wie kan mij vertellen wat ik met het volgende aan moet
mijn moeder vlek vorige week verwijderd bij de huisarts
ik had het idee dat het niet bepaald steriel is gedaan en nu heb ik een vrij diepe wond die aan het ontsteken is mijn huisarts vind het heel normaal maar het doet pijn en word steeds erger wie heeft advies wat ik kan en moet gaan doen
Wat je moet doen, dat mag je zelf weten. Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid. Als jij kunt beoordelen dat het ontstoken is, dan is de mate van ontsteking de reden om hulp of advies in te roepen, en blijkbaar heeft de huisarts beoordeeld dat dit niet meer nodig is. De huisarts heeft de behandeling uitgevoerd en heeft het resultaat gezien, en heeft de operatiewond en het herstel kunnen beoordelen. Dat lijkt toch voldoende?
Als je koorts krijgt, neem dan contact op met de huisarts. Koorts kan namelijk een teken zijn dat de ontsteking zich verspreidt door het lichaam, en dat kan gevaarlijk zijn. Let wel, dit gebeurt bij kleine wondjes zelden. Maar toch, dan weet je het tenminste.
De huisarts had je moeten doorverwijzen naar een dermatoloog en er niet zelf aan mogen prutsen !
Zeker wanneer het gaat om moedervlekken. Heeft hij de verwijderde moedervlek opgestuurd naar een laboratorium om te zien of er kwaadaardige cellen aanwezig zijn ? Ik betwijfel of hij dat gedaan heeft.
Ga nu maar als eerste naar een dermatoloog en laat iemand die over huidaandoeningen gestudeerd heeft er naar kijken ! ! !
ik ben het eens met Rosa.
dit hoort niet zo en naar die ontsteking moet ook gekeken worden, dus ga terug naar de huisarts en vraag dan meteen wanneer de uitslag van de moedervlek binnen is.
groetjes, Brenda
Rosa, het verwijderen van een eenvoudige moedervlek is een kleine ingreep die iedere arts kan uitvoeren. Pas bij moeilijkere plekjes worden patiënten doorverwezen. En moedervlekken worden altijd opgestuurd voor onderzoek.
mijn verwijdere moedervlek raakte ook ontstoken na 1 week. dit was een reactie op de hechtingen. De hechtingen zijn vervroegd verwijderd en met speciale pleisters moet het nu genezen, Bij twijfel moet ik terugkomen bij de huisarts. over 5 dagen controle.
Ik heb een maand geleden een melanoom laten verwijderen. Over 2 weken gaan ze t zelfde gebied nog een keer opeten. Maar omdat ze een stukje hechting er niet uit kregen omdat anders mijn huid zou scheuren, is dat nu gaan insteken en is pijnlijk. Wat kan ik doen. Naar de huisarts gaan of wachten tot ik weer bij de dermatoloog ben.
Ik zou er toch even mee naar de huisarts gaan
Er zijn vrijdag 3 moedervlekken weggeschraapt , de dag erna mocht de pleister eraf en 2 keer per dag fucidine, zondag was er eentje van de 3 gezwollen ,rood en jeukerig , heb dan besloten om terug pleister op te doen , nu zijn er 2 van de 3 ontstoken , eentje geneest perfect en is uitgedroogd de andere 2 lijken wel gaatjes met wondvocht. Weet iemand of ik de pleisters best weglaat of niet ?? dermatologe is in verlof
Gen pleister plakken en even naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)