Reply op bericht van Angst.
Beste,
Na een Permetrine creme behandeling voelde ik ook regelmatig prikjes op mijn huid. Wij gebruikten steeds de creme en de pillen tegelijk. En dikwijls het gevoel dat er vanalles over mijn huid aan het lopen is. Ik ben al eens wakker geworden tijdens de behandelingen dat ik vanalles voelde racen over mijn huid , dat ik dacht. Als dit schurftmijten zijn moeten ze wel heel snel bewegen ook al zijn ze microscopisch klein.
Als ik opzocht over de Ivermectine pillen , kan dit invloed hebben op je zenuwstelsel. Kan dit een link zijn met de symptomen? De huisarts of dematoloog kon het niet verifieren.
Ik lees in je bericht ook dat je zwavelzeep en tea tree olie hebt gebruikt. Zwavelzeep (toch die ik gebruikt) kan je huid uitdrogen, is bedoeld om een vette huid te behandelen.
Heb je tea tree creme of olie gebruikt. Want de olie is puur. Ik heb deze gemengd (creme en olie) en na dit 5 dagen achter elkaar op me te smeren kreeg ik andere ongemakken. Hier en daar rode plekken die jeukten.
Mijn ouders hebben al die extra's niet gedaan en ze zijn er vanaf.
We hebben 4 maal met 7 dagen tussen pillen en zalf gebruikt. En heel de was en de plas die erbij komt kijken.
Mijn ouders hadden niets meer ik had nog steeds puisten en pukkels , na de laatste kuur had ik 2 dagen erna nieuwe dikke puisten, dit leek niet op schurft.
2 weken Dermovate creme gebruikt van de dermatoloog. Puisten gingen langzaam weg of bleven constant. Na die 2 weken een paar dagen achter elkaar steeds puisten en pukkels bijgekregen. Begon ik weer te paniekeren.
De jeuk was ook anders, af en toe een beetje jeuk. Maar jeuk waar je kan vanaf blijven en dan stopt deze terug; Voornamelijk eigenlijk als mijn kleding schuurt over mijn huid. Ook snel ontstoken haarzakjes, vooral waar de kleding schuurt.S'nachts heb ik geen jeuk meer.
De Huisarts zegt dat ik mijn huidbarriere beschadigd heb. Door teveel tea tree olie/creme te smeren. En mijn huid uit te drogen door elke dag te wassen met zwavelzeep.
Nu moet ik vooral mijn huid hydrateren(elke dag) en met milde zeep wassen (om de 2 a 3 dagen) met producten van Cerave.Het zou minstens een maand duren volgens de huisarts voordat mijn huid terug wat normaal is.
Op 6-12 was onze laatste gemeenschappelijk kuur van zalf en pillen. Op 13-12 heb ik nog eens een permetrine creme gebruikt.
Van 17-12 tem 31-12 heb ik de hormonenzalf (Dermovate zalf) gebruikt. Mijn ouders zijn van 6-12 ongemak vrij.
Momenteel ben ik 2 weken ver met hydrateren , Ik heb nog een paar puisten op mijn rug/nek. Ze komen en gaan , maar er verdwijnen er meer dan dat er bijkomen.. Soms verschijnt er hier en daar één, dan ben ik weer ongerust. Momenteel is het nog afwachten en mijn huid gezond houden.
Naar 8 mnd is het eindelijk over.
We hebben ons uiteindelijk niet meer ad regels gehouden en het volgende gedaan:
Een nieuw matras in de woonkamer gelegd. Onszelf behandeld met creme. Na 4 dagen nogmaals en na 4 dagen nogmaals. Dus 1x te veel. Degene die de schurft had heeft ook de taletten geslikt. Extra. En die is dus in de woonkamer gaan slapen zodat zijn kamer 8 dagen niet beslapen werd.
Daarnaast ook.weer alle stoffen spullen voor 4 dagen in Vuilniszakken.
Nu 4 mnd later durven we weer adem te halen
Daarnaast natuurlijk iedere dag kleding vervangen en beddengoed. Alles op 60+°. Niet op de bank alleen op leren stoel. Niet in de auto laten rijden of zittend op vuilniszak.
Ja zeker nog enkele maanden. Is nog steeds niet helemaal weg. Soort exceem reactie op alle medicatie. Kleine bultjes op buik en bovenbenen. Maar is hele andere jeuk als schurft.
Hallo allemaal,
Ik weet niet in hoeverre dit forum nog actief is maar ik heb zo'n beetje alles gelezen. Is er iemand die ervaring heeft met de benzylbenzoaat en de pillenkuur. En waaruit bestond jullie manier van handelen hiermee ? Eerst de pillen? Dan de zalf of ... ?
Wij zijn een gezin van 4 + 1 bonuszoon die om de weekenden komt. Wij zijn vanaf begin september bij de huisarts een aantal keer weggestuurd met alleen exceemcreme voor mijn jongste zoon ( nu 3,8 jaar ). Doordat de kenmerken leken op exceem, heeft de uiteindelijke schurft lekker kunnen woekeren waardoor de rest van t gezin uiteindelijk ook klachten kreeg. In eerste instantie kregen we alleen de permetine creme, maar dit hielp niet. 5 weken geleden het eerste bezoek aan de dermatoloog. Conclusie: Schurft nog steeds actief. Invectrine en opnieuw de permetine voorgeschreven met een controle afspraak, 5 weken later.. afgelopen woensdag opnieuw dus bij de dermatoloog. Dit maal een vrouwelijke arts met weinig empathie en weinig ruimte om vragen te kunnen stellen. ( Mevrouw stond al bij de deuropening om ons uit te laten nadat ze vertelde dat de schurft wederom nog actief was en we overgaan op invectrine en benzylbenzoaat en tevens ook geen controleafspraak.
Zoals iedereen wellicht herkent is dit mentaal echt slopend. En doordat ik naast mijn fulltime baan, en huishouden en jeukende nachten bij ons en de kids, erg oververmoeid ben en vrijwel dagelijks chagrijnig, staat ons huwelijk ook erg onder spanning.
Het is inderdaad erg slopend. En ik snap dat je er chagrijnig van wordt. De jeuk is werkelijk verschrikkelijk. Wij zijn er nu vanaf na 1 jaar. Wij hebben behandeld met pemetrine en pillen. 2 sessies. Dat heeft wel geholpen, maar de huidschade is er nog wel. En wij slikken nog steeds antihistamine pillen. De mestcellen zijn aangetast zegt de dermatoloog. Je moet echt veel geduld hebben!
Heel veel sterkte ermee! En houdt moed! Probeer elkaar op te beuren!
Er schijnen nu ook scabies poli's te komen. Dat zou heel goed zijn, kenniscentrum's.
Hallo allemaal,
Het is erg vervelend voor jullie om te lezen dat jullie nog zoveel last hebben.
Ik heb ongeveer een jaar last gehad, en daarna ben ik er vanaf gekomen.
Nu heb ik nog twee flessen van 200gram Antiscabiosum over 25% dicht in bubbeltjesplastic en verpakking. Niet gebruikt dus. Zie foto.
Als je ze wil overnemen stuur dan een mail naar: [email protected]
Zou fijn zijn als je ook even op dit bericht reageert, dan zie ik het sneller.
Groet, Ex lotgenoot
Hallo, na een jaar ongeveer kreeg ik weer jeuk ,weer prikkende jeuk en gevoel dat er iets over mijn huid kruipt ,
Ik was weer zo bang dat ik met met zalf heb ingesmeerd en alles gewassen op 60 graden en mijn kleding in zakken gestopt ,
Hoe kan je dat weer ineens terug krijgen ,ik kan me niet eens bedenken waar ik het heb opgelopen ,
Ik heb loxazol nu gebruikt is dit een maal voldoende of moet ik het zeven dagen nog maal gebruiken ?
Ik word weer gek !
Even een hart onder de riem voor iedereen die te maken heeft met schurft! Na 3 behandelingen, 2 met alleen zalf en de laatste met pillen en zalf zijn we ervan af! (Ik durf het bijna niet te schrijven 🫣)
Maar de laatste keer ben ik echt extreem aan de slag gegaan en niet alleen een aparte kamer voor de was en alles 2 weken in zakken gehouden wat niet op 60 graden gewassen kon worden, heb ik ook alles van stof afgedekt met plastic en hele huis schoongemaakt met detol. En elke dag bedden verschoond tussen de eerste behandeling en de tweede behandeling de week erna.
Maar wat ik ook mee wil geven, heb vertrouwen, ik heb zeker 6 weken last gehad van post scabies inclusief bultjes en jeuk. Veel stress van gehad maar als je alle regels zo strikt hebt opgevolgd moet je niet gelijk opnieuw behandelen maar geduld en vertrouwen hebben hoe moeilijk dat ook is.
Ik vond het belangrijkste verschil dat ik weer kon douchen zonder dat ik gek werd van de jeuk, zolang dst goed ging bleef ik vertrouwe dat het weg was.
Ik zal een foto plaatsen van 4 weken na de behandeling dan kan je zien hoe de post scabies er bij mij uitzag!
Hou vol!!!!
@Debbie
Bedankt voor jou positieve berichtje !
Inmiddels zijn wij ook bijna 3 weken verder sinds de laatste benzylbenzoaat en invectrine behandeling. Ondanks de najeuk die her en deur nog wel opvlamt, denk ik dat we het aardig onder controle hebben. De huiduitslag is bij alle 4 gezinsleden weg. En ook zie ik nergens nieuwe gangetjes. Aankomende woensdag 25 feb, moeten we even langs de huisarts ter controle! Hopelijk zal hij bevestigen dat het ook daadwerkelijk weg is !
Debbie, hadden jullie alleen de permetine zalf of ook de benzylbenzoaat naast de tabletten?
Wij zijn drie keer behandeld, waarvan ik het genezingproces ook echt kan wijten aan de benzylbenzoaat! Tevens kan ik je foto niet opnieuw bekijken, wellicht kan je hem nog eens toevoegen?
Mvg Nicole
Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb veel tips geprobeerd en heb dit als heel steunend ervaren....nu zie ik zojuist dit plekje op mijn flank. Ik snap dat ik een arts moet raadplegen maar weet iemand of dit past bij schurft?
Hoi allemaal!
Ik hou nu al 2 jaar dit platform in de gaten en lees hoe jullie schurft ervaren. Super fijn dat sommige van jullie hier vanaf zijn gekomen! Zelf kreeg ik het in november ‘24. In totaal heb ik samen met mijn partner 3 keer behandeld: 2 keer met permitrine en 1 keer met permitrine en ivermectine, dit deden we in november ‘24, januari ‘25 en april ‘25. We hadden een tijdje last van post-scabiës, maar namen de tijd om te kijken hoe dit ging. We hebben ook alles volgens het boekje gedaan wat betreft het wassen op 60 graden, kleding en vuilniszakken etc., alles namen we mee wat op dit platform werd gedeeld.
Eigenlijk hebben we sinds november ‘24 de hele tijd jeuk, de ene keer meer dan de andere keer. Ik heb sinds dien grote rode plekken gekregen waarvan de huisarts en dermatoloog zeggen dat het een vorm van eczeem is. Deze zijn nog steeds niet weg, de ene keer worden ze groter en de andere keer vervagen ze wat meer.
Mijn partner krijgt wel weer plekjes op zijn geslachtsdeel wat lijken op gangetjes, deze jeuken enorm. Toen wij zeker wisten dat we schurft hadden waren de gangetjes voornamelijk op onze handen. De laatste keer dat ik gangetjes bij mezelf zag was 8 maanden geleden. Ikzelf krijg af en toe nog kleine rode bultjes, maar geen gangetjes. Verder ervaar ik ook niet zoveel jeuk, mijn partner helaas wel.
Wij zijn het gewoon echt even kwijt en weten niet wat me moeten doen. Ik merk dat ik niet meer naar de huisarts wil stappen hiervoor omdat ze me waarschijnlijk weer naar huis sturen met een eczeem crème. Ook ben ik het behandelen zo onwijs zat en is het mentaal niet meer te doen. Wij durven niet eens meer naar anderen te gaan omdat we bang zijn dat we het nog hebben.
Wie oh wie kan ons tips geven?
Hallo,
Zou iemand mij willen antwoorden , ik had graag eens willen weten of er mensen zijn met jeuk na 2maal behandeld met loxazol ? Ik denk dat ik weer schurft had omdat mijn jeuk weer het zelfde is als 1,5 j geleden !
Ik zie zelf niks , maar de prikkende en kriebelde jeuk is er weer , de eerste dagen na de behandeling was het beter nu een week later weer meer ,
Ik weet niet meer wat te doen
Hallo,
Mijn dochter is 2 jaar geleden van de schurft genezen. Na alles ook herhaaldelijk gedaan te hebben wat hier vaak beschreven wordt, totaal de hoop verloren hebbende en de moed weer talloze malen bijeengeharkt voor militaristische schoonmaakacties, afstand tot anderen, kleding in zakken met administratie over welke open mogen, bed ingepakt, nieuwe dekbedden etc etc…, is zij genezen met de hulp van bioresonantie en gestopt met de idee van een parasiet die jou zomaar bespringt. Zij heeft gewerkt aan haar geest en lichaam om niet meer bevattelijk te zijn voor haar huidprobleem. Uit de angst en in vertrouwen. Alle maatregelen overboord, weer gewoon leven en de bioresonantie hielp haar lichaam om geen goede voedingsbodem meer te zijn voor de schurft.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!