- N27 mei 2018 om 21:31
Hallo,
Ik ben al een tijd bang dat ik misschien zaadbalkanker heb. Ik heb eigenlijk nooit echt zelfonderzoek gedaan omdat ik niet wist dat dit slim was om te doen. Toen ik er een keer over las vorig jaar heb ik dus zelfonderzoek gedaan, en toen voelde ik een zacht stuk boven mijn linker teelbal zitten. Ik dacht dus dat dit zo’n “erwt” was. Ik ben dus ook meteen naar de dokter gegaan en zij heeft toen mijn ballen onderzocht en zei dat er niet iets ernstigs aan de hand was. Om me gerust te stellen had ze me doorverwezen naar zo’n kliniek waar ze allemaal scans met apparatuur maken (het leek een beetje op een strijkijzer waar ze een soort van echo konden maken van mijn ballen (waarschijnlijk was het ook een echo)). Die man die dat onderzoek deed zei dat het niks ergs was, maar dat het gewoon een verdikt bloedvat was en dat er ook een stuk bijbal te voelen was (waarschijnlijk dat zachte deel). Hierdoor was ik wel een paar maanden gerustgesteld, maar toen ging ik laatst weer twijfelen toen ik zelfonderzoek deed. Het voelde ongeveer hetzelfde als de vorige keer maar ik heb gewoon toch het idee dat het niet klopt.
Ik kan voelen bij zelfonderzoek dat allebei mijn teelballen vrij hard aanvoelen als je er zachtjes in knijpt, een beetje te vergelijken als je in hard fruit knijpt, dus niet steenhard maar gewoon vrij hard en een heel klein beetje dat het indeukt. Of misschien kan ik het beter vergelijken met als je heel veel elastiekjes in een bal wikkeld dat het ook vrij hard wordt alleen wel elastisch. Maar in iedergeval komt het er op neer dat ze hard aanvoelen. Ik las ook veel over het “typische bal gevoel” maar ik weet dus niet echt meer of weet gewoon niet wat dat gevoel is. Vroeger voelde ik niet echt veel aan mijn ballen namelijk. Maar is wat ik hierboven beschreef ongeveer dat gevoel? Of is dit een slecht signaal? Ik heb vooral ook dit harde gevoel aan mijn rechter teelbal waar ik niet dit zachtere stuk kon voelen. Als ik goed voel aan mijn linker bal (waar ik de bijbal kan voelen) voel ik ook dat deze ongeveer even hard is als de andere als ik in het teelbal gedeelte voel. Waardoor ik me ook zorge maak(te) is dat mijn linker teelbal een stuk groter lijkt, of het lijkt als ik ze voor de spiegel bekijk en mijn penis omhoog houdt zodat ik ze goed kan zien alsof de linker even hoog hangt, maar dat er een heel stuk nog aan zit aan de onderkant waardoor hij ongeveer 2x verticaal zo lang is als de rechter. Dit “extra” stuk is wel best dun vergeleken met de rest en ik denk na het onderzoek ook dat dit gewoon de bijbal is, maar ik maak me er alsnog zorgen om.
Verder voel ik geen pijnlijke steken ofzo aan mijn ballen maar is eigenlijk het probleem naar mijn mening (omdat ik er dus nooit eerder naar heb gekeken) het harde gevoel en de verschillende groottes, en ook dat ik aan mijn rechter bal niet die beschreven zachte plek wat waarschijnlijk de bijbal is kan voelen. Is wat ik hier net allemaal beschreef iets om veel zorgen over te maken en moet ik dit nog een keer laten checken? Of kan ik de dokter gewoon vertrouwen nadat hij het gewoon onderzocht heeft met apparatuur?
Dit verhaal was nogal ongemakkelijk om te schrijven ook al is het anoniem dus daarom loopt het misschien niet lekker. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
N
1 reactieReagerenJohn (moderator)
27 mei 2018 om 23:38Ik denk dat dat wat je voelt toch allemaal heel normaal is. Er is bovendien vorig jaar een onderzoek gedaan waar niets bij werd gevonden. Het voelt nog steeds hetzelfde als toen. Er is niets aan veranderd. Dus is er ook niets aan de hand
Reageren