Home / Erectieproblemen / Schimmel infectie penis gaat niet weg.
Wow er ging iets niet helemaal goed haha 3x bericht gepost 😅
Ben ook sinds een week bezig met omega 3. Merk nu nog niks. Ben na negatieve kweek gestopt met canesten waarbij wel grote twijfel of ik dit had moeten doen. Wat me het meest nekt is jeuk in de nacht. Smeer nu met lanette creme. Heb al onafgebroken 7 weken last, ik heb de afspraak voor een besnijdenis al gemaakt maar twijfel nog.
Ik gebruik ultra pure visolie supplementen van xxl nutrition. 2 per dag. Je lichaam heeft even tijd nodig om dit in te bouwen in de huidcellen. Denk dat ik na ruim een maand van de klachten af was.
Roodheid is weg, nog lichte jeuk. Smeer nog elke dag Lanette. Heb het idee dat na 6 weken van alles smeren er nog een gevoelige huid is die lang herstel nodig heeft. Sex is niet fijn door branderig gevoel. Kan er wel de dag mee doorkomen.
Ik heb de knoop doorgehakt en ga over 2 weken besnijden. Vind dit erg spannend, wat als ook dit niet helpt? Ik lees wel bemoedigende verhalen. Hopen dan maar
Goedenavond, ik loop ook met soortgelijke klacht(en).
ONDERSTAAND IS MIJN PERSOONLIJKE VISIE EN DUS GEEN MEDISCH ADVIES
Bij mij uit het zich voornamelijk in een overproductie van huidcellen / vervelling op de eikel waardoor ik constant na een aantal uur witte vlokken van mijn eikel kan afspoelen. Deze witte aanslag zou je in principe 'smegma' kunnen noemen omdat na enkele uren de allereerst droge huidschilfers op de eikel veranderen in een 'smegma' omdat deze huidschilfers (dode huidcellen), eenmaal losgelaten vanzelf de enigzins nattige/vlokkerige smegma-structuur krijgen.
Zoals ík het persoonlijk zie wordt deze overmate van huidvernieuwing (dode huidcellen versus nieuwe huidcellen) doorgaans 'schimmelinfectie' genoemd omdat dit gistingsproces kan worden toegekend aan al dan niet 'candida' of aanverwante. Let wel; schimmels zijn altijd aanwezig. Én zullen nu en dan meer zichtbaar worden aangetroffen dan de andere keer.
Vanuit mijn specifieke situatie denk ik te weten hoe deze overgroei/vervelling is ontstaan. Ik ben een periode terugkerend naar een massagesalon geweest waar standaard mijn penis ook werd gemasseerd. Dit gebeurde telkens met dezelfde olie als waar mijn lichaam ook mee werd gemasseerd (volgens mij een Etherische olie).
Nou achteraf ben ik er achter gekomen dat dit soort olieën niet goed zijn voor het slijmvliesmilieu van de penis.
Tijdens mijn massage-periode heb ik veelal opgemerkt dat mijn penis na zo'n massage dagenlang de olie bij zich droeg (de olie was nimmer compleet afwasbaar) mijn penis bleef vettig en de olie kwam toendertijd al langzaam en in mindere mate 'los' van mijn eikel, als eveneens een witte substantie
Ik heb hier toentertijd weinig rukbaarheid aan gegeven; 'Na een aantal dagen wassen is de olie wel compleet van mijn penis' dacht ik.
Soms ging ik ook gewoon de volgende dag opnieuw naar de massagesalon waar er weer olie op mijn penis werd gesmeerd.
Al met al herleid ik mijn huidige klachten; overmatige productie witte vlokken op de eikel/voorhuid + enigzins geïrriteerde eikel/voorhuid, aan de penismassages met olieën (olieën die normaliter niet bedoeld zijn voor de penis / slijmvliezen)
Wat er momenteel gaande is naar mijn inzicht; mijn normale slijmvlies-klimaat van mijn penis is compleet veranderd na mijn incessieve periode van bezoeken aan de massagesalon(s)
En nu is deze herstellende / vervellende. Noem het een schimmelinfectie of niet; ik zie duidelijk met een soort boerenverstand vervelling.
Ik laat mijn penis momenteel zo veel mogelijk met rust en smeer überhaupt geen olie (geen massage-olie, maar ook geen anti-schimmelolie / tea-tree-olie / kokosolie/ etc.) meer op mijn penis.
Dit doe ik omdat dus vanuit mijn specifieke casus ik olie als aanwijsbare oorzaak noem van mijn klacht.
+Ik lees zóveel verhalen van mensen die ná het beginnen met smeren van cremes/olieën nadat ze de diagnose 'schimmelinfectie' hebben gekregen in een soort draaimolen lijken te komen van iets wat 'schimmelinfectie penis' wordt genoemd maar wellicht een natuurlijke gistingsproces kan zijn om slijmvlies in een bepaald natuurlijk klimaat te laten komen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Zo ging het bij mij ook jaren lang. Tot ik ook compleet stopte met smeren. Toen is dat over gegaan en nu heb ik dus alleen nog de situatie dat de boel droog is en vast plakt.
Ik ben alweer een paar weken bezig met goede Omega 3 dus ik hoop dat dat bij mij ook verlichting geeft.
Oh en ik heb een hele tijd seks gehad met condoom. Niet ideaal maar het leek me beter om zolang die slijmvlieslaag niet in balans is er een barrière in de vorm van een condoom tussen te doen.
Goede nieuws is dat ik na al die jaren al een hele tijd geen schimmeltige klachten heb (die smegma/vervelling/ jeuk ellende)
Alleen nu dus juist helemaal geen vettigheid of smegma productie meer.
Toch voelt helemaal niks meren als de beste koers. En dan hopen dat die omega 3 supplementen wat doen. Stay strong guys.
.oh enne ik heb zelfs na al die jaren nooit een besnijdenis overwogen. Toch gewoon hoop houden dat het wel een keer beter wordt... Maargoed.. wie ben ik?
Antwoord op de vraag over wassen op 60 graden en vervangen van handdoeken
*60 graden wassen* : JA. ABSOLUUT. *
steeds nieuwe handdoek gebruiken : Ja. ABSOLUUT.
Wat bij mij als advies meteen opkomt, is
1. Probeer een bacterie-schimmel-virus-en ziektekiemen dodende wastoevoeging uit Duitsland. *"Hygiëne spüler", kan gebruikt worden vanaf 20° was en wordt toegevoegd aan het wasverzachterbakje. Doodt tijdens de wasbeurt (machine en/of handwas) 99.99%van bovenstaande narigheden.
*google: hygiene spuler*.
Evt bestellen bij kennissen die daar weleens inkopen doen. Is voor bijv lingerie ook super, dat hoeft dan nl. ook niet meer op 60 graden, en babykleding kinderkleding of voor ouderen. Of gewoon omdat de vrouw 'n schone meid is en ' t wil hebben. Dus voorbeelden genoeg om je probleem niet prijs te hoeven geven.
2. Ipv hele handdoeken erlangs halen, kun je *gastendoekjes* aanschaffen of beginnen te gebruiken *alleen voor het contact met het aangedane gebied*, en met je handdoek alleen de rest van het lijf afdrogen. Bij twijfel of handdoek contact had, deze alsnog meteen in de wasmand.
*want je hebt gelijk dat je met (besmette/aangeraakte) handdoeken en ander textiel jezelf aannemelijkerwijs opnieuw infecteert.*
Dus ondergoed, gastendoekjes, handdoeken ook *telkens eenmalig gebruiken* en na gebruik in 'n *(aparte eigen) wasmand*. Je kunt beter dit wasgoed gescheiden houden van gewone kleding.
3. Deze klinkt omslachtig of als een onderschatting maar geloof me dat is het niet. Het is geen moeite en helpt ECHT. Uit ervaring van dichtbij trust me. Heb dit anderhalf jaar van dichtbij meegemaakt bij n ex met helaas geen schimmel maar wel bultjes, bloeden, korstje, aanstippen en zalven en heeft meer dan anderhalf jaar geduurd.
Neemt n klein notitie boekje en pen. En uw medicatieverpakking. Schrijf bovenaan de voorgeschreven dosering dus bijv
U hebt n zalf die 2x daags moet, 5 dagen wel en 3 dagen niet oid. En tabletten die 3x daags moeten. Dan schrijf je bovenaan links SLIKKEN en rechts SMEREN
"SLIKKEN [afk medicijn] |. SMEREN [afk medicijn]
Elke 8u /3x p. d. |. na wasje 2x p.d. ×Dag 6, 7, 8 NIET
DAG |. O . |. M. |. A. |. DAG. |. FIRST | LAST
1. WO | 6. 30| 14.30 |22.30 | |. 1.WO |. 0700. | 19.30
2
3
4
5
6. |6 | ×niet smeren wel verzorgen
7. | 7 | ×Bijzonderheden
8. | 8 | ×
OK het kan zijn dat dit vet raar komt te staan dus ik heb een screenshot gemaakt
Notitisboekne dat leg je ergens bijv badkamer of keuken waar je vaak komt en houdt gwn dmv tijden noteren bij. Het is nog niet makkelijk om t allemaal precies goed te doen, je huid is de schimmel aan het aanvallen n lange strijd, maar als de verdediging opdroogt is het weer van voren af aan dezelfde lange strijd. En zo kan het maanden duren zonder dat je weet waarom t niet werkt en t wel zou moeten werken.
Nou na t wassen als' t uitwendig voortplantingsarsenaal schoon, af- en opgedroogd is. De nodige bestrijdingsmiddelen aanbrengen, evt noteren, dan even een strijdlustig wandeltje door je huis met de jongeheer voorop, voor de verademing en ventilerende werking. Afsluiten met een schoon *katoenen* ondergoed erom! Stretch stof of niet-katoenen stof daagt het ademen van de huid zodanig uit, dat er vochtigheid ontstaat en dit beetje vochtigheid is een feest voor schimmels maar ook eczeem en andere huidproblemen.
En probeer latexvrije condooms. Blijf mekaar liefhebben zonder mekaar te infecteren dus bescherm je geliefde tegen je tijdelijke ziekte. En wie weet heeft iemand hier ergens wat aan.
Schemavoorbeeld notitieboekje
@anoniem. Smeerde je ook geen vette creme? Ik smeer lanette creme maar heb het idee dat dit ook de boel alleen maar erger maakt
Ik weet van mezelf dat ik een angststoornis heb. Hyperfocus op de klachten op dit moment, ik weet het even niet meer. Elke dag weer afwachten of het gaat jeuken of niet. Soms ziet de huid er prima uit en dan weer rode veegjes. Het ziet er beter uit als een week geleden, maar het gaat maar niet volledig weg. Als ik lees dat mensen er jaren last van hebben zinkt me de moed in de schoenen.
Wel heb ik het vermoeden dat al die cremes de huid enorm uitdrogen, en zo dus ook die jeuk in stand houden. Ik twijfel elke dag weer of ik goed aan een besnijdenis doe. Lees dat de meesten dit wel helpt, maar dus ook niet iedereen. Wil weer verder met het leven, het verpest elke dag weer opnieuw. Hoe gaat iedereen hier mee om?
Ik heb verschillende vochtinbrengende crèmes geprobeerd. Ik had inderdaad het idee dat hoe mild ook, het toch altijd irriteerde. Maargoed, de beste resultaten had ik met La Roche- Posay lipikar baume ap+m. Momenteel gebruik ik zo goed als niks. En als het echt heel droog is dan pure Jojoba olie maar echt een heel klein beetje. Dat gaat prima eigenlijk.
Ik denk wel, zoals eerder genoemd, dat het bij veel mannen geen schimmel is, of wel een schimmel was maar inmiddels gewoon een ballanitis omdat de slijmvlieslaag aangedaan is door langdurig smeren of schoonmaken.
Beste is toch om er niet teveel de focus op te leggen. Hoe lastig ook...
Arie, besnijden is en blijft je persoonlijke keuze en die keuze zul je zelf maken aan de hand van jouw specifieke situatie.
Ik kan er dus niets over zeggen wat goed / slecht is maar ik begrijp je gevoel en onzekerheid! Luister naar je (goede) gevoel en niet teveel naar de angst is hetgeen mij helpt in zulk soort situaties.
Hi Arie,
Zelf ben ik er vanaf gekomen door elke dag voordat ik ging werken, nadat ik thuiskwam en voordat ik naar bed ging m'n eikel tijdje in glas lauwwarm water te houden en voorhuid beetje te spoelen met 1 of 2 eetlepels biologische appelazijn (ongefilterd).
Los daarvan dronk ik dat ook elke ochtend en voordat ik naar bed ging: glas lauwwarm water plus 2 eetlepels azijn. Ja, goor. Maar wel goed tegen schimmels (ook in je darmen). Niet teveel seksuele activiteiten en dit 3 weken-maand doen. Weinig suikers en op tijd slapen. Zorg dat je weerstand beetje toeneemt (gezond eten en leven). Ik geloof zelf dat het van binnenuit komt (darmen oid), omdat het bij mij ook door antibioticakuur is ontstaan. Hopelijk helpt het, de moeite iig om te proberen. Succes en keep the faith.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!