Hoi allemaal,
Ik heb hier heel veel verhalen gelezen en werd er hopeloos var.
Na 2 pillenbehandekling en 3 keer permetrine insmeren zijn wij er van af gekomen…..
Ik heb wel;
• alles van stof in zakken gestopt 5 dagen lang
• alles op 60 graden gewassen behalve wat echt niet kon niet
• na creme smeren elke keer nieuwe kleren aan en na douchen ook
• schone schoenen
• tijdens de behandeling elke dag bedgoed gewassen
Ik zat al in een burnout en dit was de klap.
Na de behandeling kan je nog 2 jaar jeuk hebben zei mijn dermatoloog
Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.
Succes allemaal!
Wij hebben 2 keer met zalf gesmeerd en afgelopen dinsdag de 2e sessie pillen geslikt. Wij hebben nu vreselijke jeuk..en.onze huid wordt elke keer rood en dat trekt later weer weg. Rond 4 uur wordt het het ergst, 's morgens is het minder. Hebben jullie dit ook na de ivermectine gekregen?
Hee,
Ik heb me nu 2x voor schurft behandeld en heb mijn laatste behandeling nu 4 dagen geleden afgerond. Helaas zie ik sinds gister avond enkele nieuwe bultjes en voel mezelf in paniek raken. Ik hoorde dat je van de permetrine crème vaak huidklachten kan krijgen en dat de bultjes een reactie op dat zouden kunnen zijn en dat je vaak geduld met dit soort behandelingen moet hebben. Aan de andere kant vind ik het dan raar dat ik dan niet direct op de crème reageerde maar pas een paar dagen later. Heeft iemand toevallig tips op wat ik nu moet doen?
Ook ik heb last gehad van schurft vanaf Oktober. Alles hebben we gedaan thuis en alles volgens de richtlijnen waar je je aan moet houden. Ik heb 2x een ivermectine behandeling(dus 4x) gehad en ook nog 3x een permetrine behandeling(dus 6x) gehad. Elke keer dacht ik het is weg, maar na 2 weken zag je toch weer bultjes en was je weer in paniek.. Nee he niet weer.. Ze leken ook echt weer op de schurft bultjes, maar na de laatste behandeling heb ik besloten om dat maar voor lief te nemen en het geduld te bewaren. Goed blijven insmeren en gezond leven, zodat de huid snel kan herstellen. (Water, fruit, groente, minder alcohol). Waar ik de hoop eigenlijk een beetje aan het kwijtraken was, blijkt dat de huid zich toch weer herstelt. Op internet staat vaak dat het na 4 dagen echt minder moet worden en na 2 weken klachten vrij moet zijn. Dit is veel te optimistisch. De huid kan nog wel 6 weken of langer last houden, afhankelijk van je leefstijl. Als je van jezelf weet dat je alles volgens de regels hebt gedaan en je het haast onvoorstelbaar vind dat je het alsnog weer hebt dan is mijn tip om echt even geduld te houden. Houd de huid schoon en vet en leef gezond, dan komt het uiteindelijk echt goed. Achteraf gezien had ik me niet elke keer weer zo snel laten behandelen met permetrine of ivermectine. Je huid heeft tijd nodig om te herstellen, de ene persoon is de andere niet. Dus het verschilt in tijd bij een ieder.
Heel erg bedankt voor de reactie, dit stelt me echt tot rust🫶
#7635. reactie op ervaringsdeskundige,
mag ik vragen hoe lang jij er nu ongeveer vanaf bent?
vr groet
Ik ben nu ook schurftvrij verklaard en heb ook af en toe nog een bultje en jeuk
Heey allen,
Begin maart kreeg ik helaas ook de diagnose schurft. In een studentenhuis notabene. Wij zijn met zijn allen 4 dagen het huis ontvlucht, waarbij iedereen elders ging logeren. Ik heb toen ik aankwam bij mijn tijdelijke verblijfadres gelijk pillen genomen en alles in de was gegooid. Daarna gedoucht (en uur gewacht) en de crème gesmeerd. Op dag 4 weer crème. Op dag 7 pillen en crème. Hierna weer terug naar huis. En daarna op dag 14 nog een keer pillen. Alles elke dag gewassen (beddengoed en kleding die ik bij mij had). Alles met handschoenen zorgvuldig aanraken. Goed stofzuigen etc. Zorg dat de huid goed gehydrateerd blijft. 1,5 week na de laatste behandeling leek de jeuk een paar dagen erger te zijn met veel uitslag en plekken die er eerder niet leken te zijn. Een week later trok alles uiteindelijk toch weg. Dus conclusie: heb ook vertrouwen in je behandeling en geef je huid de tijd! Bij twijfel gewoon contact houden met de dermatoloog. Die weet echt wat het beste is. Ik ben nu inmiddels 3 weken verder en heb vrijwel geen last meer. Sterkte allen! Het is echt een rotziekte.
Lieve mensen,
Wat een hel is dit. Ik had er nooit bij stilgestaan dat dit zo erg zou zijn. De jeuk is niet eens het ergste. Maar het idee dat het zo’n taboe is, wellicht veel erger. Ik ga echt door een hel. En wat wordt het rooskleurig gemaakt door het blad dat je meekrijgt bij de apotheek. Het is zo arbeidsintensief bijna niet te doen. Hoop dat deze hel snel voorbij is!
Succes en fijn om hier te lezen. Dit is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt en heb aardig wat achter de rug.
Maal foto zoom die in zijn zwarte puntjes net zo groot zand kireltje in zoomt is het net zwart pluisje dat zijn ze pluisje voelt zacht en niet als zand kireltje
Even een vraagje 6 weken gelenden laatste BB behandeling. Dermatoloog zegt schurftvrij. Geen gangetjes of wondjes maar wel branderig gevoel benen. Komt iemand dit bekend voor?
Schurft vrij verklaard maar nu na een maand hier een daar een bolletje tussen mijn vingers is het terug of … heeft iemand deze symptomen ook meegemaakt ?
Graag antwoord want ik ben ongerust
Wat is een goed wasmiddel? Aangezien ze het over een ‘totaalwasmiddel’ hebben.
En een totaalwasmiddel is dus een wasmiddel dat zowel voor witte als bonte was gebruikt kan worden. Het gaat ook niet om het wasmiddel maar om de temperatuur waarmee gewassen wordt
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!