Zoeken Vraag het forum

vochtblaasjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anvanglenn

Hallo, ik heb al enkele jaren het volgende probleem: ik krijg vochtblaasjes op mijn handen en voeten. Deze jeuken geweldig, ontsteken en het vel ziet rood en barst.

Ik ben hiermee eerst bij de dokter gegaan, die heeft me een zalfje voorgeschreven geen succes.
    Daarna bij de dermatoloog had ik een allergie voor Chroom en Nikkel, al deze producten uit mijn leven gebannen, doch geen succes.

Volgende trip bij de dermatoloog had ik een allergie voor bewerkt leder, al mijn schoenen eruit gesmeten en “vegetarische” schoenen gekocht. Hier had ik ook geen succes mee.

Enkele tests later kwam het van mijn maag, hiervoor kreeg ik zurcale en dit hielp wel een beetje. Dit product kan ik niet meer krijgen, maar wel nog het “witte product” hiervan. Dit werkt wederom niet meer.

Tot mijn grote blijdschap ben ik zwanger, maar dit wil ook zeggen dat ik bepaalde producten niet meer kan gebruiken zoals cortisonezalven.

Ondertussen heb ik bijna alle middeltjes al eens geprobeerd : Baden in stijfsel, camillethee, talk, mitosylcreme, uierzalf, nivea creme, vochtinbrengers, calendulaecreme, het opgeven van stimulerende middelen zoals koffie tegende stress.

Heeft iemand er misschien een idee van hoe ik me kan behelpen tegen de jeuk.

4 reacties
    Reageren
    vosje

je kan bij de apotheek mentholgel halen. dit werkt erg lekker tegen de jeuk. vooral als je hem in de koelkast leg voordat je hem opdoet. want kou verdoofd de jeuk en warmte voed de jeuk en wordt het erger.
    maar zijn het geen waterwratjes die je hebt? sucses!

Reageren
    mongool99

jo ik heb ook blaasjes

Reageren

Bij mij is het gewoon een schimmelinfectie geweest en lamisil once heeft geholpen…

Reageren
Reageer op: vochtblaasjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.