Rosacea + acne + droge huid + schilfers (radeloos)

Hallo beste mensen,

Allereerst, ik ben een man van 32 en heb helaas last van Rosacea. Naarmate de winter aanbreekt, begint mijn rosacea aandoening (blozen/rode wangen) erger te worden en begin ik ook meer last te krijgen van een droge huid. Een maand geleden kwam ook een hele lichte vorm van acne erbij, dus rode bultjes/vlekjes (niet echt puisten te noemen) op mijn wangen. Ik heb de acne gelukkig onder controle kunnen krijgen door het gebruik maken van benzoylperoxide. Acne / rode bultjes is nu zo goed als weg maar ik blijf gebruik maken van de benzoylperoxide creme (alleen savonds voor het slapen gaan).

Ik wil echter ook wat aan mijn droge huid en roodheid van mijn wangen doen. Ik heb gebruik gemaakt van vaseline cetomacrogol maar lees ondertussen op het internet dat dit eigenlijk slechts dient als een beschermlaag en niet een hydraterend functie heeft voor de huid.

Ik heb dus cetaphil hydraterende crème aangeschaft die mijn wangen en zijkanten daarvan vochtig/gehydrateerd houdt.

Ik heb ook eucerin anti-redness corrigerende creme gekocht om mijn roodheid wat te camoufleren en huid rustiger te krijgen. Helaas kan ik hier niet echt gebruik van maken vanwege de schilfers die snel vrijkomen van mijn droge huid. Naarmate ik de creme zachtjes insmeer, komen de schilfers vrij en worden die vettig en plakkerig. Je ziet ze dan zitten. Ik kan niet te hard wrijven of met vingertop eraf krabben omdat ik daarmee ook de creme eraf haal.

Dit is nu dus eigenlijk mijn grootste ergernis. Schilferen van de huid. Vooral mijn wangen, rondom mijn neus en boven mijn bovenlippen gebeurt het.

Ik was mijn gezicht minimaal. Ik gebruik nooit zeep op mijn gezicht en tijdens drogen doe ik met handdoek zachtjes deppen.

Is er een manier om hiervan af te komen want ik raak er een beetje moedeloos van.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Reactie
Reageer op: Rosacea + acne + droge huid + schilfers (radeloos)
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief