- mathilde30 december 2009 om 21:27
hoi ik ben mathilde en ik ben14 en ik ging met de school zwemmen en er viel iets op bij de anderen dat bij mij aleen zo was bij iedreen waren hun tepels donkerder bij mij waren ze bijna zo bleek als men huid?(ik weet dat het dom vraagje is maar…)en dat het vast niks is !maar kwil zo weten hoe dat komt!of is dit een site om vragen te stellen!!
mathilde tommelein xx4 reactiesReagerenAnoniem30 december 2009 om 21:46De kleur van de tepel en het gebiedje eromheen, de areola genoemd, verschilt van vrouw tot vrouw.
De kleur is onder andere afhankelijk van de hoeveelheid pigment die je hebt, dus zullen donkere vrouwen vaker donkerder tepels hebben.
De kleur is ook afhankelijk van de hoeveelheid bloed die erdoorheen stroomt, zoals bijvoorbeeld tijdens de borstvoeding, wanneer de tepels roze-roder kleuren.
Eigenlijk is de belangrijkste factor genetisch, gewoon aanleg dus, erfelijk van je ouders en grootouders en zo heel ver terug.
Maar wees gerust, er zijn heel veel vrouwen met lichtgekleurde tepels, net zo als er vrouwen zijn met donkerder tepels, of rood, of roze.
je hebt er toch geen last van, ik bedoel dat ze pijn doen of jeuken? dan is er niets aan de hand en ben je helemaal normaal, alleen wat anders dan je klasgenoten dus.
ReagerenAnnelies30 december 2009 om 21:53Volwassen vrouwen kunnen om cosmetische redenen de kleur van de tepels veranderen met behulp van tatoeage technieken.
Deze zorg wordt niet vergoed, tenzij het binnen de behandeing van een borst reconstructieve chirurgische behandeling valt die om medische redenen is uitgevoerd.
Reagerenzippy3 juli 2022 om 19:14Serieus ?! een meisje van 14 een cosmetische oplossing als tatouage hinten voor iets wat geen probleem is Wat een stupide onzin! houd op met meiden een beperkt vrouwbeeld voor te schotelen !
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2022 om 19:33Er stond bij “Volwassen vrouwen” en het is een reactie uit 2009… zal wellicht niet zo veel zin hebben om daar nog op te reageren
Reageren