Home / Erectieproblemen / Schimmel infectie penis gaat niet weg.
@anoniem. Ik hoop dat de vragen niet vervelend worden, maar had jij toen je begon met smeren dat de roodheid ene keer wel was en de andere keer niet. Soms waren de klachten 2 dagen weg en dan ineens weer terug. Dit maakte dat ik heel moeilijk wist of ik nou het juiste deed
Dag 6 hormoonzalf. Af en toe zijn de klachten weg maar in de ochtend en avond knalrood. Dit kan toch niet goed zijn....
Ik ga er mee kappen. Ik vind de bijdrage van medisch professionals op dit forum uitermate teleurstellend, en over het algemeen weinig respons. Ik zit in een moeilijke tijd en had gehoopt op wat uitleg of ondersteuning. @ moderator. Graag mijn bijdrages verwijderen
Hey Arie, drukke tijden in december.
Maar om toch nog antwoord te geven op jouw vraag. Ik had vaak bij crèmes (of het nu tegen schimmel was of hormoonzalf tegen mogelijke eczeem) dat het de eerste dag leek te werken. En daarna altijd roodheid en irritatie. Ik smeer dus liever helemaal niks.
Zoals ik zei, ik smeer alleen nog jojoba olie om de dag ofzo. En dan ook echt maar een mini beetje. Dan blijft het redelijk stabiel en onder controle. Probeer de situatie een beetje te accepteren zoals hij is en er minder de focus op te leggen. Dan zul je zien dat het langzaam beter gaat. Maak jezelf niet gek kerel!
Sorry de frustratie zit hoog. Dank voor je antwoord. Ik heb gewoon geen flauw idee waar ik goed aan doe. Geloof best dat het iets van eczeem is, dermatoloog bevestigde overigens wel dat de eczeem waarschijnlijk getriggerd is door al die zalfjes. Tegelijkertijd als ik niet smeer gaat het na een dag jeuken als een malle. Durf eerlijk gezegd niet het smeren los te laten uit angst dat ik het dan ook verkloot.
Overigens gelezen dat als de huid barrière beschadigd is het mogelijk weken tot maanden herstel kan vragen. Loslaten gaat elke week iets beter, zucht
Hier een update:
Ik gebruik nog steeds omega 3 en de gist van eerder aangegeven.
Gestopt met de antibiotica.
Het leek eerst helemaal weg te zijn, maar ne een keer beffen en sex hebben kwamen er aften in mijn mond en binnen 1.5 ook weer branderig/ irriterend gevoel. Na beetje uitsluiten en strepen kwamen we op het volgende:
Slechte eetgewoontes, veel suikers,veel koffie, ongezond eten, weinig fruit in combinatie met vaginaal vocht is een slechte combi.
Eigenlijk is mijn lichaam ongezond en kan dan weinig aan zuren met andere ph waardes verdragen, hierdoor raakt de boel geirriteerd en ik trok me ook geregeld af dan was alles al droog en geirriteerd en dan deed ik er een schepje boven op. Eenmaal dat de barriere beschadigd is, is het lastig om deze weer goed te krijgen en kan zoals gezegd weken tot maanden duren.
Vanmorgen niet gebeft en sex gehad met condoom, merkte dat het lichtelijk begon te branden wrijving, maar na klaar komen was het weg.
Al met al heb ik goede hoop dat het goed komt gezonder eten, minder koffie en suikers. De omega 3 + gist blijf ik nog wel even slikken.
@arie, kerel adem in adem uit zolang hij er nog niet af valt zijn er geen grote zorgen, alleen wat lichte irritatie wat tijd nodig heeft.
Fijn om te horen dat je er wat meer grip op krijgt! Ook het hele circuit van smeren gehad alvorens de inzichten kwamen? Dank voor de bemoedigende woorden.
Dag 10 hormoonzalf doet vrij weinig op misschien wat verminderde jeuk na. Weer eentje die ik af kan strepen, ik mag binnenkort beginnen met afbouwen.
Dermatoloog geeft aan te stoppen met hormoonzalf. Voorlopig dus alleen vette creme. Voor de andere mensen die deze route hebben genomen, enig idee wanneer het wat rustiger werd?
Voor m'n eigen verslaglegging dan maar...4 dagen gestopt met hormoonzalf. Hoefde niet af te bouwen tot m'n verbazing. Sindsdien iets meer jeuk lijkt het, huid ziet er wel weer redelijk uit. Geen idee wat de toekomst inhoudt, gaat het ooit nog eens weg. Soms kan ik er prima mee omgaan en soms word ik er echt wel een beetje depressief van. Ik heb nog steeds veel moeite te accepteren dat deze klachten misschien wel blijvend zijn. Over 2 weken dermatoloog dan maar weer, vermoedelijk met een nieuwe creme....
Arie, heb je cicaplast baume wel eens geprobeerd?
Barrière herstellend en irritatie verminderend. Schijnt beter te zijn dan een gewone vettige crème die de boel dicht zet en alleen werkt als een soort kunstmatige barrière.
En jouw klachten zijn toch pas van enkele maanden?
Dat komt echt wel goed hoor. Maar al die crèmes en ellende achter elkaar gebruiken om te kijken wat werkt daar wordt de boel niet rustiger van is mijn ervaring.
Die heb ik toevallig net besteld en in huis. Durf nog even niet af te wijken van het advies van de dermatoloog, maar verwacht de creme binnenkort wel te gebruiken. Ik loop er idd een goede 3 maanden mee, besef dat dit kort is als ik sommige verhalen lees ja.
Denk overigens dat de grootste factor in het herstel geduld is, waarbij je pas na weken of langer weet of jouw gekozen beleid goed is. Herstel kan maanden duren, begrijp nu wel dat de keuze voor een nieuwe creme dan snel gemaakt is als er maar geen resultaat komt, ook vanuit de behandelaar gezien. En 1 keer enthousiaste sex en je bent weer terug bij af. Tel daarbij op dat de huid daar nog gevoeliger is als normale huid....
Overigens hebben praktisch alle hormoonzalven, schimmelcremes en antibiotica als bijwerking huidirritatie....
Ja dat maakt het heel irritant. Geen barrière, dus snel irritatie. En dat gewisseld met pH waardes tijdens de seks zal ook niet helpen.
Het is gewoon een lastig probleem
Nou laatste bezoek bij dermatoloog. Conclusie droge huid door aanleg, eczeemachtig beeld. Geen verder beleid nodig, blijven smeren met vette crème. Blij dat ik niet weer aan de hormoonzalf hoef. Vergeten te vragen of er misschien sprake is van Balanitis van Zoon, maar neem maar aan dat ze dat wel gezien zou hebben.
Moet zeggen dat de klachten wat meer op de achtergrond raken. Geïrriteerd gevoel is er nog wel, maar Cicaplast lijkt goed te helpen. Kan er mee functioneren in ieder geval. Klachten volledig op de achtergrond zal nog wel een tijdje duren.
Als ik mijn eigen lekenconclusie moet trekken is dat er een schimmelinfectie is geweest. Dit in combinatie met heel veel zalfjes die allemaal de huid verder hebben uitgedroogd is geen goede combinatie geweest. Wat voor mij nieuw is, is dat ik blijkbaar met mijn astma hier ook meer aanleg voor heb. Dit plus de aanleg voor angst en stress heeft ook niet meegeholpen. Ik zal ongetwijfeld volgende week weer op het forum zitten waarbij ik aangeef dat ik weer terug bij af ben, maar ik ben toch dankbaar dat dit forum er is. Anders zat ik misschien nog aan de anti-schimmelcremes nu. Iedereen succes, als ik een update heb laat ik het weten. Geen schaamte, svp de huisarts en dermatoloog bezoeken met deze klachten!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!