Schurft blijft terugkomen

Lieve allemaal,
    lang gewacht voordat ik dit berichtje kon schrijven maar hier ben ik eindelijk. Geef alsjeblieft niet op al voelt het eindeloos! Ik heb zelf bijna een jaar gestruggled met schurft en werd mentaal ook helemaal gek. Vooral van post scabies. Mensen zeggen dat het geen ding is maar dat is het wel! Dit kan namelijk maanden aanhouden. Zoals een paar berichten hierboven aangeven lijkt post scabies precies op echte scabies, zo voelt het ook. Alleen trekken de post scabies bultjes wel echt sneller weg.

Ik heb had helaas ook schurft gegeven aan de mensen thuisthuis dus het was niet zo’n feestje dat behandelen. We hebben echt alles van stof meer dan een week in vuilniszakken gedaan, bed elke dag verschoond, elke dag nieuwe kleding aan en ook de binnenkant van de auto behandeld. Je kunt bij de gamma van die plastic stukken zeil halen (wat schilders gebruiken) om de bank enzo mee te bekleden.

Wat mij ook enorm heeft geholpen waar weinig over gesproken word is TEA TREE OLIE. Ik heb dit elke dag tijdens de behandeling en nog twee weken erna gesmeerd in combinatie met een eczeem bodylotion. Ik deed dan wat druppels door die zalf en smeerde dit mengsel over mijn hele lichaam. Ik ben natuurlijk geen dermatoloog en zeg niet dat dit geheel helpt tegen scabies maar voor mijn beleving heeft het echt geholpen. Hierdoor zijn we met het hele gezin na die ook pillen en zalf behandeling er wel mooi vanaf.

Nogmaals gebruik dit niet alleen als behandeling! Maar voor mijn beleving heeft dit daarbij wel echt geholpen, het is wel een extreme geur maar liever dat dat schurft 🙂

Zorg trouwens dat je je huid goed vettig huidt helpt ook tegen de jeuk en het sneller herstellen van de huid, geef je huid echt de tijd want het kan ook na de behandeling nog aardig van slag zijn en dus nog steeds bultjes veroorzaken!

Echt lieve mensen, laat de moet niet te diep in de schoenen zakken! Praat er ook optijd over want schurft heeft me echt een half trauma gegeven, en dat is het echt niet waard!!

Heel veel succes!!!!

Reageren

Hoop 29 mei 2025 om 08:21
    Merci!!
    Inderdaad teatree oil, ik gebruik het op dezelfde wijze en de postscabies is inderdaad ook een ding, alleen herken ik ook dit nu. Onderscheiding van postscabies en scabies kun je wel maken als je goed op je huid let. Het voelt net iets anders en ook ziet het er ietsjes anders uit. Ik ben zo blij met het lezen van de laatste reacties, ik herken het gewoon en het is duidelijk dat de medische wereld er niet genoeg van af weet omdat er jaren geen onderzoek meer lijkt gedaan. Half trauma, schrijft 'Hoop'. Exact, soort smetvrees. Zelfs in een hotel neem ik mijn eigen lakenzak mee. Ik hoop dat dit wel een keer wat minder gaat worden. Vele behandelingen gehad die dus niet effectief genoeg waren, allen perimetrine, zei de huisarts. Nou echt, hierdoor vaak gesmeerd met alleen creme en behandeling niet effectief, Waardoor je dus extra last krijgt van de postscabies. ADVIES; dram aan (anders krijg je het niet is mijn ervaring) bij je huisarts om direct bij scabies met creme en pillen te worden behandeld en dan over 3 weken, dat ook echt de laatste mogelijke verdwaalde scabies gedood worden. Dus dag 1, dag 8, 16. en voordat je start kleding en lakens etc voorbereiden. En de eerste dagen en hele behandeling was je jezelf met 10 procent zwavelzeep.
    En dan inderdaad iedere dag schone kleding en schone lakens. Het lijkt overdreven maar dan heb je meeste kans van slagen, en nog beter is ga gewoon uit huis! (als het kan) bij mij ging het alleen zo beter en met 4 weken behandeling. Nu zit ik in week 4 na de behandelingen, hoop echt dat het weg is want alles lijkt nu op postscabies... maar ik durf nog niet 100 procent zeker te zijn. Fijn dat we zoveel informatie hebben verzameld met elkaar en ik herken in elk geval veel uit de laatste verhalen! Dank voor de bijdrage allemaal!

Reageren

Mijn vriend en ik hebben sinds begin januari de diagnose schurft gekregen, bevestigd door zowel de huisarts als de dermatoloog. We zijn nu in eind mei en hebben inmiddels vier keer (x2) de volledige behandeling uitgevoerd.

De laatste drie behandelingen hebben we zowel de crème als de tabletten gelijktijdig gebruikt, zoals voorgeschreven. Helaas blijven er nieuwe bultjes ontstaan. Na elke behandeling wordt de jeuk tijdelijk erger, dan iets minder, maar vervolgens komt het weer terug.

We hebben daarnaast ook alle hygiënemaatregelen opgevolgd:
    • Wassen op 60 graden
    • Stoffen oppervlakken reinigen
    • Huis grondig gedesinfecteerd

Toch blijft het terugkomen.
    We zijn echt radeloos – het beïnvloedt ons dagelijks leven enorm. Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand wat we nog kunnen doen?

Reageren

Hallo lotgenoten of gelukkige ex-lotgenoten,
    Enige tijd geleden is er schurft bij ons geconstateerd. Helaas in een ver stadium dus de mijtjes hebben heerlijk feest kunnen vieren in onze lijven. We zijn inmiddels 2x behandeld met permetrine en daarna zijn we in de weer gegaan met zwavelzeep, tea tree pil, tijgerbalsem en zelfs douchen met luizenshampoo. Kortom alle tips die er waren hebben we in stelling gebracht. De adviezen mbt het huis, onze kleding etc tot in het hysterische nageleefd. De laatste behandeling is nu ruim 8 weken geleden. We willen blijven geloven of hopen dat het najeuk is maar de twijfel slaat nu toch weer toe. Al met al weer flink jeuk en meerdere kleine plekjes waarvan de meesten ook weer weggaan. Ook is onze huisarts nou niet bepaald welwillend. Voor de 2e behandeling heb ik bijna moeten smeken. Zijn er nog adviezen of tips wat we nog kunnen doen? Al ken ik dit forum bijna uit mijn hoofd toch een grote HELP!
    Alvast heel erg bedankt .

Reageren

Goedeavond,

Enige tijd geleden hebben wij via de huisarts te horen gekregen dat wij vermoedelijk schurft hebben. Nadien bleek dat een nichtje ook schurft heeft gehad (en mijn dochter daar is blijven slapen.

Inmiddels hebben wij 3 keer gesmeerd met permetrine creme. En dit is nu 2 weken geleden. Ik dacht dat het beter ging. Jeuk en bultjes werden minder.

Tot een paar dagen terug. Mn handen zitten vol met kleine bultjes /vochtblaasjes. JEUKT ZO ERG weer. Ik zie geen gangetjes maar ik ben bang dat we weer terug bij af zijn.

Hoe zie ik het best of het schurft is of post scabisch? Ik ga maandag maar weer de huisarts bellen.

Iemand ervaring met tabletten en kleine kinderen? (Jongste is 1,5 jaar).

Ook bijzonder. We zijn een gezin met 4 kinderen, en mijn partner en oudste dochter hebben vanaf het begin nergens last van?

Reageren

Hallo allemaal,
    Ik wil jullie waarschuwen voor de jeuk na shurft
    In ons geval bijna even erg maar het komt met periodes
    Zeker ons kindje van 15 maanden heeft meermaals opstoten dan komen er allemaal bultjes op haar voetjes en word ze wakker van nachtelijke jeuk maar dit verdwijnt ook weer
    Ik en mijn partner hebben ook nog vaak jeuk en krijgen dan ook blaasjes tussen de tenen en voeten ( blaasjes eczeem)

We zijn echt al meermaals terug naar de dermatoloog geweest maar ze blijft elke keer zeggen dat ons huis zo beschadigd is van alle zalf dat het nog lang duurt vooraleer alles weg gaat, voor ons kindje kan dit zelfs blijvend zijn omdat ze op zo jonge leeftijd is blootgesteld aan de crème
    Wij hebben 2 jaar shurft gehad het was mentaal slopend nu nog steeds heb ik continu schrik dat we het weer hebben
    In oktober waren we shurft vrij ik ben nog 2 maandelijks naar de dermatoloog aan het gaan uit angst en nog steeds jeukende bultjes.. maar dit hoort allemaal bij post scabiës

Veel moed aan iedereen die er nu mee zit
    Zeker ook de ouders met jonge kinderen gewoon verschrikkelijk

Reageren

Een tijd geleden heb ik berichten geplaatst.
    Wij, als gezin met 3 jonge kinderen, kwamen maar niet van de schurft af.
    Radeloos waren we. We hebben er uiteindelijk ruim anderhalf jaar over gedaan!!

Nu is het ook wel zo eerlijk om te melden dat we er eindelijk sinds begin mei van af zijn! Wat een enorme opluchting. Mensen onderschatten dit hele gedoe zo erg! Ik heb echt veel steun gehad aan dit forum.

De GGD heeft bij ons meegekeken en vertelde ons dat het van te voren douchen en flink scubben van je huid belangrijk is om je huid goed open te laten staan. Min een uur van te voren.
    Ook de volgende ochtend moet je echt goed douchen en weer boenen!! Je boent als het ware de eitjes en dode mijtjes van je lichaam af zei ze.
    Dit hebben de afgelopen behandeling gedaan en eindelijk waren we er van af!! Of dit nou de oplossing echt is geweest naast alle andere maatregelen, durf ik niet te zeggen, maar de keren daarvoor hebben we niet zo uitgebreid gedoucht.

Daarnaast waren wij elke 4/6 weken bij de dermatoloog voor een check. Dit gaf vertrouwen en houvast‘. Zij wist precies wat ze moest zien.
    Toen we ons na de laatste behandeling zorgen maakten kon zij dit ook weg nemen door uitgebreid te kijken.
    Ook vertelde de arts dat je huid mega lang de tijd nodig heeft om te herstellen. Eczeem is een logisch gevolg van deze zalven/pillen.
    Onze jongste dochter heeft bij de laatste behandeling ook meerdere keren gehad. Wij deden haar 2x per week met ivermectrine en dat 2 weken lang. Zij mocht geen pillen, dus deden we dit extra.
    Maar nu reageert zij nog flink op warmte en heeft ze nog veel eczeem, maar het trekt weg. Hou de huid echt goed vet en smeer hormoon zalf van de apotheek.
    De dermatoloog zei; schurft kan echt niet weg trekken en wordt uiteindelijk alleen maar meer, daardoor weet je dan dat het echt eczeem is.
    En let op handen /voeten, daar zit het eigenlijk altijd. Als het daar weg is mag je er op vertrouwen dat het weg is.

Nog, ruim 2 maand later, zijn we panisch en snel in de stress. Maar langzamerhand komt er weer vertrouwen en eindelijk gaan de kids weer logeren!!!

Hou vol en heel veel sterkte als je er nog mee zit. Ik denk aan jullie!

Reageren

@gezin van 5
    Welke vettige creme’s gebruik jij? Ik heb van de dermatoloog exelom gekregen die gebruik ik enkel als ze weer een jeuk opstoot heeft, maar van vettige crèmes heb ik bijna alles al geprobeerd maar haar voetjes blijven ruw, droog en met pellen

Shurft met kindjes is nog 10x erger echt afzien, wij hebben de eerste keer Zalvor gesmeerd toen ze nog maar 2 maanden was en dan maandelijks herhalen, laatste keren hebben we een 3 daagse kuur van  benzylbenzoaat en na 10 dagen weer herhaald en dat zo 3 maanden zo zijn we er van af geraakt
    Maar het brande verschrikkelijk op haar huidje.
    Als ik terug kijk naar haar baby fase heb ik enkel foto’s op de zetel met een plastiek zeil en mijn dochter hellemaal ingepakt met handschoenen zodat ze de zalvor niet in haar mond deed…
    En dan niet te vergeten elke nacht wakker van de jeuk en zelf kon ze niet krabben en nu nog heeft ze periodes dat ze wakker word van de jeuk

Ik vond het verschrikkelijk met 1 kindje laat staan jij met 3 kindjes
    Goed om te horen dat jullie er ook vanaf zijn

Reageren

Hi allemaal,

Moet je bij de behandeling in de avond al op een schoon bed slapen? Je gaat dus die avond smeren en pillen nemen. of moet dit alleen als je wakker wordt en de volgende dag dus behandelt in een schoon bed gaat?

Ik heb echt weer een heleboel pagina's gelezen en ik word er helemaal overprikkeld van...... Ik las ook dat iemand juist iets van vet eet omdat de ivermectine pillen dan beter zouden werken, maar juist het medicijn omschrijving geeft aan niks te eten 4 uur voor het nemen van de pillen.

Zoals mijn naam zegt, ik ben een moeddeloze lotgenoot en mentaal ga ik er echt aan onderdoor... ik word helemaal panisch en leef mijn eigen vrije leven niet meer......

Reageren

Hoi,

Van de dermatoloog hebben wij zware eczeem crème gekregen en we gebruiken vaseline paraffine van de apotheek.
    Ook doen we nu om de 3 dagen ongeveer de jongste in bad met de badolie van dr leenarts.
    Maar nog komt het en het gaat hoor,… het blijft lastig, zeker met het zwetige weer.

Heftig hè die babytijd op deze manier. Je had het dan zo anders voorgesteld. Ik voel je! Ik ben zo blij dat we nu eindelijk mogen genieten van de jongste.
    Ik herken het, sokken om de handjes ‘s nachts, nauwelijks durfen te knuffelen, stomme benzyl die vreselijk brandt inderdaad. Zo ontzettend zielig!

Voor alle andere jonge kindjes - er bestaat dus ook permetrine met vaseline!!! Wij kwamen daar met toeval achter tijdens de laatste behandeling. Die smeerde zo veel fijner! Aanrader om echt goed na te vragen bij je apotheek. Ze zullen het wel voor je apart moeten bestellen.

Reageren

Je verschoont je bed met handschoenen aan.
    Dan zorg je dat je ruim een uur van te voren goed hebt gedoucht en geschrobd eigen lichaam.
    Dan neem je die pillen in en smeer je jezelf helemaal in. Trek schone kleding aan voor de nacht.
    Na 12uur!! Ga je uit bed, doe je met handschoenen aan je bedspullen in de wasmachine 60graden - geen eco stand!
    En dan ga je weer douchen! Zeer uitgebreid schrobben en goed nadrogen.

Die herhaal je een week later weer! En eventueel kan je een 3e week doen. Hebben wij wel gedaan, maar is niet bewezen dat dat werkt. Voor je eigen gevoel wel prettig.

Reageren

Na maanden van jeuk en bultjes, nu eindelijk weer in staat een normaal leven te leiden ipv lijden.

De reddende schurftmijt heeft met zijn tips hier een grote rol in gespeeld, daarvoor grote dank.

Ik vind het mooi en goed om te zien dat wij (ex) patiënten samen, door goed na te denken, tips te delen en bemoedigende verhalen te vertellen, in staat zijn een groot probleem op te lossen of in ieder geval bespreekbaar te maken en te verkleinen. Dat de hulp van huisartsen en kennis over deze huidziekte tekort schiet (geven ze zelf ook toe is mijn ervaring) en dat de aangeboden maatregelen verouderd (mijn dermatoloog gaf dit toe) en vaak niet toereikend zijn (verschillende situaties zoals het seizoen, leefomgeving, hygiëne worden amper meegenomen in de behandelwijze) is vervelend, onnodig en helaas ook een signaal van de stand van het land.
    Maar misschien moeten we überhaupt veel meer zelf problemen gaan oplossen, o.a. door zelf nadenken. Slimme koppen genoeg en van de overheid moet je het steeds minder hebben in geval van nood. Ik geloof in wetenschap, denk dat de artsen het beste voor hebben met patiënten, maar dat het huidige zorgsysteem niet meer toereikend is voor NL in 2025 lijkt helaas een werkelijkheid. Zeker in een stad als Amsterdam. Mijn ervaring met hoe er met schurft wordt omgegaan, de service m.b.t. verstrekken pillen en de kennis en het gebrek aan procedures versterken dit beeld. Afspraken bij een dermatoloog kunnen twee maanden op zich laten wachten, je moet 20x hetzelfde verhaal vertellen en je wordt doorverwezen naar thuisarts.nl, veel te weinig publiciteit omtrent deze huidziekte (preventie, communicatie bij besmetting en snel ingrijpen zou al een hoop schelen) en onderschatting van de mentale effecten.

Ik heb hieronder de tips en tricks van de reddende schurftmijt genoteerd, met daarbij wat aanvullingen. Ik ben inmiddels al bijna twee maanden schurft vrij. Er is gekeken met een vergrootglas, geen gangen en mijn huid is kalm. Ik heb zelf steeds minder reactie. Maar merk nog wel dat mijn huid nog steeds aan het herstellen is. Door verkeerde diagnoses, ontoereikende adviezen en naïef handelen van mijzelf heb ik veel langer dan nodig bij de huisarts gelopen zonder dubbel te behandelen.

Mocht ik weer besmet raken zou ik het volgende doen:

- 3x behandelen in plaats van 2x. Dus aan de huisarts vragen of je voor 3x behandelen ivermectinepillen mag krijgen (was bij ons geen probleem). En dubbel behandelen: permetrinezalf + pillen. Er zit dus twee weken behandeltijd tussen de eerste en derde keer behandelen, die tijd moet je alle volgende adviezen streng opvolgen. Je kan je familie inschakelen om bij hun eigen huisarts extra pillen te vragen indien nodig. Altijd dubbel behandelen, alleen pillen heeft geen zin, werkt maar 4 dagen en dan begint het weer door de uitkomende eitjes, zeg ik uit eigen ervaring.
    - Slik zware hooikoorts pillen (etos variant, je hebt lichte en iets zwaardere, die moet je hebben) iedere ochtend 1 pil. Dit onderdrukt de rode bultjes, jeuk en voorkomt extreme reacties bij de eerste keer behandelen. Ik heb een extreme reactie gehad van eczeem doordat de huisarts deze pillen niet voorschreef bij de eerste keer behandelen. Begin er dus direct mee.
    - Permetrinezalf elke keer 12-13 uur laten intrekken, in plaats van 8-12. De mijten worden langzaam resistent, dus ze houden het steeds langer vol voordat ze doodgaan. Ik zelf zou de Permetrine zalf ook op dag 3, 10 en 18 smeren. Niet goed voor de huid, maar wel een extra killer tussen de pillen door.
    - Elke avond (voor het slapen zodat je het niet eraf wast) rode tijgerbalsem op je schurftbultjes smeren.
    - Anti-schurftspray maken: 300 ml water + 2 eetlepels azijn + 2 eetlepels alcohol (minstens 40%) + 30 druppels tea tree olie + 20 druppels kruidnagelolie (evt. + 10 druppels eucolyptus- of lavenderolie voor de geur) in een plantenspuit. Elke twee dagen alles van stof insprayen (1 vulling is genoeg voor ongeveer 2x sprayen). Dus de bank, deurmat, matras, dekbed, kussens, stoelen, autospoelen.
    - Lichaamsolie: bv. 150 ml kokosolie + 20/30 druppels tea tree olie voor 1 vulling. Je kan de kokosolie even smelten in de magnetron om de tea tree olie goed te kunnen mengen. Elke keer na het douchen (elke dag) je hele lichaam mee insmeren. Werkt goed tegen je kapotte huid en werkt tegen de schurft. Dit blijven doen, iedere dag, ook als je van de schurft af bent. Tot dat je echt geen enkele jeuk, bultjes of iets meer hebt.
    - Elke dag douchen met zwavelzeep. Ook goed voor je huid en tegen de schurft. Blijven gebruiken ook na check doctor en niet meer zien van mijten etc. Vergeet niet als je zwavelzeep gebruikt, deze 1 minuut te laten intrekken en vervolgens het er pas af te douchen. De zeep heeft tijd nodig om goed werkzaam te zijn. Uit Duitsland kun je goedkoop zwavelzeepjes bestellen voor slecht 6 euro per stuk.
    - Elke 2 dagen je bed wassen op 60 graden. Dit zou ik dagelijks doen indien mogelijk.
    - Elke dag alles stofzuigen en tafels die je hebt gebruikt afnemen met een doekje en bv. Blue Wonder. Gooi alles weg dat je niet nodig hebt in de woon en slaapkamer.
    - Laptops dag na het smeren/pillen slikken afnemen met een doekje en bv. Blue Wonder
    - Elke dag een schone handdoek.
    - Rugzakken/tassen ook in een zak en andere gebruiken een week lang.
    - Als je ander beddengoed hebt: ook je dekbed en kussens een week in een zak en afwisselen. En je matras omdraaien.
    - Als je vloerbedekking hebt: niet op lopen met blote voeten. Altijd slippers aan.
    - Slippers meenemen in de douche zodat die ook schoon worden.
    - Als je op de bank wilt zitten, eerst een week niet doen, daarna plastic eroverheen leggen. Je kan zo'n rol kopen bij de Praxis. En dan elke dag weggooien en nieuw plastic erop. Dat schurft niet op harde oppervlakken en plastic kan zitten is niet waar, ze gaan gewoon alleen sneller dood (na 2 dagen) omdat ze sneller uitdrogen dan op stof. Dus hou daar rekening mee.
    - Liefst een week niet autorijden.
