Zoeken Vraag het forum

Rubberen fietshandvat aangestoken en de rook geïnhaleerd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgdemoeder

Mijn zoon (14 jr) heeft een handvat van zijn fiets met een aansteker aangestoken…en toen dit begon te roken heeft hij deze rook ingeademd ahw of hij aan het roken was. Ik was er zelf niet bij maar hoor dit nu van een paar vrienden die hem dit zien doen hebben. Dit verklaart voor mij nu oa zijn gezondheid de laatste dagen.

Ik begrijp dat dit natuurlijk niet gezond is…en zeker schadelijk is/kan zijn. Weet iemand in hoeverre?
    En wat nu?

Groetjes

4 reacties
    Reageren
    Koen

Ok, puberende zoon wil ‘stoer’ overkomen. Beetje domme actie, maar goed. Ik denk dat hij echt niet zoveel schadelijke stoffen heeft binnen gekregen want geloof me, rubber stinkt zo verschrikkelijk dat je er geen 10 minuten met je neus boven wilt hangen. Maar wat is er dan veranderd aan zijn gezondheid, zoals je hebt geconstateerd? Heb je er al met hem over gesproken?

Groet, Koen

Reageren
    Bezorgdemoeder

Hallo Koen,

dank je voor jouw reactie. Dit is afgelopen Maandag gebeurd en hij is op die dag flauwgevallen. Begon met erge hoofdpijn en toen dit wegtrok viel hij ineens op de grond. En s’avonds kreeg hij weer hoofdpijn, wat later verdween, en hij even later weer flauw was gevallen. Ik ben naar huisarts gegaan, maar wist dus niets van bovenstaande af. dwm die stomme actie van hem. Dus hup volgende dag naar ziekenhuis/kinderarts en hartfilmpje laten maken. Over 2 wkn mri en eeg scan.)( Ik heb inmiddels doorgegeven aan zkh dat hij boven een rokend handvat heeft gehangen, dit zegt hij zelf, maar vrienden zeggen dat hij echt gerookt heeft.) De kinderarts gaf optie opnemen in zkh aan om te kijken ter observatie, of goed rusten thuis. Hetgeen hij nu al doet vanaf Dinsdag dus. Ik zit met dubbel gevoel nu snap je. Ik heb dubbel gevoel nu, ben boos op kid, spreekt hij nu wel/niet de waarheid…zonee…wat als er straks iets ernstigs uit uitslagenkomt. Bovendien voel ik mij nu echt voor jan joker staan..ik bedoel naar zkh enz geweest met kid…stel dat hij gejokt heeft tegen mij..en zo geschrokken is van de onderzoeken enz dat hij het niet meer tegen mij durft te zeggen.

Reageren
    Zomaar iemand

Dag mevrouw Bezorgdemoeder,
    Ik vroeg mij af of uw zoon in zijn eentje naar de huisarts is geweest of dat u erbij bent geweest. Ik zou me namelijk best wel schamen om over bepaalde dingen te praten waar mijn moeder bijzit en zou dan ook niet zo snel toegeven wat er precies gebeurt is. Snap dat u boos bent op uw kind, maar probeer uit te leggen dat eerlijk zijn een hoop tijd en geld scheelt.
    Succes!

Reageren
    Mama

En, hoe is het afgelopen? Hopelijk met een sisser en een flinke reprimande?!

Reageren
Reageer op: Rubberen fietshandvat aangestoken en de rook geïnhaleerd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.