Dermatoloog geeft aan dat ze het vind passen bij krabbultjes, ik denk dan “daar zit geen zwart puntje op” maar goed.. heb nu triamcinolon en clindamycine gekregen en dit zou het moeten verhelpen…
Ha allemaal. Wil graag wat voorleggen. Sinds half oktober last van jeukklachten. Vermoedens van schurft (nooit officieel vastgesteld), waarna ik twee behandelingen heb gedaan (november en januari). Nu zijn sinds een maand de jeukklachten weer heel erg terug. Voornamelijk rode plekjes op mijn onderbuik, billen en penis. Al verschillende keren bij de dermatoloog geweest, maar die ziet geen schurft. Ik word er compleet wanhopig van. Loop hier nu al zolang mee. Denk zelf heel sterk dat het schurft is, maar de dermatoloog zegt dat niet te kunnen zien. Ik heb ondertussen echt geen idee meer wat ik moet doen. Hebben jullie tips?
Kan iemand mij vertellen of dit nog actieve schurft is, of kunnen dit ook huidklachten/uitslag van de permetrine zijn?
@wanhopig, misschien heb je wat aan mijn verhaal, ik ben vorig jaar in juli besmet geraakt door een bedpartner. Daarna tot oktober rondgelopen met vreselijke jeukklachten zonder huidbeschadigingen, niks te zien, alleen jeuk, overdag en snachts. huisarts en dermatoloog konden niks vinden, zalf voor eczeem en tegen jeuk gekregen, niks hielp. tot ik begin oktober ineens bulten kreeg en toen gingen het binnen een week snel snel. diagnose schurft en zalf en pillen gekregen, in totaal 3x behandeld maar ook de thuis hygiëne nageleefd en na twee maanden was het uiteindelijk weg. De reden dat ik van juli tot oktober geen huidafwijkingen had maar wel vreselijke jeuk komt waarschijnlijk door dat de mijt of mijten geen kans had gekregen zich in te graven of voort te planten in die periode o.a. door dagelijks douchen, veel krabben, maar de huid wel een allergische reactie gaf. Dat de jeuk bleef (soms was hij hij ook even weg maar kwam weer terug) zou kunnen zijn doordat de mijt in mijn bedtextiel, kleding en bank aanwezig was waardoor ik mijzelf steeds aan het herbesmetten was. Ik had destijds geen schurft diagnose dus er was geen reden om op 60 graden te wassen, de lakens dagelijks te verschonen of de bank goed te stofzuigen. Ik denk dat als je vreselijke jeuk hebt en geen enkele smeerzalf tegen eczeem of jeuk helpt er een kans is op schurft zonder huidafwijkingen waar je dus maanden mee kan rondlopen. Behandeling met zalf en pillen is de oplossing maar altijd samen met een strikte thuis hygiëne, anders heeft het geen zin. ik heb na de diagnose naast de 3x behandelingen en dagelijks op 60 graden wassen uiteindelijk mijn tapijt weggegooid, anders bedtextiel gekocht en een week op een luchtbed geslapen voordat het weg was. Laatste behandeling was in november 2024. mijn huid is nu nog steeds superdroog, veel eczeem maar het wordt langzaam aan beter (eczeem zalf van dermatoloog helpt nu wel). Aan iedereen op dit forum, hou vol en heel veel sterkte, je bent niet alleen <3
Ik ben schurftvrij verklaard door de dermatoloog maar heb soms nog een bultje en jeuk iemand hier nog last van ?
Met mijn gsm inzoomen en uit de huid halen met een naald en dan kijken.
Hierbij de foto van het filmpje
Geen ideee ik ben nu schurftvrij gesteld maar heb soms nog bultjes nog iemand hier last van en graag wil antwoorden …
pascal, bedankt voor deze informatie.
Echt ongelofelijk dat je dus met je gsm kunt inzoomen terwijl de artsen het niet kunnen zien van mij, Echt flut. Mag ik nog wat vragen? Als je met het blote oog kijkt, zie je het dan als een heeeel klein zwart puntje? want dat zie ik. Zat net in de zon, en zag uit mijn huid een heel klein zwart stipje komen. Echt heeel klein. met wat voor telefoon zoom je in ? Iphone?
