- Pipo18 maart 2026 om 13:03
Hi,
Telkens als ik alcohol drink voel ik de dag daarna een soort druk tussen mijn ogen, boven bij mijn neus en rond mijn ogen of echt een trekkend gevoel aan mijn ogen ook een beetje bij de plekken waar mijn holtes zitten echt een druk, terwijl ik niet verkouden ben. Deze druk is zo erg dat ik vaak echt moet gaan liggen. De klacht is ook best lastig uit te leggen. Het komt redelijk laat na het drinken van alcohol op, vaak pas de volgende middag en houdt aan tot ik echt een hele nacht heb geslapen weer. Het is soms al bij vier biertjes de volgende dag al erg en ik heb geen idee wat dit is, weet iemand wat dit is en wat ik hier aan zou kunnen doen? Ik had hier vroeger nooit last van en nu sinds een paar jaar, dokters weten ook niet echt wat dit is.1 reactieReageren
Peter (huisarts)
18 maart 2026 om 15:27Lijkt op een migraine achtige reactie. En dat kan in de loop van je leven ontstaan. De alcohol geeft een indroging van je bloed en dat kan een ( late) reactie geven van je hersen bloedvaten .
Reageren
Probeer de avond zelf en de dag erna eens extra te drinken ( water) om dit effect te verminderen..