Neusschade 3mmc

Beste,

Ik gebruik regelmatig 3mmc op feesten en ook een redelijke hoeveelheid (1 gram op een avond). Nou ga ik regelmatig uit (zn 4x in de maand) en gebruik ik dan 3mmc. Nu wilde ik eens een kijkje in de binnenkant van mijn neus nemen om te zien hoe alles eraan toe was daar. Ik zag veel witte aanslag/residu op mijn neusschot, hier en daar wat harde korstjes en mijn neusvliezen zijn heel erg opgezwollen. Nou weet ik dat je je neusschot weg kan snuiven en ik wel echt probeer mijn neus te verzorgen erna. Hoe kan ik dit het beste behandelen en in de toekomst zorgen dat mijn neus geen schade oploopt ? (omdat ik blijf gebruiken)

Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven!

Reageren

Als je blijft gebruiken is dat dus niet op te lossen. Dat zijn dus de gevolgen van snuiven. IK raad je in ieder geval wel aan om naar de huisarts te gaan en ernaar te laten kijken

Reageren

Beste,

Ik ben al reeds 3 maanden gestopt met het gebruik van 3mmc ik dee dit ook zelden, ik heb het mss op 5-7feestjes gedaan en enkel alleen ook maar sleutels , nu sinds mijn laatste feestje is mijn neus totaal veranderd langs de buitenkant, mijn neusgat is opgetrokken mijn 2 kanten aan mijn neus vallen naar binnen wss door mijn tussenschot maar deze was aan mijn linker kant nog goed voor een lange tijd tot vorige week dat ik ook ineens verandering zag weet iemand hoe dit kan?ik gebruik al maanden niet meer enntoch blijf ik schade krijgen, Ik heb vrienden en die doen x10 het gene wat ik heb gedaan en dat ook elk weekend maar bij hun zie ik niet zoveel verandering bij hun neus

Reageren

Ook ik heb misschien maximum 1-2 gram gedaan daarom ik heb echt geen flauw idee hoe dit kan en nu zit ik met zorgen
    Groet

Reageren
    Reageren

Je schrijft dat je bang bent dat je neus beschadigd is door 3mmc te snuiven.
    Tuurlijk raakt je neus beschadigd en je neusslijmvlies geïrriteerd, maar no way dat je van een paar keer snuiven je tussenschot verpest, dan mag je wel heel vaak dit snuiven, denk aan een gram per dag of meer.
    Mocht je dit gebruiken spoel dan je neus voor het slapen gaan met lauw water en eventueel wat zeezout erbij. Gebruik geen neusspray daarmee beschadig je nog meer neusslijmvlies.
    Wat ook wil helpen is om niet elke punt in de zelfde neus te doen.
    Blijf je deze klachten houden dan zou ik overstappen op een andere drug.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Neusschade 3mmc

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe