Hallo allemaal,
Ik heb sinds paar dagen terug hele erge jeuk gerkregen op heel mn lichaam. Op mn armen mn rug mn bovenbeen en onderbeen. En ik kan niet stoppen met krabben. Ik krab het gewoon zo erg dat er wondjes van ontstaan en het rood word en soms gaat bloeden. Ik kan wel uren doorgaan met krabben en het houd gewoon niet op. Van ochtend tot savonds laat. Ik word er gek van. En sinds dien heb ik ook zomaar spontane blauwe plekke op mijn bovenbeen en onderbeen gekregen. Met de dag mee worden het meer blauwe plekken.
Ik heb paar dagen terug ook de morning after pil genomen. Kan dit hier een bijwerking van zijn? Ik denk het niet toch?
Wie weet wat de oorzaak hiervan is
Graag julie advies !
Moeilijk om daar zo iets over te zeggen . Ga met de klachten naar de huisarts
Misschien dat je last heb van kou-warmte allergie hebt. Ik heb het tijden niet, maar nu wel weer omdat het buiten zo koud is en binnen warmer. Ik zit dan onder de netelroos die na 10 minuten weer weg gaat, maar de jeuk blijft.
Ik heb nu een medicijn voor allergie en koelzalf. Dat helpt goed bij mij! Heel af en toe helpen de medicijnen niet en dan geven ze mij voor 10 dagen prednison. Dan is het daarna helemaal over voor een periode of de medicijnen tegen allergie helpen dan.
Hoi,
ik heb nu precies hetzelfde, overal jeuk en spontane blauwe plekken op mijn bovenbeen.
is er bij jouw een diagnose gesteld door de huisarts?
groetjes kim
Ik heb dit ook bij mn bovenbeen de blauwe plekken verdwijnen best snel maar zolang ik blijf krabben komen ze terug en het blijft maar jeuken
Mijn dochter heeft precies hetzelfde is er een diagnose gesteld? Het
Ik heb precies het zelfde op mijn boven benen . Als ik jeuk heb en ik krab dan komt er een blauwe plek.
Morgen ga ik de huisarts bellen
Ik ben benieuwd naar de reactie van huisarts - mijn dochter heeft hetzelfde - onze huisarts weet t niet
Ik heb nu al 6 weken het zekfde. Jeuk op mijn hele lichaam vooral snachts. En blauwe plekken die komen en gaan.
Ook voor 10 dagen orednison gekregen. Daarmee was het iets rustiger maar niet weg. Nu weer terug bij af..krijg alleen antihistamine en een zalfje voor mijn gezicht..want dat zit ook vol met buitjes en uitlag die de hele dag door jeuken.
Diagnose moet zijn : urticaria/netelroos .
Nu weer afspraak pas over 6 weken …dermatoloog zegt maak je niet druk over 6 maanden ongeveer is het weg.
Nou serieus ?
Ze weten hier helemaal geen moer. Je betaalt je lam aan medicijnen die niets doen…en je eigen risico om een gesprek die je niets verder helpt. Ik ben er zo klaar mee!!!🙈😏😏😏😏
Hi, ik heb ook al welen last van enorme jeuk en ben opgestaan met blauwe plekken op mijn benen. Ik heb de huisarts gebeld en kan maandag langs komen. Ze vinden het geen spoed hoe ik het heb uitgelegd. Weet iemand wat dit kan zijn???
Allemaal blauwe plekjes zoals op de foto en op de andere been ook grotere blauwe plek.
Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Even tot maandag wachten
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)