Altijd al had ik een wat lastige huid maar smeren met huismiddeltjes ging goed. Sinds de geboorte van mijn tweede is het heel erg. Mijn huid is extreem droog en wordt gek van de jeuk, ik zit onder de huidschilfers. Het ergste is mijn hoofd, mijn nek, schouders, armen en handen, eigenlijk alles vanaf de heup naar boven. 's nachts heb ik mezelf niet in de hand en blijf krabben, iedere ochtend moet ik naast mijn bed stofzuigen omdat er bergen vel ligt... Ik heb alle zalfjes geprobeerd, nu gebruik ik cetomacrogol, dit helpt iets tegen de jeuk maar de droge huid blijft. Wat heb ik? Ik wordt gek van mezelf en wil dat dit stopt! Nee, ik ben niet bij de huisarts geweest, toch een soort schaamte ofzo. Weet dat hij veel al heeft gezien, maar toch.
Hallo wanhopige vrouw, ik ga je even streng toespreken: ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Er is niets om je voor te schamen. Punt.
Groet Lauriane
Beste wanhopige vrouw,
Soms is het moeilijk iets te doorbreken, met als gevolg dat je er tegenaan blijft lopen. Je kunt als tussenweg in gesprek gaan met iemand die je hierin begeleid. Bijvoorbeeld een coach.
Hoi wanhopige vrouw, je hebt geen coach nodig maar ons en je eigen man die je steunt en weet te overtuigen dat een bezoekje aan de HA echt niet eng is hoor. Die man of vrouw is er om je te helpen! Je zegt zelf dat je wanhopig bent, nou, ga dan naar de huisarts. Je hebt een kind gebaard, twee zelfs, dus wat is er dan nú nog dat jij niet zou kunnen of durven?
Houd je ons op de hoogte? Groetjes Nina
ik heb gebeld naar de huisarts, dankzij jullie. Daarna mijn man in tranen gebeld, hij zei dat hij trots op me is. Vaak heeft hij me gezegd naar de huisarts te gaan, ik wou niet want ik dacht dat het wel over zou gaan. Maar het is nu te erg en merk aan de omgeving dat ze eerst naar mijn huid kijken en dan naar mij, althans zo zie ik dat dan, misschien is het niet zo. Morgenmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts, ben wel zenuwachtig maar idd, ik heb 2 kinderen gebaard dit moet ik ook kunnen. Bedankt voor jullie lieve woorden, ik hou jullie op hoogte! Liefs mij.
Hier weer een berichtje van mij, de inmiddels niet meer wanhopige vrouw! Ben bij de huisarts geweest, ik had ernstige vorm van eczeem, heb 2 zalfjes gekregen, eentje voor mijn gezicht en eentje voor mijn lichaam. Cortison, meteen gesmeerd en omg wat heb ik geslapen als een roos! Ik ben er nu bijna vanaf, wat ben ik blij en wat ben ik dom geweest om zo lang te wachten!
Hai happy woman, fijn dat we je hebben kunnen overtuigen! Zo zie je maar dat ieder mens af en toe een extra steuntje in de rug nodig heeft. Ik ben geen arts dus geen expert op het gebied van Cortisone zalfjes, maar lees de bijsluiters zelf ook goed door, want er staat me bij dat je deze zalf/crème niet eeuwig mag smeren omdat het ook je huid verdund. En houd rekening met invloed van de zon op je huid icm deze zalf. Horen we weer van je? Nogmaals, goed dat je bent gegaan! Volgende keer die valse schaamte gewoon opzij zetten hè. Liever een keer te vaak naar de HA dan een keer te weinig!
Groetjes, Lauriane
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies