Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Dank voor de antwoorden, wordt gewaardeerd. Ik smeer nu iets minder dan 2 weken met alleen lanette creme. De eerste 6 weken van alles gesmeerd, maar niks continu. Gestopt met schimmelcreme omdat kweek negatief was. Huid wordt rustiger maar het herstel is ontzettend traag. Durf ook niet te stoppen met vette crème smeren. Denk wel de besnijdenis te gaan doen, hoop dat dit voorkomt dat ik er maanden mee bezig moet zijn, maar ja geen garanties...Ik vind de bijdrage van medische professionals teleurstellend, smeren en nog meer smeren.

Reageren

Een tijdje van de ellende af geweest door het advies van Philip met de Probiotica. Nu helaas toch weer terug gekomen na maanden van rust. Ik slik de probiotica nog steeds en vraag mij dus af waarom het eerst wel werkt, en dan toch ineens weer niet🤔. Kennelijk maakt niets meer uit. Denk dat ook ik een besnijdenis laat uitvoeren aangezien toch geen arts je kan helpen. Iemand nog een tip?

Reageren

Hoi Ad,
    Ik heb de besnijdenis nog heel even uitgesteld, ik wil eerst de dermatoloog spreken. Vervelend om te horen dat het weer terug is. Normaal gesproken heb ik dit elk half jaar wel een keertje, en is het dan meestal binnen een paar dagen weg. Is dit misschien bij jou nu ook niet het geval?
    Hoe meer ik me inlees hoe meer meer ik de indruk krijg dat de huid daar enorm kwetsbaar is. De producten die gebruikt worden om de schimmel te verwijderen zijn goed om de schimmel te verwijderen, maar lijken niet goed voor de huidbarriere. Als je zoekt op google kan je vinden dat herstel van de huidbarriere maanden kan duren, velen verwarren dit met een nieuwe schimmelinfectie en zo krijg je een constante cyclus van smeren, opleving van symptomen en weer smeren. Waar ik me wel over verbaas is dat er nauwelijks getest wordt wat er dan werkelijk met de huid aan de hand is. Ik heb op eigen verzoek een kweek laten maken, volgens mij is dat bij heel veel mensen niet eens gebeurd. Hoe betrouwbaar zo'n kweek is blijft dan de tweede vraag. Er is ook weinig over te vinden op het internet behalve persoonlijke ervaringen.
    Ik zit er zelf nog middenin. Ik lees goede verhalen over een besnijdenis, maar 1 enkeling helpt dit dus ook niet. Dat boezemt wel angst in. Een besnijdenis an sich is ook wel heftig. Ik vind de onzekerheid vooral heel moeilijk. Ook jammer dat heel veel mensen niks meer van zich laten horen zodra ze (vermoed ik) genezen zijn.
    Hoop dat je snel van de klachten af bent, succes!

Reageren

Ja die kweek heb ik ook laten doen maar lijkt een momentopname. Op de een of andere manier zijn de klachten überhaupt altijd minder aanwezig zodra ik bij een huisarts zit.
    Verder zit ik helemaal op 1 lijn met jou Adrie.
    Eerst vaststellen of je een schimmel hebt. Dan die schimmel wegsmeren. Daarna de huid barrière laten herstellen. En dat proces is het meest lastige omdat het slijmvlies dus zonder die barrière enorm snel irriteert. Wat de indruk wekt dat je moet smeren. En dan eindig je op dit forum.

Het feit dat er toch veel mensen zijn die niks meer laten horen is positief toch? En maakt dat je dat besnijden misschien ernstig moet overwegen.. zou zonde zijn als het niet had gehoeven

Reageren

Ik merk dat de schilvering bij mij ook toeneemt nadat ik seks heb gehad (met condoom). Ik denk dat condooms+wrijving ook invloed hebben. Afgezien van de schilvering (afpoetsbare velletjes op eikel/onder voorhuid) heb ik geen klachten. De huisarts heeft dit bij mij ook visueel beoordeeld als schimmelinfectie. Het schilveren is en blijft constant in meerdere of mindere mate aanwezig.

Reageren

Ik heb morgen de dermatoloog voor een afspraak. Kijk er als een berg tegenop, hoop niet dat het weer iets smeren wordt of iets anders vervelends. Heb wel de neiging om een biopt te vragen zodat er ook dingen uitgesloten kunnen worden. Ik heb twee weken lanette creme gebruikt maar na de zoveelste rode streep in de ochtend besloten om even helemaal niks meer te smeren. Bizar is dat met 1 douche de roodheid dan wel meteen weg is.
    Ik heb nog steeds de theorie dat al het smeren heeft gezorgd voor flinke irritatie van de huid. Geïrriteerde huid kan weken duren voor dit volledig herstelt, zeker in zo'n gebied. We gaan het allemaal zien

Reageren

Hoop alleen niet ik weer een nieuwe creme ga krijgen....

Reageren

Wat ik dus al vermeld had, jezus ik val in herhaling

Reageren

Dermatoloog bezocht, diagnose eczeem. Ik heb ook astma, blijkbaar ben je hier dan gevoeliger voor. Enge dingen zijn uitgesloten. Komende weken hormoonzalf smeren, aangevuld met vettere lanette creme. Die Lanette moet ik mogelijk de rest van mijn leven smeren. Ik heb er vrede mee, ik heb nu een verklaring en wat geruststelling. Besnijdenis geannuleerd, wie weet nog in de toekomst maar volgens mij heeft dat met eczeem niet zoveel zin omdat het van binnenuit komt.
    Ik realiseer me dat meer mensen dit beleid hebben gehad en de klachten niet weggingen, maar er zullen ook een hoop mensen zijn waarbij het wel hielp en die niet op dit forum zitten. We gaan het zien, ik kan nu in ieder geval mijn klachten plaatsen en dat geeft rust. Ik zal ongetwijfeld nog updaten, maar ik vond het even netjes om te laten weten hoe het gegaan is. Ik kan alle mannen wel adviseren om er mee naar de dokter te gaan en zonodig de dermatoloog. Iedereen beterschap.

Reageren

Hey Arie,
    Wel lekker dat je duidelijkheid hebt.
    Maar mag ik vragen of dit al jaren aanwezig was of spontaan ineens gekomen is? Dat zou ook bijzonder zijn toch?

De dermatoloog zei tegen mij ook dat het eczeem zou kunnen zijn. Maar weer niet helemaal zeker. Ik twijfel er nog steeds aan. Maar hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Succes!

Reageren

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het een gek verhaal blijf vinden. Het is 2 maanden geleden spontaan gebeurd, fel rood, schilfers en stippen. Ik heb nog nooit last van eczeem gehad. Ik probeer niet aan de professional te twijfelen maar doe dit eigenlijk wel. Ik heb zoiets laten we voor de zekerheid alle zalven gebruiken die nodig zijn om schimmels en bacteriën uit te roeien en daarna werken we wel aan de huid barrière.
    Als ik heel eerlijk ben vermoed ik ook een flinke reactie van stress met als gevolg huidirritatie. Ik zat al niet lekker in mijn vel toen dit gebeurde, ik heb soms wel 20 tot 30 keer per dag er naar gekeken in de hoop dat het minder werd, zo hoog zat de angst. Ik ben er obsessief mee bezig geweest. Zal ook niet mee hebben geholpen in het herstel.
    Dus ja de twijfel is er wel. Je leert er steeds iets beter mee om te gaan. De afgelopen weken zijn loodzwaar geweest, probeer het ook een beetje los te laten ..

Reageren

Hoe sta jij er voor anoniem?

Reageren

Ja, als die huid barrière verstoort is, en het gevoelige slijmvlies raakt geïrriteerd en je checkt 20x (herkenbaar hoor)
    dan wordt het er niet direct beter op.
    Bij mij is het erg rustig. Maar het blijft wel droog en sneller geïrriteerd. Maar ik merk wel verschil. Baby steps. Af en toe ff uitzoomen en terug kijken. Dan is het echt velen malen beter dan een half jaar geleden. Ik check/was 1 x per dag en thats it.
    Bij mij ook spontaan gekomen. Dus ik geloof niet zo snel in eczeem in mijn geval.
    Maar stress en hyperfocus er op werken zeker niet in je voordeel. Ik denk als jij de rust vindt en de situatie accepteert en rust geeft, dat het zomaar kan zijn dat het bij jou ook langzaam beter wordt.

Maargoed iedereen is anders, veel symptomen lijken op elkaar. Time will tell!

Reageren

Zijn er hier ook mensen bij wie de klachten zich enkel manidesteren als de witte schilfers? Ik heb geen jeuk. Mijn eikel/voorhuid zien er relatief normaal uit (niet duidelijk anders dan voorheen) en ik heb geen irritatie. Wel heb ik nog steeds dagelijkse schilvering; als ik mijn voorhuid terugtrek zie ik witte klonten/schilfers op mijn eikel en op de binnenkant van mijn voorhuid. Deze spoel ik gemakkelijk weg. De ene keer is het meer dan de andere keer maar het is wel een constant gebeuren.

Reageren

@Jan. Ik heb soms ook wat meer. Misschien is de huid druk bezig met vervanging?

@Anoniem. Fijn om te horen dat het vooruit gaat. Ben jij eenmalig bij de dermatoloog geweest? Ook een hormoonzalf gekregen?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe