Home / Erectieproblemen / Schimmel infectie penis gaat niet weg.
Wat ik me overigens afvraag is hoeveel de mentale component meeweegt? Ik merk bij mezelf dat ik er veel mee bezig ben en vaak controleer hoe het eruit ziet. Daarnaast staat stress er ook om bekend dat het huidklachten kan geven. Je kan makkelijk in een vicieuze cirkel terechtkomen
Fusidinezuur maakte de eikel knalrood. Is een bijwerking maar het werd zo erg dat ik er na een dag mee gestopt ben. Was het nu alleen met water en laat het zo veel mogelijk met rust. Roodheid en jeuk nemen iets af. Als ik er op terugkijk heb ik het geen moment met rust gelaten. Heb constant lopen smeren of te vroeg weer sex gehad, ook constant lopen controleren of het weg ging waardoor het volgens mij ook weer ging irriteren. Vind het erg spannend maar hoop dat geduld de oplossing is
Roodheid weer erger, gvd maar weer gestart met canesten. Jeuk lijkt wel stukken minder. Eerder kort gebruikt maar toen gestopt omdat de fusidinezuur werd gestart. Kreeg het idee dat canesten niet zo'n heftige reactie gaf. Stomme vraag maar kan je ook resistent worden voor cremes? Ik heb in de paniek en rare nareacties achteraf gezien nog geen kuur afgemaakt. Erg dom misschien maar als het knalrood wordt en de huisarts is niet bereikbaar dan weet ik ook niet hoe verder.
En leest iemand dit eigenlijk nog? Maak er maar mn eigen journaal van
Roodheid helaas weer terug. Gestart met canesten, dit heb ik eerder enkele dagen gebruikt totdat de arts besloot over te gaan op fusidinezuur. Loop er nu al 6 weken mee rond, besef dat dit nog kort is in vergelijking met anderen, maar wat is dit klote zeg. Wordt er mee wakker en ga er mee naar bed, het verpest elke dag.
Arie rustig makker. Je begint een beetje door te draaien volgens mij. Misschien tijd voor een gesprekje met de huisarts over de stress en je mentale gezondheid. Op deze manier kan je zoiets niet volhouden.
Hoi Mana,
Dank voor je antwoord. Ik heb helaas een verleden met mentale klachten. Als je leest hoeveel mannen hier lang last van hebben moet ik eerlijk toegeven dat de angst bij mij er ook is dat dit niet snel opgelost is. Ondertussen heb ik door alle onrust nog geen kuur afgemaakt...
Ik weet niet of mensen dit herkennen. Maar de schimmel klachten zijn bij mij al driekwart jaar over. Alleen de eikel is droog, plakt als een soort sticker aan de voorhuid. Dus vettig houden met een huidvriendelijke crème helpt. Maar je zou toch denken dat er ooit weer uit zichzelf een vettige huid barrière komt?
Ik kan nu gewoon 2 dagen niet schoonmaken daar en dan is het nog steeds droog. Er wordt geen geen talg/vet/smegma of weet ik het wat het is meer aangemaakt. Verder ziet het er normaal uit.
Bij erectie wel rode bultjes te zien. En na wrijving al helemaal. maar dit is goed te verklaren aangezien de smeerlaag ontbreekt.
Ik heb het idee dat ik door jaren van alles smeren tegen de schimmel die hele huid barrière kapot genuked heb
Ben wel benieuwd wat er voor heeft gezorgd dat de schimmel weg is gegaan? De dagen dat ik niet smeerde had ik ook zo'n plakhuid.
Dag 6 canesten, klachten lijken alleen maar toe te nemen. Kan het zijn dat ik simpelweg gewoon een geïrriteerde huid heb en die cremes het alleen maar erger maken? Dokter kijkt er 1 seconde naar en concludeert schimmelinfectie.
Kweek laten maken. Negatief getest op zowel schimmel als bacterie. Dokter sluit lichen sclerosus uit omdat ik een mooie egale huid heb. Dokter gaf aan dat ik kon stoppen met canesten waar ik nu sinds een dag mee gestopt ben. Eikel is echter nog steeds rood en jeukerig. Kan het zijn dat de canesten zoveel irritatie heeft gegeven? Of komt het door alle andere middeltjes van de afgelopen weken? Ik zit nog met veel vragen. Ik kijk het nog een paar weken aan en anders een besnijdenis.
@anoniem
Ik herken je droogheid, als ik me aftrek word de hele eikel superdroog. Na klaarkomen geeft het een paar tellen een branderig/ geirriteerd gevoel. Ook soms irriterend gevoel door droogheid. Verder het idee dat rondom soms wat beurs voelt. Inderdaad ook het idee dat er geen talg of smegma word aangemaakt.
Ik slik nog wel probiotica.
@Anoniem, ik had precies hetzelfde wat je beschrijft met droogheid en vooral na aftrekken kwamen er allemaal velletjes los. Bij mij is dit allemaal verdwenen na het gebruik van omega 3 supplementen, na paar weken gingen de klachten weg. Zorgt dat de talgproductie beter gereguleerd wordt en je huid minder droog. Inmiddels paar maanden klachtenvrij.
@Anoniem, ik had precies hetzelfde wat je beschrijft met droogheid en vooral na aftrekken kwamen er allemaal velletjes los. Bij mij is dit allemaal verdwenen na het gebruik van omega 3 supplementen, na paar weken gingen de klachten weg. Zorgt dat de talgproductie beter gereguleerd wordt en je huid minder droog. Inmiddels paar maanden klachtenvrij.
@Klompenboer,
Ik had precies wat jij beschrijft met droogheid en velletjes na het aftrekken. Dit is bij mij allemaal verdwenen na het gebruik van omega 3 supplementen. Het zorgt er voor dat de talgproductie beter wordt gereguleerd en de huid dus minder droog wordt. Na paar weken gebruik gingen de klachten weg en dat is nu inmiddels een paar maanden geleden.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!