- Jh28 maart 2017 om 08:26
Hoi,
Ik heb nu al zo’n 9 maanden erge jeuk op mijn achterhoofd. Mijn hoofd is ook rood op de plekken waar het jeukt. Ik ben al verschillende keren naar de huisarts geweest maar geen van de medicijnen de ze voorschrijft helpt (het zijn vrijwel allemaal middeltjes tegen eczeem). Ook gebruik ik shampoo zonder sls, parabenen, parfum etc.
Nu vraag ik mij af of het wellicht aan mijn haarelastiekjes ligt. De jeuk zit namelijk precies van de kruin op mijn hoofd recht naar de onderkant (precies dus waar ik een knot en staart draag). Ik kon verder niks op internet vinden over haarelastiek allergie. Mijn elastiekjes bevatten geen rubber en ook geen metaal.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen want de jeuk is erg vervelend.
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 maart 2017 om 10:53Het is heel goed mogelijk dat het een irritatie is omdat je de haren te strak trekt.
ReagerenSia29 maart 2017 om 16:48Misschien moet je andere soorten haarbandjes uitproberen en je haar wat minder strak binden.
ReagerenCzar1 april 2017 om 12:38Doe eens gek en gooi je haar eens los, misschien helpt dat.
Sommige dingen kun je immers zelf testen.
Reageren
Draag je een horloge en heb je gaatjes in je oor? Of andere piercings. Lijkt een vreemde vraag, maar veel mensen lijden aan een vorm van Nikkel-allergie. Die bouw je meestal langzaam op, dus in het begin merk je het niet.