Half september kreeg ik in Mallorca een soort TIA: ik kon ineens niet meer zeggen wat ik wilde zeggen (er kwamen andere woorden uit mijn mond dan ik wilde) en een 10-tal minuten later werd mijn rechterarm helemaal gevoelloos, echter kon ik deze wel bewegen. Ook mijn gezicht en tong gingen tintelen en werden een soort van slapend zoals je hebt bij uitwerken van anastesie bij bijv de tandarts. Gelukkig is er op ct en mri geen schade gezien in de hersenen. Echter heb ik nu rare klachten eraan overgehouden. De ergsten: rechter arm en been voelen diep van binnen koud, ook voelt mijn rechterarm steeds pijnlijker diep van binnen en kan ik dus steeds minder dingen ermee doen. Mijn been begint nu ook die pijn te hebben bij heuphoogte. Tijdens slaap op linkerzijde en rug gaat mijn rechterarm en rechterbeen ‘slapen’ en word ik dus wakker met slapende ledematen, vaak ook als ik op de bank zit/lig of in bed alleen even uurtje rust. Linkerarm sinds een paar dagen ineens ook tintelingen en pijn diep in de bovenarm (lijkt bij beide op vermoeidheid). Verder ben ik moe, vaak duizelig, en heb veel hoofdpijn op Verschillende plaatsen sinds de aanval van 13 september en wordt ik hier angstig van, daarom heb ik dus al therapie voor hyperventilatie en angststoornis maar de somatische klachten blijven en verergeren zelfs. (Heb nog meer klachten maar laat het nu even hierbij) Neuroloog in NL weet niet wat het is, mri hier ook ok. Dacht niet meteen aan Lyme, MS niet op mri te zien en zelfs ALS is besproken maar niet op verdacht. maar er is dus ook niet op lyme getest. Nu Zul je denken: waarom denk ik aan lyme? Nou… Een maand of 7-8 geleden heb ik een teekje uit mijn nek/haarlijn achter geplukt. Niet echt bij stilgestaan want was klein. Weet niet of ik uitslag heb gehad wat op hoofd ook moeilijk te zien is. Echter… Nu komen veel klachten overeen met lyme: oa moeheid, stijfheid, tintelingen, gevoelloosheid. Zal ik toch maar aandringen op test voor lyme? Dank alvast voor je/jullie/jouw/uw expertise, ervaring en tijd om mij te helpen!
Liefs,
Anne
je kunt het met de huisarts bespreken.
Maar zoals de klachten zijn begonnen lijkt dat toch niet op een lyme infectie.
Dank John. Huisarts zal ik (weer) eens vragen. De slapende ledematen klachten begonnen trouwens later. Zo’n 2 weken erna denk ik mss 3. Kan dit ook volledig psychosomatisch zijn dus op links of rug liggen en dan slapende ledematen rechts? Door angst dus? Vond dat zo gek in rust als ik slaap… Of… Heb jij wellicht nog ideeen wat het zou kunnen zijn? Dan kan ik dat wellicht ook nog voorleggen aan mijn neuroloog/huisarts! (Ik besef me trouwens dat dit in het verkeerde forum staat dus had er ook een in hersenen gezet maar die is nu weg) excuus!
en echt heel erg bedankt voor je moeite om te antwoorden, heel erg fijn!
ik slik trouwens ook alprazolam 0,5 2x daags tegen de angst en heb nu sertraline gekregen nu zo’n 4-5 weken die t hopelijk gaat overnemen van de (erg verslavende zoals je weet) alprazolam.
nogmaals dank!
Het is in ieder geval zo, dat het geen TIA was. Daar houdt je dan geen restklachten aan over. Een een beroerte ( herseninfarct) was het ook niet, want dat zou dan op een MRI scan te zien moeten zijn. Dus daar kwamen de klachten niet vandaag. Zou het kunnen dat je wellicht een paniekaanval over iets hebt gehad tijdens de vakantie? Of oververmoeidheid icm alcohol?
Ha John. Wederom dank!
Wellicht soort burn out ofzo? Ja ook al de revue gepasseerd kan zeker. En door de klachten angststoornis ontwikkeld… joepie… Geen alcohol in t spel (drink niet/nauwelijks). Wel heb ik 2 jonge kinderen (1,5 en 3,5) via een lang en stressvol ivf traject en ook nog eens twee zware zwangerschappen waarbij de laatste een vroeggeboorte was ruim 5 weken te vroeg en 2 flinke keizersnedes (waarvan 1 (de vroeggeboorte) spoed), waren we voor de vakantie net verhuisd (naar tijdelijk onderkomen) en wordt ons nieuwe huis net gebouwd. Daarnaast een eigen bedrijf(je) en man 2 dagen per week in de randstad sinds onze verhuizing naar Zeeland. Stress/burn-out zou dan niet zo heel gek zijn 😅
Moeilijk moeilijk, maar ik neem het allemaal mee!
Duizend maal dank!
Ik denk dat je hier toch wel wat aanstipt....of het een burn out is kan ik zo niet zeggen, maar ik denk wel dat het de stress is geweest die dus op vakantie ( waar je dat dan toch niet verwacht en je tot rust probeert te komen) als het ware tot uitbarsting is gekomen. De klachten die je hebt zouden daar dus wel bij passen.
Ik denk dat ik daar (zeker gezien de goede MRI’s en dergelijken) inderdaad aan toe moet geven. Angst en/of stress kunnen gekke dingen met je lichaam doen lees ik overal op dit forum. Ik zet dr Google (ben ik zo goed in…) ook maar uit… dan was ik al 3 keer d**d geweest. Normaals heel erg bedankt en een hele fijne avond gewenst!
Ook voor jou een fijne avond. En probeer te ontspannen en afleiding te zoeken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies