Home / Erectieproblemen / Schimmel infectie penis gaat niet weg.
Tot op heden is het als balanitus genoemd, ik wacht nu nog op de dermatoloog in het ziekenhuis. 3 weken wachttijd!
Maar wat ik hierboven ook las, gewoon suïcidale gedachten.
Dit is niet normaal, je hele leven stort in elkaar.
Zo heb ik er ook een aantal weken bijgelopen ja. Zoals je kan lezen is het met de meeste forumleden uiteindelijk ook weer (relatief) goed gekomen, hou vol. Het is een moeilijk grijpbaar iets. Ik benadruk altijd dat ik geen medisch expert ben, maar ondertussen wel enigszins ervaringsdeskundige. De medicatie die je hebt gehad is voornamelijk eczeem medicatie geweest. Die fluticason is volgens mij ook hormoonzalf, die werkte wel? Heb je geen onderhoudsadvies gekregen of afbouwschema?
Er is aangegven bij alle medicatie (creme)om het 2 weken te gebruiken.
Ja klopt de fluticason hielp wel, tot ik ermee moest stoppen op Huidarts z’n advies en Elidel moest gebruiken. Daarna kwam de roodheid en pijnlijkheid juist extra op.
Dank voor je reactie!
Ja ik heb dat advies ook gekregen, hormoonzalf deed niks na 2 weken gebruik, dus direct stoppen. Daarna gigantische opleving van klachten. Snap niet waarom ze dit zo doen, op internet staat juist dat het altijd afgebouwd moet worden. Misschien nog even arts raadplegen, blijkbaar hielp dat spul toen wel. Ik lees op internet dat voor de 1 juist hormoonzalf werkt en voor de ander juist elidel/protopic. Niet opgeven, blijkbaar was er wel een oplossing.
Ik gebruik zelf nog steeds voor de zekerheid 2 dagen in de week hormoonzalf, dat zijn overigens wel de dagen dat er meer irritatie is. Bij mij was er een duidelijke klachtenverlichting na het gebruik van fluconazol, wat dan weer een anti-schimmel middel is. Ik lees op internet dat verkeerde diagnoses mbt tot schimmel of eczeem veel voorkomen, en in sommige gevallen kan het zelfs ook nog de ziekte van Zoon zijn of iets anders. Succes!
Hartelijk dank voor de reactie!
De fluconazol is tablet vorm, bedoel je toch?
Ik zit inderdaad te denken om dat aam de huisarts te vragen.
Probiotica en gist besteld dus daar ook aan beginnen vanaf morgen. Dank voor de hulp
Ik gebruik sinds afgelopen week de capsule Saccharomyces boulardii.
Update:
Na een weekje of 5 enkel en alleen 1 maal daags schoonmaken onder de douche en klein beetje witte vaseline aanbrengen ook sinds een kleine 2 weken gaan testen met Spa blauw. Na de douche even naspoelen met water uit de fles om eens te kijken of hard water(kalk) invloed kan hebben. Tevens sinds een week gestopt met de vaseline.
Het ziet er zeer rustig uit. De droogte blijft ook redelijk uit. De huid lijkt zelf weer een vettig laagje aan te maken. Kan de voorhuid weer naar achter trekken zonder dat het vastplakt aan de eikel. Nog niet zoals het ooit was maar dit is al enorme vooruitgang. Of het nu aan het water ligt, of gewoon überhaupt een langzaam ingezet herstel is, zeg het maar. Ik blijf voorlopig lekker doorgaan met naspoelen met Spa en niets smeren.
Seks nog wel met condoom. Better safe than sorry
Tot de volgende update
Klinkt goed! Fijn dat smeren mogelijk niet meer hoeft!
Hier nu nog lichte irritatie en 2 keer per dag smeren. Ook 2 keer in de week hormoonzalf voor onderhoud. Merk dat als ik druk bezig ben met iets of zorgen heb over iets anders (aard van het beestje) de klachten weg zijn. Seks met glijmiddel lijkt wel te gaan. Wel nog steeds bezorgd dat het weer terug gaat komen, maar de afgelopen weken zijn ok geweest. Eind maart weer naar de dermatoloog, vermoedelijk om hormoonzalf af te bouwen of een minder zware te nemen. Lijkt allemaal verbeterd te zijn door flucanozol pillen...
Iemand hier ervaring met Nero men’s deodorizer? Op reddit staan hier ook succes verhalen van vermeld? Echter alleen via buitenland te bestellen.
Hoi Ad, geen ervaring mee. Wel voorbij zien komen op Reddit? Wat doet het precies? En heb je zelf een diagnose?
Hi Arie, heb ook last van regelmatig terugkerende schimmel. Maakt niet uit wat ik doe of neem. Dus vandaar mijn vraag betreft de deodorizer. Het schijnt de boel te neutraliseren en de ph balans terug te brengen.
Ik heb al jarenlang last. Heb gemerkt dat het stukken beter gaat als ik de penis strip (voorhuid zover mogelijk naar achter geschoven) en veel bloot ben. Antibiotica, hormoonzalf of besnijdenis heb ik geweigerd. Voor mij geld schoon droog en (als het kan) bloot.
@frank (en Ad) als jullie weer klachten krijgen die lijken op schimmel, smeren jullie dan weer schimmel crème?
Bij mij komt het soms ineens toch weer opzetten. Dan wil ik eigenlijk niet smeren maar ik merk als ik alleen spoel of schoonmaak dat het dan per dag opbouwt en je er toch niet aan ontkomt.
Ben benieuwd
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!