Zoeken Vraag het forum

Rode vlekken op mijn lichaam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jaap

Hallo mijn kleinzoon van 3 heeft op zijn hele lichaam kleine rode bultjes die uitgroeien naar grote plekken wat kan dat zijn

4 reacties
    Reageren
    Heleen

Jaap, kun je een foto plaatsen? Is je kleinzoon ergens allergisch voor dat je weet? Allergisch voor wasmiddel bijvoorbeeld? Hoe lang zitten die plekjes er al? We proberen mee te denken, maar alleen ‘rode plekjes die groter worden’ is lastig te beoordelen.

Groet Heleen

Reageren

Rode vlekken komen bij héél veel huidaandoeningen voor. Het blijkt dat heel veel mensen in zoekmachines op internet zoeken met de trefwoorden ‘rode vlekken huid’. De resultaten leveren dan helaas maar weinig zinvolle informatie op. Deze folder wijst de weg naar verschillende informatiefolders die gaan over huidafwijkingen die met rode vlekken gepaard gaan. De lijst is verre van compleet: de meest voorkomende huidaandoeningen met rode vlekken die over een groter huidgebied kunnen voorkomen staan erin (maar vele honderden andere en zeldzamer huidaandoeningen niet!). Het is bovendien niet de bedoeling dat u naar aanleiding van deze folder zelf een diagnose gaat stellen en vervolgens gaat ‘dokteren’ aan uw huidprobleem. Dit kunt U beter aan de huisarts of dermatoloog overlaten…! – See more at: http://www.huidinfo.nl/rode%20vlekken.html#sthash.SGuQQY5s.dpuf

Reageren
    Sanne

Heeft het ventje koorts?

Reageren

Het zou eczeem kunnen zijn, dat heeft ook zo een beschrijving, mijn nichtje van 3 heeft dat namelijk ook. Ik zou ermee naar de dokter gaan, dan krijg je daar een zalfje voor en het gaat een beetje weg. Gr

Reageren
Reageer op: Rode vlekken op mijn lichaam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.