Zoeken Vraag het forum

Paarse vlek onder kin

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roos

Ik heb wat verder gezocht want heb hier sinds vandaag opeens last van! Of bedoel ontdekte het vandaag! en kwam via een ander forum erachter dat het met PCOS of ijzer tekort te maken kan hebben!

Monique

Mijn zoon kwam vanavond thuis van een schoolfeest en heeft ook van die rood paarse vlekken op zijn kin?
    Het doet geen pijn en jeukt ook niet.
    Ik las eerder iets over de elastiekjes van een beugel
    Hij gebruikt die ook maar al eerder en voor een langere tijd en heeft dit nog nooit gehad.

Reageren
    Monique

Rood paarse vlekken op de kin zonder klachten.

Reageren
    Deborah

Hier om het dossier aan te vullen 🙂 Ik heb een handvol keer per jaar een vlek op mijn kaak. Soms links, soms rechts. Meestal kom ik erachter als ik in bed lig. Het voelt bij mij heeeel licht jeukerig, verder nooit last en trekt inderdaad na een paar dagen helemaal weg.

Reageren
    BC

Dit verschijnsel wordt petechiën genoemd, ook wel purpura. Het kan ontstaan door langdurige druk op de huid, bijvoorbeeld wanneer je lange tijd met je kin op je hand leunt of in dezelfde houding ligt met je tablet of laptop, waarbij je kin naar beneden is gericht. Kinderen kunnen petechiën krijgen na langdurig ondersteboven hangen aan een klimrek of op de bank.

In de meeste gevallen is het onschuldig, vooral als de vlekjes vanzelf weer verdwijnen en je je verder goed voelt. Als je echter merkt dat het vaak voorkomt, ook op andere delen van je lichaam verschijnt, of gepaard gaat met koorts, is het verstandig om contact op te nemen met een arts.

Reageren
    caitlinn

weet iemand toevallig wat het is, heb t namelijk nu ook

Reageren
    cbd olie kopen

Ik verdiep me in CBD-olie en overweeg een flesje te kopen – heeft iemand ervaring met een goed merk of webshop en tips waar ik op moet letten.

Reageren
    John (moderator)

Dit is een betrouwbare website
    https://www.leef.nl/#sqr:{%22q%22:%22CBD%22,%22v%22:%22items%22}

Reageren
    lief

ik heb dit al jaren en de oorzaak is: met je kin ergens op liggen en daar een soort van blauwe plek van krijgen omdat het een gevoelige huid is. trekt weg na n paar dagen en is niks ernstigs, gewoon mee oppassen als je ergens die week pasfoto’s moet maken.

Reageren
Reageer op: Paarse vlek onder kin
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.