Altijd al had ik een wat lastige huid maar smeren met huismiddeltjes ging goed. Sinds de geboorte van mijn tweede is het heel erg. Mijn huid is extreem droog en wordt gek van de jeuk, ik zit onder de huidschilfers. Het ergste is mijn hoofd, mijn nek, schouders, armen en handen, eigenlijk alles vanaf de heup naar boven. 's nachts heb ik mezelf niet in de hand en blijf krabben, iedere ochtend moet ik naast mijn bed stofzuigen omdat er bergen vel ligt... Ik heb alle zalfjes geprobeerd, nu gebruik ik cetomacrogol, dit helpt iets tegen de jeuk maar de droge huid blijft. Wat heb ik? Ik wordt gek van mezelf en wil dat dit stopt! Nee, ik ben niet bij de huisarts geweest, toch een soort schaamte ofzo. Weet dat hij veel al heeft gezien, maar toch.
Hallo wanhopige vrouw, ik ga je even streng toespreken: ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Er is niets om je voor te schamen. Punt.
Groet Lauriane
Beste wanhopige vrouw,
Soms is het moeilijk iets te doorbreken, met als gevolg dat je er tegenaan blijft lopen. Je kunt als tussenweg in gesprek gaan met iemand die je hierin begeleid. Bijvoorbeeld een coach.
Hoi wanhopige vrouw, je hebt geen coach nodig maar ons en je eigen man die je steunt en weet te overtuigen dat een bezoekje aan de HA echt niet eng is hoor. Die man of vrouw is er om je te helpen! Je zegt zelf dat je wanhopig bent, nou, ga dan naar de huisarts. Je hebt een kind gebaard, twee zelfs, dus wat is er dan nú nog dat jij niet zou kunnen of durven?
Houd je ons op de hoogte? Groetjes Nina