Ik hoop dat mensen er wat aan hebben. Lange tijd jeuk en plekjes, lange tijd wel meerdere keren op de normale manier behandeld, maar nooit is schurft geconstateerd, omdat de jeuk bleef toch steeds weer opnieuw behandeld (dus steeds 2 keer pillen en 2 keer zalf) en natuurlijk al het huishoudelijke gedoe er omheen. Met 2 pubers in huis niet altijd even gemakkelijk!
Al met al bijna een half jaar last, gevoel dat ik het me inbeelde, dat ik het alleen maar dacht, maar eindelijk na meer dan een half jaar toch echt geconstateerd door dermatoloog, maar nu behandeld met pillen dag 1,3 en 8 maar ook een hele week alle dagen zalf 1,5 tube! En week 2 nogmaals 2 keer en eindelijk ging het over! Eerst nog wel wat jeuk maar niet in vergelijking met wat het was! En na 3 maanden nergens meer last van! Dus laat het constateren en laat je goed behandelen! Zeker als je er al lange tijd mee zit
Ik zoom in met met mijn samsung s24. Video starten en dan op stand 3 tm 9.
Zwart stipje inderdaad. Naald pakken. Eruit peuteren en dan op een wit blaadje leggen je ziet dan zijn pootjes bewegen als hij nog leeft en beweegt heel langzaam. Moet er iets naast leggen om te zien dat hij beweegt. Hij kan ook dood zijn na een behandeling. Bij mij bewoog deze.
Grt pascal
Ik heb na een aantal schurftbehandelingen (pillen, meerdere keren permitrine, benzylbenzoaat) nog maanden llast gehad van terugkerende jeukende huiduitslag. Vlg de huisarts geen schurft meer en heb hier tevergeefs verschillende soorten crème voor gesmeerd. Sommige hielpen even maar na een aantal dagen kwamen de plekjes steeds terug.
Inmiddels gebruik ik het rescue serum van Olcay Gulsen en al mijn plekken zijn na iets meer als een week verdwenen, mijn huid is weer rustig
Hopelijk een tip waar anderen ook iets aan hebben
Ik heb weer schurft hoe kom ik af van dat ding ik word er gek van vorige keer duurde het 4 maande tot dat het weg ging nu is het al 1 jaar verder en is weer terug ik kan dit niet meer aan.
Helpt mijn ik weet me geen raad slaap al nachten op de bank ik durf me bed niet in , ik heb daar op gelopen omdat er iemand week in me bed heeft geslapen, ik was toen zieken huis hij paste op mij. Kinderen , nu ik thuis kwam sliep ik op de toppen van dat bed hij had het op zieken huis bed gelegd ik kwam net van incavecare heb zes weken plat gelegen Laaste stadium Copd
Nu kreeg ik jeuk op me rug en zag paar vlekjes op me huid ik dacht komt door prikken van zieken huis maar het werdt steeds erger kreeg ik sensueel ook ergen jeuk , ik de zalf op heb heb ik geen jeuk , maar wel op me hoofd huid, ze zeggen dat niet mag in smeren maar viel daar echt jeuk , en op me gezicht drie bultjes en twee in me nek
Een dacht me vriend dat het moeder vlek was ik zei heb dat nooit moedervlek gehad zo zag ik op me meer plekken moeder bleken eerder niet waren keek wel bruin op gezeten moeder vlek
Nu viel er vandaag een af heel gaatje , voelt echt iets in zit in me huid mij viel ook net of er beestjes lopen wordt er gek van mijn grootste angst zijn beestjes ik raak hier over sjamanen van
Elke keer laat ik de zalf 23 uur zitten, omdat als ik hem af was de jeuk weer tien keer erger wordtcen ik bang ben weer op nieuwe op besmet wordt wat af was dan begint de jeuk weer , had me in gesmeerd smurfen weer veel streepjes en bultjes er bij denk bij mijn niet gekit , krijg bergen vol was weer me geen raad meer help help wat helpt goed en wat is goed voor jeuk
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!