- Anoniem3 december 2013 om 15:10
hallo,
Ik ben 15 jaar.
Ik heb sinds een jaar een paar knobbels op mijn zaadstreng(streng van mijn bal naar binnen). Ik weet niet wat dit is. Ik ben bang dat dit kanker kan zijn of misschien een ontsteking. De knobbels doen geen pijn maar ik voel ze wel. In ieder geval het maakt mij onzeker om te beginnen aan intimiteit. weten jullie misschien wat dit is of zou ik naar een huisarts moeten?
alvast bedankt.3 reactiesReagerenTandor13 december 2013 om 18:52De zaadleider wordt op zijn weg van de bijbal tot aan de inwendige liesopening door een groot vlechtwerk van aders begeleid.
Reageren
Dit vlechtwerk bestaat uit de slagader voor de testis, zenuwen en lymfevaten. Deze worden door bindweefselomhulsels en de heffer van de testis (spier) tot zaadstreng gebundeld. Je kunt dus oneffenheden voelen. Dat is op zich niet vreemd. Als het echt knobbels zijn is het verstandig om even naar de huisarts te gaan.Anoniem3 december 2013 om 19:37het zijn echte knobbels, en vreemd genoeg als ik douch worden ze groter :/ Ik denk dat ik binnenkort wel naar de huisarts ga.
ReagerenTandor13 december 2013 om 20:39Ik denk dat het inderdaad goed is om naar je huisarts te gaan. Wacht er dan niet te lang mee.
Reageren