Baardgroei d.m.v. Minoxidil

Bent u bekend met het middel Minoxidil en heeft dit een positieve werking op de baard en hoofdhuid? Zijn er verder bijwerkingen waar men rekening mee dient te houden bij het gebruik van dit middel. Ik zou dit middel graag willen gebruiken voor een teruglopende haarlijn en baardgroei. Weet alleen nog niet of dit daadwerkelijk effect kan hebben en de bijwerkingen op korte/lange termijn.

Reageer

Daar is dit middel niet voor geschikt.
    En wat de bijwerkingen betreft:

Lokaal:
    Vaak (1-10%): lokale irritatie, zoals huidschilfering, droge huid, branderig gevoel, jeuk, roodheid, huiduitslag, acneïforme dermatitis. Hypertrichose (op andere plaatsen dan aangebracht).

Soms (0,1-1%): oogirritatie. Eczeem. Veranderingen in haartextuur en haarkleur.

Zelden (0,01-0,1%): ongelijke haargroei, tijdelijk haarverlies.

Systemisch:
    Zeer vaak (> 10%): hoofdpijn.

Vaak (1-10%): dyspneu. Depressie. Spierpijn.

Soms (0,1-1%): duizeligheid, zwakte. Tintelingen, neuritis. Oedeem. Urticaria. Visusstoornis. Oorontsteking (vnl. otitis externa). Smaakstoornis.

Zelden (0,01-0,1%): pijn op de borst. Verandering in bloeddruk, verhoogde hartslag. Hepatitis. Nierstenen.

Verder is gemeld: overgevoeligheidsreacties waaronder angio-oedeem.

Reageer

Dat zijn nogal wat bijwerkingen... Zijn deze bijwerkingen ook van toepassing op topical gebruik van dit middel? dus bijvoorbeeld d.m.v. vloeistof of schuim op de hoofdhuid in kleine hoeveelheid? Dit product is gewoon online verkrijgbaar, tot mijn verbazing lees ik hier echter wel over heftige bijwerkingen... waar kan Minoxidil (Regaine/Kirkland) dan wel veilig voor gebruikt worden?

Nogmaals, dank voor uw reactie en opheldering.

Reageer

Dit is een middel dat alleen en met de nodige voorzichtigheid, wordt gebruik bij alopecia androgenetica. Kaalheid op de kruin en terugwijkende inhammen dus.
    Enige terughoudendheid met medicamenteuze behandeling van alopecia androgenetica is aanbevolen aangezien de effectiviteit van medicatie tegenvalt, bijwerkingen kunnen optreden en er relatief weinig gegevens zijn over werkzaamheid en veiligheid bij langdurig gebruik.
    Hoe oud ben je?

Reageer

Ik ben 24 jaar oud en zou dit middel graag willen gebruiken voor mijn teruglopende haarlijn. Voornamelijk applicatie in kleine hoeveelheid aan de inhammen en misschien ook ter bevordering van mijn baardgroei. Een vriend heeft positieve ervaringen gehad bij het gebruiken van dit middel. Ik maak me alleen een beetje zorgen om de bijwerkingen en ben daarom meer informatie aan het inwinnen. Ik wil erg graag aan dit middel beginnen alleen wel op een veilige manier.

Reageer

Naarmate je ouder wordt zal de haarlijn sowieso iets veranderen. Dat is normaal. Je kunt geen puber blijven...
    Je moet natuurlijk zelf beslissen of je het wilt gebruiken, maar let dan wel goed op eventuele bijwerkingen. Een echt veilige manier is er voor dit middel helaas niet en ook geen garanties dat het werkt.

Reageer
Reageer op: Baardgroei d.m.v. Minoxidil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief