Zoeken Vraag het forum

ongewenst bloedverlies…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hee!

Ik zit nu ongeveer op de 14de dag van de pil. Ik ben er 14 dagen geleden mee begonnen en ben 16 jaar. Ik heb een vriend en dat was dan ook de reden dat ik aan de pil ging, anticonceptie vooral. De eerste dagen na mijn ongesteldheid gingen goed.

Maar nu ongeveer sinds al 5 tot 7 dagen heb ik elke dag bloedverlies, over het algemeen is het altijd bruin bloedverlies dus oud bloed. Op internet staat dat het ‘soms’ normaal is maar elke dag ook? Ik ben begonnen met de pil op de eerste dag van mijn ongesteldheid en heb de eerste dag daarna, dus toen ik na 7 dagen ongeveer niet meer ongesteld was sex gehad.

Nou had ik gister na de sex bloedverlies, (klinkt heel vies sorry) maar er zat echt een soort slijm stukje bloed in en verder gewoon normaal bloed zo als je ongesteld bent. Ik veegde 1 x af en het was weg. Nu ben ik dus gaan googlen maar ik denk dat dat zo een beetje mijn grootste fout was… want daar stonden dingen bij waardoor ik nog amper kon slapen. Wat zijn jullie ervaringen? Kan dit door de pil komen of ben ik zwanger? Of een soa? Of kan dat normaal zijn met de pil?
    Groetjes Sophia,

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je op de eerste dag van de menstruatie bent begonnen met de pil, is die vanaf de eerste dag ook werkzaam. Dus zwanger zul je niet zijn.
    De eerste maanden van de pil, kunnen er onregelmatige bloedingen optreden. Dat is helemaal niet zo vreemd. Maak de strip gewoon af en kijk na de stopweek hoe het dan met de nieuwe strip gaat. Als de bloedingen dan nog steeds aanhouden,ga dan naar de huisarts. Je hebt dan waarschijnlijk een iets sterkere pil nodig.

Reageren
    Anoniem

Ohh dat stelt me al gerust! Dankjewel, dus het bloed hoef ik me in pricipe ook geen zorgen over te maken? Als je dat opzoekt krijg je meteen te horen dat je een soa hebt of baarmoederhalskanker…

Reageren
    John (moderator)

Daar hoef je je inderdaad geen zorgen over te maken. Het is een vrij normaal verschijnsel.

Reageren
    Anoniem

ik wil je niet afschrikken maar hormonen zijn heel vervelend voor je lichaam. Je lichaam heeft ongeveer drie maanden nodig om te wennen aan het ritme van de synthetische hormonen, je kunt er dus even niks aan doen dan even afwachten hoe het over drie maanden gaat.
    Als je over drie maanden nog last hebt van bloedingen of verstoorde ritmes dan zou ik wel even terug naar je HA gaan.

Reageren
Reageer op: ongewenst bloedverlies…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.