Zoeken Vraag het forum

duizeligheid en flauwte na het roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • nikki b

Ik heb nu al een tijdje dat ik geregelt na mijn eerste sigaret heel erg duizelig wordt na het roken van mijn eerste sigaret. Het is zo erg dat ik onzettend begin te beven en bijna flauw val als ik niet ga zitten. Ik rook al 17 jaar dus ik ben geen beginnende roker. Ik moet er wel bij vertellen dat ik al jaren een eetstoornis heb die nu al en paar maanden weer zeer actief is, waardoor ik nu weer bijna elke dag overgeef. Weet iemand wat dit kan zijn en of ik hier naar moet laten kijken? Ik las ergens dat het bloedarmoed kan zijn, wat door het roken van een sigaret dan even door de stofjes en zo verergerd word of zo?? klopt dit??

4 reacties
    Reageren
    lisa

Beste nikki. Je geeft zelf al aan een eetstoornis te hebben en elke dag braakt.. naast het roken is dat alleen al niet gezond! mocht je dat nog niet hebben gedaan neem contact op met je huisarts!
    Hopelijk gaat t beter met je
    groetjes

Reageren
    frank

ik ben mijn rookgedrag aan het halveren sinds enkele
    maanden,gaat redelijk goed
    maar bij een eerste inhalering ga ik bijna van mijn stokje
    vanwege duizeligheid ,en dat gaat al vanaf het begin
    iemand ervaring hiermee?

Reageren
    Niels

duizeligheid bij je eerste sigaret komt door de vrijgekomen endorfine. Dit is de stof in je hersenen waardoor je verslaafd raakt aan nicotine.

Het is heel normaal. Ikzelf heb iets heel anders. Ik val op willekeurige momenten bijna flauw als ik weer een paar weken gerookt heb. Mn oren gaan suizen en ik zie vlekken voor mijn ogen. Ik kan mij toch nog toe net aan staande houden wanneer dit gebeurd. Als ik niet rook, heb ik hier ook geen last van. Helaas is de verslaving mij meestal te sterk en rook ik maanden niet en dan weer maanden wel.

Het is de ergste verslaving die er bestaat en het beinvloed je leven op den onvrijwillige manier. Ik wil stoppen voor het echt te laat is maar jet vlees is te zwak.

Reageren
Reageer op: duizeligheid en flauwte na het roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.