Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Dank voor je antwoord. Vooral die klotejeuk trek ik slecht op dit moment. Als het eczeem was zou het toch iets gedaan moeten hebben? Ik heb zelf het sterke vermoeden dat er toch nog iets van schimmel zit, maar ja, kan niet zomaar stoppen met hormoonzalf. Als het de rest van mijn leven dagelijks 1 keer smeren is en condoom heb ik daar vrede mee, maar ik heb nu regelmatig ook slechte nachten en dan gaat het wel invloed hebben op je dagelijkse leven. Fijn om te horen dat de schimmel zalf wat doet!

Reageren

Nou dermatoloog geeft aan dat er waarschijnlijk toch een schimmelinfectie is, naast de eczeem. Iets wat ik dus al vermoedde, zelf nog steeds grote twijfel over de eczeem diagnose. Terug dus naar Canesten...

Reageren

@ Anoniem, hou er rekening mee dat zo'n canesten kuur minimaal 3 weken gedaan moet worden! Gewoon voor de zekerheid.

Reageren

Ja misschien kan ik er beter een weekje achteraan plakken inderdaad. In het verleden vaak hardnekkig geweest.

Als ik schimmel heb dan weet ik het vaak wel echt zeker. Dan is de eikel echt soort van ontstoken met een witte waas erover heen. Na 3 a 4 dagen canesten was alles weer rustig en die witte waas weg.

Ik weet alleen uit ervaring dat als ik stop de boel weer mega droog wordt.

Hopelijk kan ik het met een witte vaseline oid onder controle houden. Icm condoom.

Reageren

Als je echt continue jeuk hebt dan hoop ik voor je dat canesten ook de klachten wegneemt. Even weekje geduld ...

Reageren

Vanochtend huisarts gezien, en afgelopen vrijdag dermatoloog. Om schimmel uit te sluiten en/of te bestrijden krijg ik vandaag een fluconazol pil, en over 14 dagen weer 1, dan hoef ik in ieder geval niet constant te smeren. Dan zou de schimmel getackeld moeten zijn. Hormoonzalf heb ik over 2 weken afgebouwd. Ik heb ook protopic gekregen, maar daar wacht ik nog even mee.
    Huisarts gaf aan dat inderdaad al dat smeren misschien wel de reden is dat de klachten zo blijven hangen en niks meer werkt. Dit nog even aankijken, arts geeft ook aan dat hierna misschien maar eens overwogen moet worden om enkele weken niks meer er op te smeren behalve een basiszalf. Wordt weer vervolgd...

Reageren

@arie

Nee geen diagnose gekregen.

Inmiddels wel bij manueel therapeut, had branderige gevoel over mijn heupen, blijk ik last van het SI gewricht te hebben en een stugge spier wervel aanhechtingen te hebben in de rug. Therapeut gaf aan dat het SI ook inderdaad naar voren kan uitstralen maar wist niet 100% zeker og je eikel er van gaat jeukeb maar dat een combi van dingen dit misschien wel activeerde. Dus nu oefeningen mee gekregen.

Reageren

Laatste bericht niet doorgekomen? Forum doet af en toe raar of de moderators zijn me zat...
    Het gaat de laatste dagen enigszins stabiel, roodheid en irritatie zijn er nog wel, maar kan er mee slapen en functioneren. Nog steeds hormoonzalf aan het afbouwen. Zit enorm te twijfelen om met protopic te starten, of dit gewoon nog een tijdje aan te kijken. Lees op zich goede dingen over protopic maar is het zoveelste middeltje wat ik ga smeren.

Daarnaast ook een tweede fluconazolpil waar ik goed beroerd van ben geworden. Klachten lijken er wel minder door. Voor de pure zekerheid over 2 weken nog 1 laatste pil. Veel onrust in het koppie, als het eczeem is gaat dit ooit nog eens weg? Kef lijkt hersteld te zijn zonder hormoonzalf of protopic maar wel na een lange herstelperiode. Moet ik me daar dan maar aan vasthouden?

Ik zal updaten indien relevant, iedereen wederom succes

Reageren

En wederom duidelijke afname van klachten na fluconazol...de twijfels over eczeem blijven...kan een dermatoloog het ook verkeerd zien?

Reageren

Goedemorgen allen,

Allereerst dank voor jullie openheid. Ik heb veel berichten gelezen en helaas moet ik zeggen dat ik mezelf hierin herken.

Ik ben begin twintig en loop inmiddels al anderhalf jaar rond met klachten die lijken op een schimmelinfectie. In die periode heb ik af en aan gesmeerd, ben ik meerdere keren bij de huisarts geweest, heb ik twee dermatologen gesproken en is er een kweek afgenomen.

Uit de kweek bleek dat er geen sprake is van een schimmelinfectie, terwijl mijn klachten daar wel sterk op wijzen. De afgelopen anderhalf jaar ben ik dus blijven smeren. Zolang ik smeer verdwijnen de klachten, maar zodra ik na vier tot zes weken stop en daarna seks heb, of soms zelfs zonder duidelijke aanleiding, komen de klachten binnen een paar dagen weer terug.

