Zoeken Vraag het forum

Druk in holtes en ogen na alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pipo

Hi,
    Telkens als ik alcohol drink voel ik de dag daarna een soort druk tussen mijn ogen, boven bij mijn neus en rond mijn ogen of echt een trekkend gevoel aan mijn ogen ook een beetje bij de plekken waar mijn holtes zitten echt een druk, terwijl ik niet verkouden ben. Deze druk is zo erg dat ik vaak echt moet gaan liggen. De klacht is ook best lastig uit te leggen. Het komt redelijk laat na het drinken van alcohol op, vaak pas de volgende middag en houdt aan tot ik echt een hele nacht heb geslapen weer. Het is soms al bij vier biertjes de volgende dag al erg en ik heb geen idee wat dit is, weet iemand wat dit is en wat ik hier aan zou kunnen doen? Ik had hier vroeger nooit last van en nu sinds een paar jaar, dokters weten ook niet echt wat dit is.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Lijkt op een migraine achtige reactie. En dat kan in de loop van je leven ontstaan. De alcohol geeft een indroging van je bloed en dat kan een ( late) reactie geven van je hersen bloedvaten .
    Probeer de avond zelf en de dag erna eens extra te drinken ( water) om dit effect te verminderen..

Reageren
Reageer op: Reply #2236487 in Druk in holtes en ogen na alcohol

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

3 min leestijd

Hooikoorts en sporten: zo blijf je actief tijdens het pollenseizoen

4 min leestijd

Hooikoorts verminderen: wat kun je doen aan de klachten?

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.