Van alles, rood, droog, e"/> Van alles, rood, droog, etc. Wat is dit? - Medische Forum - Dokter.nl

Van alles, rood, droog, etc. Wat is dit?

Hallo,

Ik heb een aantal dingen waarvan ik graag wil weten wat het kan zijn, en of het iets is wat ik moet laten nakijken.

-In de zon word ik heel snel rood, niet als in verbranden maar gewoon rood

-Hele droge handen al maanden lang, waar niks tegen helpt. Mijn handen zijn dan ook een andere kleur dan mijn armen.

-Snel verbranden, vooral op mijn hoofdhuid en gezicht

-Als ik dan in de zon ben geweest, ben ik eerst gewoon normaal en word ik een paar uur na in de zon te zijn geweest erg rood en voelt het haast alsof ik koorts heb ofzo(miss is dit ook wel gewoon verbrand zijn? Maar de volgende ochtend is bijna alle roodheid weg)

-Terugkomende voetinfecties/schimmel(geen flauw idee of dit er ook maar iets mee te maken heeft maar t is huid)

Ik heb ook veel moedervlekken, waaronder één hele rare die een witte cirkel om zich heeb heeft.

Wie o wie weet wat dit kan zijn? Ik denk dat ik mijn moedervlek(ken) zowieso ga laten nakijken, maar wil graag weten of dit belangrijk is om ook te laten weten

Reageer

Zou je niet met al je vragen/klachten beter gewoon even naar de huisarts gaan?

Die kan er naar kijken en je zo nodig naar bijvoorbeeld een dermatoloog verwijzen.

Reageer

Je kunt dus niet zo goed tegen de zon. dat is toch gewoon je huidtype
    Voor de droge handen zou je naar de huisarts kunnen gaan samen met de moedervlek

Reageer
Reageer op: Van alles, rood, droog, etc. Wat is dit?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif