- Kaddy7 mei 2018 om 19:54
Hoi ik heb sinds 3 maanden last van hele erge netelroos.
Woon in Afrika maar tijdens een bezoek aan Nederland hebben artsen dit bevestigd. Kreeg toen te horen dat het wel weg zou gaan maar niet dus. Heb in Afrika het middel Premiatine gekregen omdat ik een eetstoornis had en dit eetlust opwekkend zou werken. Na vier dagen begon de jeuk en ben direct gestopt maar te laat dus. Inmiddels verschillende antihistamine geprobeerd maar niks helpt. Mijn hele lijf zit onder begeleiding buitjes en bulten en ik word vooral snachts gek van de jeuk en krab mijn hele lijf kapot. Fout maar het open krabben van de bultjes is het enige wat verlichting geeft. Nu las ik laatst ergens dat een stootkuur prednison kan helpen. Weet iemand daar meer over en om welke dosis gaat het dan. Bij gebrek aan goede artsen hier ben ik helaas van Internet afhankelijk dus pleaseeee help.6 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 mei 2018 om 20:08Een stootkuur is een behandeling van enkele dagen tot twee weken met een hoeveelheid van 30 tot 80 mg prednisolon per dag.
ReagerenKaddy7 mei 2018 om 21:17Dank je wel voor je reactie.
Morgen maar weer eens naar de apotheek dan en een poging doen.
- Gelukkig zijn de meeste medicijnen hier vrij verkrijgbaar. Mocht je nog andere tips hebben hoor ik dat graag. Ik smeer me trouwens ook regelmatig in met pure azijn wat me laat jodelen vanwege de vele wondjes maar het verlicht de jeuk wel een poosje. Alleen niet voldoende om te kunnen slapen. Overdag valt de jeuk mee. Zodra ik ga slapen word ik na een minuut of tien gek van de.jeuk wakker en dat duurt tot een uur of vijf in de ochtend en dan neemt het iets af. Is er een verklaring waarom het snachts op zijn hevigst is? Kan dan ook niets op mijn lijf verdragen. Zelfs een laken irriteert me al.
John (moderator)
7 mei 2018 om 21:23Dat zal waarschijnlijk door transpireren komen. Je zou een menthol lotion tegen de jeuk kunnen gebruiken
ReagerenKaddy7 mei 2018 om 22:34Heb ik al geprobeerd maar onderdrukt het wel iets maar niet voldoende om te kunnen slapen. Klinkt misschien vreemd maar aftersun onderdrukt het zelfs nog meer. Radeloos mens trekt alles uit de kast om te proberen van die ….jeuk af te komen. Transpireren is het niet volgens mij maar zal er eens extra op Letten.Â
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2018 om 23:26zinkoxidelotion of calaminelotion is er ook nog,maar weet niet of dat daar verkrijgbaar is
ReagerenKaddy8 mei 2018 om 01:03Geen idee zal er morgen eens naar vragen. Transpireren is niet waardoor het snachts op zijn ergst is. Heb net 10 minuten met mijn ogen dicht gelegen en word nu helemaal gek van de jeuk. En heb het alles behalve warm. Dit gun je je ergste vijand niet het word in de medische wereld zwaar onderschat volgens mij. Wat een hel is dit ?
Reageren