- Anoniem26 september 2013 om 17:00
Ik ben een beetje bezorgd. Ik slik al bijna 3 jaar een anitconceptiepil, Yaz. Ik heb nog nooit de pil doorgeslikt omdat ik toch maar kort ongesteld ben met deze pil. Ook heb ik nog nooit een doorbloeding gehad. Nu heb ik dat opeens wel, tijdens de tweede week van mijn strip. Ik heb 3 dagen bruinig bloed gehad en vandaag ben ik heel hevig ongesteld. Ik ben gewoon doorgegaan met het slikken van de pil, ben dus niet gestopt. Ik heb niet bepaald veel stress (ik had gelezen dat het door stress kan komen), dus dat is niet de oorzaak.
Wel heb ik een cleanse gedaan, een soort reinigingsdieet voor anderhalve week. Toen de bloeding begon ben ik ermee gestopt. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en dit is het enige wat drastisch is veranderd in mijn levensstijl de afgelopen weken. Maar ik kan het bijna niet geloven dat een weekje diëten hiertoe leid…
Heeft iemand anders een doorbloeding gehad zoals ik het heb beschreven? Zo ja wat heb je toen gedaan?
Moet ik stoppen met de pil? (ik ben sinds maandag avond ongesteld, en het is nu donderdag..)4 reactiesReagerenTandor126 september 2013 om 18:33Tussentijdse bloedingen komen vaker voor tijdens pilgebruik.
De bijsluiter van de YAZ zegt hierover:
Reageren
Tussentijds bloedverlies
Tijdens de eerste paar maanden dat u Yaz 24+4 gebruikt, kunt u onverwacht een bloeding krijgen
(bloedverlies buiten de placebodagen). Als dit bloedverlies niet alleen tijdens de eerste paar maanden
optreedt, of als het pas na enkele maanden voor het eerst optreedt, moet uw arts onderzoeken wat de
oorzaak is.Anoniem30 september 2013 om 15:45Ik ben inmiddels nog altijd ongesteld… Een week dus nu precies. M’n dokter zei dat ik ’t maar moest aankijken. Het is de ene dag erger dan de ander. Maar altijd heel erg ‘klonterig’.
Reageren
Wat kan het zijn? Heeft iemand dit ooit gehad?Tandor130 september 2013 om 17:03De eerste 3 dagen heb je bruinige afscheiding gehad. De echte bloeding is donderdag begonnen. Als deze bloeding langer dan 7 dagen duurt en er is sprake van redelijk wat bloedverlies, ga dan terug naar je huisarts.
Reageren
Zoals ik al schreef zijn dergelijke bloedingen niet helemaal vreemd tijdens pilgebruik.Anoniem3 oktober 2013 om 00:19Ik heb de dokter nog eens gebeld en die zegt dat het aan het tijdsverschil ligt. Normaal slik ik mijn pil ’s ochtends – wat ik nu dus ook nog steeds doe. Maar door het tijdsverschil is het 8 uur eerder. Dat en door andere dingen (pil keertje vergeten, dieet, andere dingen) heb ik oud baarmoederslijm (ofzo?) wat ik verlies. Vandaar dat het vaak bruinig is. Mijn lichaam moet dus wennen aan de verandering. Als het goed is wordt ik volgende week weer ‘normaal’ ongesteld (hoera, bijna een hele maand ongesteld zijn!! 😉 )
Reageren
Als het blijft aanhouden, of volgende maand nog keertje optreed kan het misschien toch wat anders zijn maar voor nu ben ik gerustgesteld. 🙂