Schurft blijft terugkomen

Hi,

Op 14 maart na een overnachting in een hotel werd ik wakker met een erg pijnlijke puist op mijn lies. Ik dacht er niet veel van, totdat ik een maand geleden erge jeuk tussen mijn benen kreeg zodra ik in bed ging liggen. Ik dacht dat het wellicht iets van lichte eczeem of hooikoorts was…Nu 2 weken geleden toch besloten een bezoekje aan de huisarts te brengen aangezien ik overal op mijn lijf bultjes en puistjes kreeg. De huisarts kon niet direct schurft vaststellen, maar direct na de afspraak ben ik thuis symptomen gaan opzoeken en kon ik stellen dat het 99% zeker schurft was. Dus direct bij de drogist permitrine gaan halen en me diezelfde avond nog behandeld. Een week later opnieuw permetrine gesmeerd en opnieuw naar de huisarts geweest. Omdat ik op eigen houtje al 2x permetrine had gesmeerd kreeg ik van de huisarts IVM voorgeschreven.

Ik heb de pillen (4 stuks) afgelopen vrijdag ingenomen, het is nu maandag en ik constateer op mijn pols en duimen opnieuw gangetjes (3 maal!!!) Dit betekent dat de behandeling van 2x Permetrine en 1x IVM niks heeft gedaan aangezien er nog levende mijten onder mijn huid zitten… ik word gek van alle verhalen die mensen delen over het feit dat ze hier zo lang mee zitten. Wie heeft voor mij de gouden tip omtrent extra schoonmaak werkzaamheden??? Denk aan matras in folie wrappen, autostoelen bedekken, élke dag alles wassen, op een luchtbed slapen etc etc. Aanstaande vrijdag moet ik nog een dosis IVM innemen. Ben benieuwd of dit gaat aanslaan

Reageren

Beste Youngho,
    Probeer al eens de pdf file te lezen die ik in de bijlagen heb geplaatst.
    Ivermectine doodt alleen de schurftmijten die reeds rondkruipen. Niet de eitjes , en mss ook niet de larven.
    Dit kwam ik te weten uit een artikel van EOS wetenschap.
    Probeer de combinatie Ivermectine en Permetrine creme. smeer jezelf zorgvuldig in , stukje per stukje.
    Vraag desnoods extra tubes Permetrine creme , ik had ook 1,5 tube nodig per keer.
    De dag dat je je behandelt , alle kleding in zakken en wassen op 60°C en beddengoed ook. Je huis stofzuigen , ook de auto , zaken die je veel aanraakt met desinfecterende spray (dettol of Sanitol) afkuisen. Keukentafel , lavabo, deurklinken, toetsenbord en muis , gsm hoesje, kranen,...
    De dag na de behandeling ook nog alles van kleding en handdoeken en beddengoed opnieuw in zakken en ook op 60°c wassen.
    Na de behandeling ook andere schoenen en jas gebruiken; De gebruikte zeker een week in een plastiek zak als je deze niet kan wassen.
    Tussen de 2 behandlingen in , elke dag van kleding wisselen.
    Zeker na 3 tal dagen nog eens beddengoed wisselen tussen de behandlingen door.
    Iedereen die tesamen woont moet zich op dezelfde dag behandelen.
    Permetrine creme dient 8 a 10 h op je huid te zitten voordat je dit afwast.
    Tussen de behandeling door dient er 7a 10 dagen te zitten. Dit met de bedoeling dat de overige eitjes zijn uitgekomen , maar dat de mijten nog niet volwassen zijn om zelf eitjes te leggen. En dat deze bij de volgende kuur dan eraan gaan.
    Het is echt klote. Het zet je leven eigenlijk op stop, tot je ervan af bent.

Reageren

Ik wil even nog iets posten aan de mensen die nog tintelingen blijven voelen en blijven twijfelen of ze ervan af zijn of niet.
    Ik heb deze vraag eens gesteld aan het ITG van Antwerpen.
    Van Permetrine creme kan je ook symptomen krijgen die lijken op schurft, rode puistjes, tintelingen en prikkend gevoel op de huid.
    Dit geeft dan nog meer twijfel.
    Zelf heb ik ook een leesloep aangeschaft om zelf de plekjes te inspecteren , dit was zeer goed voor mijn gemoedstoestand.
    Je kan wel degelijk zien of het wel of geen schurft is.
    Een rood pukkeltje waaruit een zilvergrijs of bruin gangetje van 5 tot 10 mm lang te zien is. Als je dit ziet heb je het spijtig genoeg nog wel.
    Een volwassen mijt is net geen halve mm groot.
    Een leesloop met ledverlichting of een juweliersloep kan je hiervoor gebruiken.
    Zie afbeelding.

Reageren

Of deze leesloop, is ook degelijk maar vergroot minder fel als de vorige.

Reageren

Helaas moet ik zeggen, meng ik me ook maar in het gesprek. Dochter kreeg in september klachten. Naar de huisarts en die zei: droge huid dus smeren en douchen met ongeparfumeerde zeep. Braaf gekocht en gedaan. Dochter nog twee keer terug naar de huisarts. Verhaal bleef hetzelfde. In december kregen partner en ik jeuk. Toen ging er een belletje rinkelen en heb ik een verwijzing naar de dermatoloog geeist. Gelukkig konden we na twee dagen al terecht. Ze keek met een loep en zag het meteen: schurft. Meteen behandeling ingezet met pillen en permetirine. Alles gewassen en in zakken. Zowel bij ons thuis als bij partner als bij vader van de kinderen. In februari weer klachten bij ons drie. Weer de hele reutemeteut met pillen en crème.
    Jullie raden het al: het is weer terug bij partner en mij. Dochter die het ook twee keer had heeft het niet meer (er zijn huidschilfers weggenomen en onderzocht bij ons drie). Nu hebben we via de dermatoloog in België van partner benzyl benzoaat en wederom pillen voor alledrie de huishoudens. Vanavond smeren we plus morgen en overmorgen zonder douchen. Alles van textiel is gestofzuigd en ingepakt in plastic. Plastic tassen voor school en werkspullen en boodschappen, auto ingepakt. Over een week herhalen. Ik weet t ook niet meer. Weet zeker dat alle huishoudens dit zeer zorgvuldig gedaan hebben. Overigens hebben vader en de andere kinderen nooit ook maar enige klacht gehad.

Reageren

Hallo,

Iemand dat ook blaasjes eczeem heeft ontwikkeld na schurft ? Zowel ik als mijn dochter van 2 hebben er last van vanaf het warmer is buiten dan komt het op
    En het Jeukt even hard als schurft
    Ondertussen zitten we aan onze zoveelste bus hormoonzalf

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schurft blijft terugkomen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe