- Farzana8 oktober 2009 om 09:12
Hoi,
Ik ben al bijna 24 jaar en heb al mijn hele leven last van eczeem. Ik gebruik al best wel lang een hormoonzalf, waardoor mijn huid dun is geworden.
Bestaat er een middel waardoor je huid weer wat dikker wordt?
12 reactiesReagerenLieke8 oktober 2009 om 21:55Langdurig gebruik van een hormonale zalf is incorrect medisch handelen. Een zalf op basis van corticosteroïden kan alleen kortdurend worden voorgeschreven. Overleg met uw behandeld arts.
ReagerenEve8 oktober 2009 om 21:59Wanneer de huid dunner wordt kan in het begin nog herstel optreden maar na langduriger behandeling met corticosteroïden kan de huidt onherstelbaar beschadigd zijn.
ReagerenAnoniem8 oktober 2009 om 22:00Lees andere berichten over een [u]dunne huid[/u] en [u]corticosteroiden[/u]
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=dunne+huid+corticosteroiden&sa=Zoeken#943debje5 maart 2011 om 10:45ik heb precies het zelfde ben ook 24 jaar en gebruik bijna me hele leven al hormoon zalven ook in een lichtcabine is me huid behoorlijk beschadigt nu heb ik een dunne huid zo dun dat ik na me zwangerschap behoorlijk striea heb opgelopen die nu moeilijk verwijdert kunnen worden ook in me gezicht heb ik adertjes lopen rode waardoor ik erg ontzeker ben hierdoor gebruik ik vloeibare make up maar wil dat helemaal niet
Reageren
ik heb het gevoell dat iedereen naar je staart er moet toch wel iets op de markt zijn of een behandeling dat je huid dikker word ookal duuurt dit langer als normaal want waarom geven dokters dan zo makkelijk hormoon zalf als ze weten dat het na jaren erg je huid kan beschadigen nooit hebben ze me vertelt oo stop maar even ik moes alltijd dik smeren of dun maar lang dus dan snap ik het niet dat er niks op de markt is ik zoek al zolang een oplossing:Sbrenda A5 maart 2011 om 12:43ja, dat is nu de kennis van de Reguliere geneeskunde : – ( als ze alles zouden kunnen genezen waren er tenslotte niet zoveel zieken…
Reageren
als een alternatief arts zo had gehandeld, dan werd er schande van gesproken.
het voorschrijven van deze zalven heeft inderdaad bijwerkingen, ik heb een tandarts gekend die zijn beroep hierdoor niet meer kon uitoefenen omdat zijn handen telkens kapot gingen doordat de huid zo dun was, ook met handschoenen kon hij dus niet meer werken.
dit is inderdaad verwijtbaar handelen van de arts, maar ook op de gebruiksaanwijzing had je dit kunnen lezen.
Eczeem moet je niet je leven lang onderdrukken, dan krijg je andere klachten, een Klassiek homeophaat kan je dat uitleggen en behandelen. Maak eens een afspraak of ga eens naar een arts in Chinese Geneeskunde en kijk eens of die je van eczeem kan afhelpen, heb hele mooie resultaten gezien. Er zijn landen waar deze artsen samenwerken met ziekenhuizen, was dat hier ook maar zo, zeker in de Dermatologie.
succes, BrendaJJ3 april 2011 om 18:26Mijn Verhaal over hormoonzalf,
Beste mensen, ik wil jullie graag waarschuwen voor het gebruiken van HORMOONZALF!!!!
Toen ik 18 was kreeg ik opeens wat last van een droge huid op bepaalde plek op mijn lichaam. Hier voor ging ik naar de huisarts. En deze schreef een onschuldig zalfje voor dacht ik. Mij werd niet verteld wat hormoonzalf inhield en wat de gevolgen van de zalf waren.(was ik nou maar hier voor nooit naar de huisarts gegaan) Ik had liever nog mijn droge huid dan dat ik ooit hormoonzalf heb leren kennen. (waarschijnlijk was het vanzelf weggetrokken) Mijn huid is nu veranderd in een hele dunne huid en er om heen is mijn huid een stuk donkerder. Dit zal vervolgens nooit meer genezen. Het is nu zo’n 5 a 6 jaar geleden en het irriteerd me nog dagelijks als ik er na kijk. Daarom wil ik de mensen waarschuwen voor de gevolgen van hormoonzalf. Ook vindt ik eigenlijk dat het product te makkelijk wordt voorgeschreven.
Daarom mensen: PAST U ALSTUBLIEFT OP MET HET GEBRUIKEN VAN HORMOONZALF!!! (LEVENSLANGE LITTEKENS)
ReagerenIlse3 april 2011 om 18:55Daarom wordt deze corticosteroïden zalf altijd voor een korte tijd voorgeschreven.
ReagerenMarianne3 april 2011 om 18:58Lees de bijsluiter! Daar staat deze waarschuwing duidelijk in vermeld!
ReagerenMoeder van baby met eczeem25 juli 2011 om 07:40Wat is dan kort gebruik? Het ziekenhuis geeft aan dat het gerust een jaar lang iedere dag gebruikt kan worden (klasse 2) bij een kind van nog geen half jaar.
Reagerenlouise30 januari 2018 om 12:49Wat veel mensen (nog) niet weten, is dat hormoonzalf je hele systeem overhoop kan gooien. Na jaren af en toe gesmeerd te hebben, werd mijn ‘eczeem’ steeds erger of kwam na het smeren sneller terug. Al googelend kwam ik informatie tegen over red syndrome (rss) en topical steroid withdrawal (TSW). Wat ik had was geen eczeem maar werd juist veroorzaakt door hormoonzalf. Ik ben nu een jaar gestopt met smeren en langzaam gaat het beter.
ReagerenBrigitta21 juli 2018 om 08:52Sinds kort heb ik hormoonzalf voor mijn eczeem. Ik heb vooraf heel duidelijk de bijsluiter gelezen. En volg die heel nauw op. Zal ik.last blijven houden,ga ik een andere weg bewandelen,want eczeem is een symptoom ,en zal er wat anders aan de hand zijn met je lichaam. Ik heb eerst andere onschuldige zalfjes geprobeerd,zo super duur en tja alleen hormoonzalf helpt .
ReagerenCatootje21 juli 2018 om 10:26@Brigitta, denk bij eczeem aan factoren als candida, slechte darmflora, ontstekingsprocessen in je lichaam, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Corticosteroïden werken verhogend op het cortisol in je lichaam en beroven, net als de meeste medicijnen, je lichaam van diverse vitaminen en mineralen. je zou ook kunnen denken aan cbd en ozonzalf. CBD ook inwendig.
Reageren