    - Elke dag schone kleren aan en oude kleren in een vuilniszak (met datum erop, en eventueel met inhoud). 30 literzakken met trekband zijn ideaal hiervoor.
    - Alles minstens een week in de zakken laten zitten.
    - Na de 2 weken behandeltijd, als je dan nog steeds (nieuwe) bultjes hebt, elke dag permetrinezalf op de bultjes blijven smeren. Dan gaan ze vanzelf weg.
    - Na de 2 weken ook de zwavelzeep, anti-schurftspray en lichaamsolie blijven gebruiken totdat alles op is.
    - Als je van de schurft af bent krijg je geen nieuwe bultjes meer. (Het is onzin dat je nog wekenlang nieuwe bultjes kan krijgen.) Je hebt wel plekken van alle permetrinezalf maar je hebt waarschijnlijk zelf wel door wat schurftbultjes zijn en wat niet. Ik krijg nog steeds puistjes op de plekken, heb nog steeds kringen op mijn handen die boven komen 'drijven', echter is dit allemaal de huid die de afgelopen maanden is aangetast dat wordt vernieuwd. Pas bij het weg zijn van de schurft begint deze grote schoonmaak van je huid en systeem. Zolang je geen gangen, rode bultjes die niet wegtrekken na een aantal dagen en jeuk krijgt, kan dit allemaal gewoon horen bij het herstel proces.
    - Bij de Action kan je heel goedkoop dozen met 100 handschoenen kopen. Gebruik voor ALLES handschoenen (wassen, vieze was, schone was ophangen, opvouwen, en in kast, bed verschonen, etc.)
    - Spreekt voor zich: Alles wassen wat uit de zakken komt, wat op 60 graden kan (katoen) op 60 graden doen.
    - Het probleem van de schurftmijt is groter in de winter in vergelijking met de zomer. Door de temperatuur, type kleding en tijd die je doorbrengt binnenshuis.
    - De permetrinezalf kan zorgen voor rare gevoelens op je huid, met name de plaatsen waar je het niet smeert. Dit heeft te maken met het verstoren van de voelsprieten van je huid. Ik had dit bijvoorbeeld op mijn gezicht en hoofd.
    - Kijk ook op buitenlandse websites voor informatie en vergelijk dit met de tips van hier. Australië heeft bijvoorbeeld dokters die veel info delen.
    - Vertel je huisarts al je tips, zodat ook andere mensen, die niet goed kunnen zoeken op internet of daar niet toe in staat zijn, gebruik kunnen maken van deze tips. Samen kunnen we dit grote probleem kleiner maken.
    - Deel het met je familie en vrienden, zodat je niet alleen de strijd voert en zij je waar mogelijk kunnen helpen. Alles bij elkaar kost het veel geld, was je je een ongeluk, heb je veel minder contact met mensen dan normaal, kan het je mentaal flink raken en vergeet je soms ook nog te leven.
    - Drink niet tijdens je behandelingen, dit kan de werking van de medicijnen beïnvloeden.

Veel succes, beterschap en geef je tips door aan je huisarts indien die niet op de hoogte is van onze bevindingen. Laten we deze onnodige plaag zo snel mogelijk aanpakken.

Reageren

In aanvulling van mijn eerdere bericht;

Inmiddels 15 weken verder en nog steeds opeens last van post-scabiës. Jeukende bultjes, roodheid en vooral blaasjes op de handen. Vooral na het drinken van alcohol enkele dagen later wordt het erger. Ga dus niet te snel uit van herbesmetting. Herbesmetting is echt het geval als de (nachtelijke) jeuk toeneemt en huidafwijkingen niet binnen 3 dagen weg gaan! Ik spreek hierbij uit ervaring in mijn geval.

Reageren

Ik heb net mn 2de behandeling en ik voel nog bultjes met witte vloeistof eruitkomen bij mn polsen en eentje bij mn teen en heup kan dat post scabies zijn ?

Reageren

Heg is nu 8 weken na de behandelingen. Wij hebben nog steeds jeuk en ook grote bulten. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat nog schurft of een reactie op de zalf?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schurft blijft terugkomen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe