- Sjackie13 juli 2016 om 11:58
Hallo,
Ik zit met het probleem dat ik flinke jeuk aan mijn voeten heb welke is ontstaan nadat ik met mijn blote voeten in een laagje riolering drap heb gestaan nadat ik de wc-pot van de muur had afgehaald.
Ik kreeg toen al binnen een half uur een flinke reactie onder mijn voeten.
Vanaf toen heb ik veel eelt onder mijn voeten en het jeukt echt flink.
Ik heb een zalfje gekocht (Kruidvat Miconazolnitraat 20mg/g Antischimmel Crème) en sinds dien heb ik een stuk minder eelt onder mijn voeten maar het blijft erg jeuken.
Op een bepaalde plek (op beide voeten op precies dezelfde plek) zit ook een duidelijke plek en beide jeuken heel erg.Ook op mijn handen jeukt het en dat moet daar natuurlijk ook mee te maken hebben.
In het begin heb ik de zalf net consequent 2x daags gesmeerd maar nu ik aan de tweede tube bezig ben probeer ik dat wel te doen.Nu zijn dit niet de goedkoopste tubes (ruim € 5,-) maar als het help maakt me dat niet uit maar het gaat momenteel dus niet weg.
Moeten er zwaardere middelen worden ingezet of moet ik consequent blijven smeren en zijn er nog meer tips te geven.Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr die jeuk maakt me gek!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2016 om 14:42Ik zou maar eens naar de huisarts gaan. Het is nog maar de vraag of het ueberhaupt een schimmelinfectie is.
ReagerenSjackie13 juli 2016 om 16:49Wat zou het misschien dan kunnen zijn?
Reageren
Een bacteriële besmetting?John (moderator)
13 juli 2016 om 16:51Dat zou inderdaad wel eens kunnen…
ReagerenRobotmaaier22 april 2018 om 22:56Een droge huid of eczeem is vaak de oorzaak. Bij hardnekkig aanhoudende jeuk kun je het best even naar de huisarts. Gr. Robotmaaier
Reagerenipenburg18 juli 2018 om 19:18constante jeuk, duurt wel een kwartier. als je krabt komt het een paar seconden later weer
terug. heb het al ongeveer 2 jaar. dokters weten niet wat het is. heb wel een beroerte gehad, dus daar komt het wel van af, zeggen ze
Reageren