- Roos19 juni 2024 om 00:31
Ik heb wat verder gezocht want heb hier sinds vandaag opeens last van! Of bedoel ontdekte het vandaag! en kwam via een ander forum erachter dat het met PCOS of ijzer tekort te maken kan hebben!
Monique17 oktober 2024 om 23:04Mijn zoon kwam vanavond thuis van een schoolfeest en heeft ook van die rood paarse vlekken op zijn kin?
Reageren
Het doet geen pijn en jeukt ook niet.
Ik las eerder iets over de elastiekjes van een beugel
Hij gebruikt die ook maar al eerder en voor een langere tijd en heeft dit nog nooit gehad.Monique17 oktober 2024 om 23:08Rood paarse vlekken op de kin zonder klachten.
ReagerenDeborah31 oktober 2024 om 00:47Hier om het dossier aan te vullen 🙂 Ik heb een handvol keer per jaar een vlek op mijn kaak. Soms links, soms rechts. Meestal kom ik erachter als ik in bed lig. Het voelt bij mij heeeel licht jeukerig, verder nooit last en trekt inderdaad na een paar dagen helemaal weg.
ReagerenBC8 januari 2025 om 00:04Dit verschijnsel wordt petechiën genoemd, ook wel purpura. Het kan ontstaan door langdurige druk op de huid, bijvoorbeeld wanneer je lange tijd met je kin op je hand leunt of in dezelfde houding ligt met je tablet of laptop, waarbij je kin naar beneden is gericht. Kinderen kunnen petechiën krijgen na langdurig ondersteboven hangen aan een klimrek of op de bank.
In de meeste gevallen is het onschuldig, vooral als de vlekjes vanzelf weer verdwijnen en je je verder goed voelt. Als je echter merkt dat het vaak voorkomt, ook op andere delen van je lichaam verschijnt, of gepaard gaat met koorts, is het verstandig om contact op te nemen met een arts.
Reagerencaitlinn23 maart 2025 om 14:02cbd olie kopen1 mei 2025 om 00:14Ik verdiep me in CBD-olie en overweeg een flesje te kopen – heeft iemand ervaring met een goed merk of webshop en tips waar ik op moet letten.
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2025 om 14:12Dit is een betrouwbare website
Reageren
https://www.leef.nl/#sqr:{%22q%22:%22CBD%22,%22v%22:%22items%22}lief13 mei 2025 om 01:27ik heb dit al jaren en de oorzaak is: met je kin ergens op liggen en daar een soort van blauwe plek van krijgen omdat het een gevoelige huid is. trekt weg na n paar dagen en is niks ernstigs, gewoon mee oppassen als je ergens die week pasfoto’s moet maken.
Reageren