Ik ben er inmiddels echt klaar mee. Mijn behoefte aan seks neemt af en ik raak er ontzettend gefrustreerd door. Vooral omdat er telkens wordt gezegd dat ik moet blijven smeren. Dat doe ik ook, maar na anderhalf jaar hoop je toch dat het een keer definitief over is.

Mijn vraag is of jullie dit herkennen en of jullie misschien tips of suggesties hebben.

Reageren

Hoi Sef. Ik ben ook maar een ervaringsdeskundige en geen expert.
    Is de kweek genomen terwijl je iets van anti schimmelzalf smeerde? Dat kan een vals negatieve test geven namelijk.

Wat vindt de dermatoloog, heeft die een verklaring? Ben je bekend met bijvoorbeeld astma of hooikoorts? Dan kan het een eczeem beeld zijn.

Op pagina 20 staat van deze thread staat de ervaring van Guus. Die is gestopt met anti schimmelzalf (smeert wel een basiszalf). Daarna werd de huid de eerste weken erg rood, maar na een week of 4 geleidelijke verbetering. Theorie is dat als je stopt met smeren de huidbarrière helemaal weg is en bij het minst of geringste reageert. Is dus normaal en zal weggaan.

Wat is je weerstand met basiszalf smeren? Ik heb een hoop dingen nog niet geaccepteerd, maar dat ik dagelijks een basiszalfje erop moet smeren kan ik wel mee leven.

Hoop dat je er snel uitkomt!

Reageren

Dag Heren,

Ik heb ook al langere tijd last van dergelijk klachten. Het lijkt het meest op balanitis als ik hiervan foto’s vergelijk. Dokter heeft mij antischimmelcreme/anti exceem creme in 1 voorgeschreven. Ik merkte eigenlijk geen verbetering. Ook hiervoor heel lang canesten gesmeerd. Nu ben ik een week op wintersport geweest en tot mijn verbazing werd het daar minder, nu ben ik de link gaan zoeken tussen verbetering en wintersport en ik kon niks anders concluderen dan het water.
    Ik merkte dat na het douchen en ook schoonmaken het soms roder uitsloeg, ik heb een waterfilter in mijn douche, kwam ik dus achter, (ik huur), echter heeft zo’n ding vervanging nodig na x aantal maanden. Het is dus zo dat slecht water, ligt aan de regio waar je woont met hogere concentraties chloor of kalk kunnen zorgen voor irritatie van de huid. Juist als je probeert met dit water je probleem te verhelpen. Probeer een tijdje gefilterd water (met zout) om mee te wassen. Dit heeft mij geholpen.

Reageren

@sef, de beste tip die ik je kan geven is seks met condoom.
    Ik smeer zoals Arie zegt inderdaad alleen nog witte vaseline van de apotheek. Heel licht. En het blijft rustig. Maar niet helemaal zoals het was. Die barrière is wel echt verstoort. En dan is seks zonder condoom kennelijk funest. Ik had een hele tijd met condoom seks gehad. Bleef de situatie stabiel. Toen toch weer geprobeerd zonder, toen kwam toch die schimmel weer terug. Kennelijk toch door het ontbreken van een barrière.

@Onno, interessant! Ik merk inderdaad altijd na water/spoelen dat het even erger wordt. Volgens chatgpt komt dat doordat je dan juist weer het vettige laagje wegspoelt. Maar ik vind het wel interessant wat je zegt want ik heb op vakantie ook vaak verbetering gezien. Ik legde altijd de link met een rustiger hoofd. En meer rust. Maar het zou zo maar kunnen.

Wellicht een tijdje met flesjes water spoelen om het te testen?

Reageren

Ik vind het wel altijd een lastig verhaal dat zo'n barrière maar niet herstelt zelfs na een half jaar zorgvuldige aanpak. Dus wie weet heb je gelijk en is dat het. Maar dan denk ik wel dat de barrière door smeren van schimmelcreme beschadigt raakt, en dan door dat kalkwater niet de kans krijgt te herstellen..

Ooit komen we er achter met zn allen

Reageren

Bij mij is het nu bijna 2 weken stabiel. Geen idee of dat nou door de fluconazol komt of doordat ik de hormoonzalf nu wel goed afgebouwd heb? Ik zit eerlijk gezegd te wachten op de volgende terugval, maar ook wel blij met de minimale klachten op dit moment. Masturberen doe ik nog nauwelijks, seks met glijmiddel en veel spanning. Ik kan er mee leven maar tegelijkertijd blijft het kut.
    Ik moet het met de diagnose eczeem doen. Ik krijg de indruk dat veel mensen de diagnose een beetje los hebben gelaten of toch uitgaan van schimmelinfectie. Volgens mij is de enige manier om echt duidelijkheid te krijgen een biopt en daar zit niemand op te wachten....Ik lees op internet dat verkeerde diagnoses in dit gebied redelijk veel voorkomen. Je moet het toch maar met de vorm van de dag doen van huisarts of dermatoloog.
    Ik krijg wel de indruk dat stress een behoorlijke factor speelt. De vele negatieve verhalen hier hebben mijn angst wel behoorlijk gevoed, en ik merk verschillen met stressvolle en rustige dagen, denk ik....
    @sef, wat ga je doen, blijven smeren of iets anders?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe