Schurft blijft terugkomen

Lieve mensen, ik heb de oplossing gevonden voor jullie, zodat jullie ook van de schurft af kunnen komen! Ik ben zelf eind oktober besmet in een hotel, en ben er nu sinds een paar weken eindelijk vanaf. Deze stappen heb ik ondernomen, naast wat standaard staat voorgeschreven:

- 3x behandelen in plaats van 2x. Dus aan de huisarts vragen of je voor 3x behandelen ivermectinepillen mag krijgen (was bij ons geen probleem). En dubbel behandelen: permetrinezalf + pillen. Er zit dus twee weken behandeltijd tussen de eerste en derde keer behandelen, die tijd moet je alle volgende adviezen streng opvolgen.
    - Permetrinezalf elke keer 12-13 uur laten intrekken, in plaats van 8-12. De mijten worden langzaam resistent, dus ze houden het steeds langer vol voordat ze doodgaan.
    - Elke avond (voor het slapen zodat je het niet eraf wast) rode tijgerbalsem op je schurftbultjes smeren.
    - Anti-schurftspray maken: 300 ml water + 2 eetlepels azijn + 2 eetlepels alcohol (minstens 40%) + 30 druppels tea tree olie + 20 druppels kruidnagelolie (evt. + 10 druppels eucolyptus- of lavenderolie voor de geur) in een plantenspuit. Elke twee dagen alles van stof insprayen (1 vulling is genoeg voor ongeveer 2x sprayen). Dus de bank, deurmat, matras, dekbed, kussens, stoelen, autospoelen.
    - Lichaamsolie: bv. 150 ml kokosolie + 20 druppels tea tree olie voor 1 vulling. Je kan de kokosolie even smelten in de magnetron om de tea tree olie goed te kunnen mengen. Elke keer na het douchen (elke dag) je hele lichaam mee insmeren. Werkt goed tegen je kapotte huid en werkt tegen de schurft.
    - Elke dag douchen met zwavelzeep. Ook goed voor je huid en tegen de schurft.
    - Elke 2 dagen je bed wassen op 60 graden.
    - Elke dag alles stofzuigen en tafels die je hebt gebruikt afnemen met een doekje en bv. Blue Wonder.
    - Laptops dag na het smeren/pillen slikken afnemen met een doekje en bv. Blue Wonder
    - Rugzakken/tassen ook in een zak en andere gebruiken een week lang.
    - Als je ander beddengoed hebt: ook je dekbed en kussens een week in een zak en afwisselen. En je matras omdraaien.
    - Als je vloerbedekking hebt: niet op lopen met blote voeten. Altijd slippers aan.
    - Slippers meenemen in de douche zodat die ook schoon worden.
    - Als je op de bank wilt zitten, eerst een week niet doen, daarna plastic eroverheen leggen. Je kan zo'n rol kopen bij de Praxis. En dan elke dag weggooien en nieuw plastic erop. Dat schurft niet op harde oppervlakken en plastic kan zitten is niet waar, ze gaan gewoon alleen sneller dood (na 2 dagen) omdat ze sneller uitdrogen dan op stof. Dus hou daar rekening mee.
    - Liefst een week niet autorijden.
    - Elke dag schone kleren aan en oude kleren in een vuilniszak (met datum erop, en eventueel met inhoud). 30 literzakken met trekband zijn ideaal hiervoor.
    - Alles minstens een week in de zakken laten zitten.
    - Na de 2 weken behandeltijd, als je dan nog steeds (nieuwe) bultjes hebt, elke dag permetrinezalf op de bultjes blijven smeren. Dan gaan ze vanzelf weg.
    - Na de 2 weken ook de zwavelzeep, anti-schurftspray en lichaamsolie blijven gebruiken totdat alles op is.
    - Als je van de schurft af bent krijg je geen nieuwe bultjes meer. (Het is onzin dat je nog wekenlang nieuwe bultjes kan krijgen.) Je hebt wel plekken van alle permetrinezalf maar je hebt waarschijnlijk zelf wel door wat schurftbultjes zijn en wat niet.
    - Bij de Action kan je heel goedkoop dozen met 100 handschoenen kopen. Gebruik voor ALLES handschoenen (wassen, vieze was, schone was ophangen, opvouwen, en in kast, bed verschonen, etc.)
    - Spreekt voor zich: Alles wassen wat uit de zakken komt, wat op 60 graden kan (katoen) op 60 graden doen.

Heel veel succes, ik ben ervan overtuigd dat dit ook voor jullie gaat werken!

Reageren

8 weken lang 2x per dag ivermectine slikken

Reageren

Blijft maar terugkomen stopt niet iemand een tip hoe het is weggegaan bij jullie ?

Reageren

Ik heb ook schurft opgelopen van iemand. Ik heb mezelf 2 keer met zalf behandeld en mijn man heeft dit ook gedaan.
    Ik krijg nu alleen heel veel jeuk overdag en in de nacht is het helemaal niet te harden. Het zit over mijn hele lichaam en het geeft een brandend gevoel. Dit had ik overigens ook al zonder de behandeling. Is dit normaal na de behandeling, de RIVM geeft aan dat je 4 weken jeuk houdt. Wie heeft hier ervaring mee?

Reageren

reacti op #7605
    heb je gevraagd of ze het zelf wel eens gehad hebben bij het RIVM ? Niet bij iedereen zijn de symptomen hetzelfde... ze gaan uit van het protocol wat al niet meer kloppende is als je leest wat je moet doen en als je advies van de dermatoloog anders is.
    Ik heb daar ook vragen gesteld, en aan GGD en aan huisarts en aan dermatoloog. Allemaal een ander verhaal en geen adequate oplossingen. Ga naar de dokter terug! Als de jeuk niet te harden is, is het niet weg zou ik zeggen. Ik denk dat omdat ik zelf ook wel 5 x alleen perimetrine heb gesmeerd en het niet weg ging. Met uiterst zorgvuldige sanitaire regels. Lees mijn berichtjes maar door.
    ADVIES van mijn dermatoloog, wat mijn arts niet wilde voorschrijven ; 2 x behandelen, van hoofdhuid, gezicht en top tot teen.
    ik doe ook al een paar weken wat hierboven staat, (verhaal van reddende schurftmijt). teatree oil, neemolie, kruidhagelolie, rode tijgerbalsem, zwavel zalf en teathree zalf. ook doe ik mijn haar ermee.

Advies; terug naar huisarts, laat je niet wegsturen, kom goed voor jezelf op. De tip van hierboven van 'jullie reddende schruftmijt'' proberen uit te voeren.
    ik ben overtuigd dat het ook 3 of 4 x zelfs moet met pillen (ivermectine). de mijten zijn resistent geworden heb ik het idee voor de creme, het verzwakt ze maar gaat er niet mee weg en daar zijn ook wetenschappelijke artikelen over.

2023, was mijn eerste ervaring met schurftmijt, dacht ook met zalf komt het goed, helaas, 4 maanden lang gestruggeld. na pillen en creme en nog 2 x creme en volhouden met de sanitaire regels was het weg. en vrij snel, ongeveer 2 weken erna voelde ik niks meer. dus weken lang nog soort 'postscabies' heb ik een eerste keer echt niet gehad.
    2024, kwam zoon 2 ermee thuis uit een hotel, joepie!
    En nu al sinds november bezig. ik ben er nog niet van overtuigd dat het weg is, geen nachtelijke jeuk maar alleen vreemd gevoel en kleine stipjes die zich vormen die een wat onaangenaam gevoel geven alleen aan het einde van de dag. Dus die nachtelijke jeuk lijkt me echt nog steeds schurft of mijten. Bij mij en mijn zoon voelt het allemaal veel beter na een nacht slapen en ook na douchen.
    Ik ben er nog niet zeker van dat het weg. dus advies, vraag om combinatie van IVR+perimethrine, van top tot teen. Vraag ook gewoon om die lotion in je haar, die willen ze niet voorschrijven waarschijnlijk omdat hij erg duur is. 100e voor een flesje. Ik smeerde gewoon die creme op mijn hoofdhuid omdat ik sowieso die creme al niet eens kreeg. Afijn, sterkte in deze strijd.

Reageren

Hoi lieve mensen,
    Ik wil mijn verhaal ook graag kwijt. Vooral hoe het ging en wat we gedaan hebben om er van af te komen.
    Vorige jaar februari is mijn zoontje door mijn broertje besmet.
    Mijn broertje wist niet dat hij schurft had en kwam bij ons logeren
    Hij sliep in bed bij mijn zoontje. Na paar weken begon mijn zoontje te krabben. Ondertussen hoorde mijn broertje dat hij schuft had, dus we wisten toen gelijk dat mijn zoontje ook besmet was.
    Alleen wij wisten niet hoe besmettelijk schurft was en hebben toen niet alles goed uitgevoerd. We hebben allemaal de pillen ingenomen thuis dus 2 kinderen mijn man en ik. En smeren deden we ook met permetrine. Behalve mijn man niet hij zei dat pillen voldoende zou zijn.
    Bedden heb ik verschoond toen. Maar aan extreme regels niet gehouden.
    Tot de zomervakantie heeft niemand klachten gehad.
    Zeezout 4 weken lang heeeft heel goed geholpen.
    In oktober kreeg mijn man uitslag bij zijn handen net wratten en elke keer kreeg hij onstekingen. Hij heeft 3 keer antibiotica gehad niet gehad niks hielp. En ondertussen kon hij niet slapen van het krabben.
    In oktober kregen wij een kat dus we dachten dat we alergisch waren als gezin want ondertussen begon ik te krabben en in december mijn jongste zoon en in januari mijn oudste zoon😅
    In februari was er pas plek bij de dermatoloog!
    En jahoor gelijk hebben ze gezegd dat het schurft was!!
    Ik zat al in een burnout en toen ik dit hoorde ging ik helemaal onderuit.
    Wij hebben ons 2 keer ingesmeerd en 2 keer pillen ingenomen. En na 2 weken na de laatste behandeling weer ingesmeerd en op vakantie gegaan 6 nachten in de hoop dat alles dood zou gaan.
    Ondertussen elke dag bedden verschoond, elke dag nieuwe kleren aan. Alle kleding in vuilniszakken maar ook echt alles van stof min 4 dagen. Alles op 60 graden wassen. Na elke behandeling schone jas en schoenen. Schoenen deed ik een dag in de vriezer. Iedereen eigen handdoekenen enz enz.
    Na 4 weken kreeg mijn jongste weer uitslag, maar dit trok snel weg.
    Je blijft jeuk hebben heel lang dit weet ik wel. Dus als je weet dat je alles volgens de regels hebt gedaan dan ben je er van af. Ons laatste behandeling was nú ongeveer 5 weken geleden.
    We hebben geen nieuwe gangetjes, maar wel jeuk zonder bultjes!
    Mensen geef het niet op het is zwaar maar het komt echt goed!
    Sorry voor mijn lange verhaal!
    Fijne avond!

Reageren

Trouwens mijn jongste zoontje had het op zijn hoofd. Hoofd altijd mee behandelen bij de kinderen!!

Reageren

Fijn dat je je verhaal deelt, laat vooral weten hoe het verder gaat. Ik hoop van harte dat jullie er vanaf zijn.

Ik heb geen idee nog of we er werkelijk vanaf zijn. Twijfel sterk, gezien ik toch weer nieuwe bultjes heb, zeer matig maar ze zijn er zeker.
    Had na de behandelingen ook hormoonzalf gekregen om de huid te helpen herstellen. Die gebruik ik nu een tijdje niet want dat kan ervoor zorgen dat het schurft onderdrukt. Het kan er zijn maar je merkt het niet doordat je de symptomen wegsmeert met de hormoonzalf.
    We zijn al bij maand 5 inmiddels van onze nachtmerrie.

Reageren

niet opgeven... #7608

Hoofd en gezicht moet volgens de dermatoloog bij iedereen ook gedaan worden. dus letterlijk en figuurlijk van top tot teen. en IVR. samen
    We hebben nu op de plekken waar scabies zaten allemaal kleine stipjes best ver uit elkaar. Echt de huid is lelijk vooral op buik en rug. En soms hier en daar eentje op armen, wat lijkt op een heel klein moedervlekje maar het stipje is iets verhard, dus zou een ingegraven mijt kunnen zijn, zie geen gangejtje. Ik heb het idee dat er nog steeds mijten zijn maar omdat we maar blijven douchen 1 a 2 x per dag en smeren met olieen dat ze ervan verzwakt zijn en het er dus anders uit ziet als voorheen. Kan iemand me vertellen hoe het herstel van de huid eruit ziet na 4 a 5 weken? Dan zie je toch geen plekjes meer zoals beschreven lijkt me? Ik vertrouw het niet.

Reageren

Wij hebben 2 keer met zalf gesmeerd en nu na 2 weken erge jeuk. De huid van mijn man is helemaal.kapotcen schilferig. Blijft de jeuk zo erg, of morten we constateren dat het er weer is? En hoe is jullie ervaring met tea trea olie?

Reageren

oh jongens… ik voel me zo slecht
    mijn vriend heeft me het gegeven en ik ben zo verdrietig bang en boos. deze verhalen.. wat een verschrikking.
    gelukkig weinig last, bijna geen bultjes of jeuk maar wel irritatie en een aantal droge plekken… mijn familie neemt het niet serieus. zij hebben geen last. ze aaien doodleuk de kat en doen hun schoenen aan. ik ben bang dat zij het ook krijgen en dat ik er hierdoor nooit vanaf kom… ik doe nu mijn tweede ronde pillenkuur en ga volgende week een derde ronde zalf doen..
    ik ben echt op het punt om te sterven

Reageren

Goede middag.
    Ik heb al veel gelezen en zit nog met een vraag.
    Ik had schurft en heb me savonds behandeld met permitrine na 12 uurtjed me gedoucht smorgens en savonds vond ik gewoon nog een levende mijt in mijn hand. Gaan de mijten meteen dood na smeren van permitrine of duurt dat een paar dagen. Omdat ze zeggen dat je na 12 uur niet meer besmettelijk bent. Ik heb dit nu 3x gedaan en ook 3x de dag erna een levende mijt gevonden. Voor het smeren vond ik nergens iets alleen rode puntjes.

Reageren

Vraagje aan Pascal, Hoe zie jij dat er een levende mijt in je hand zit? De mijten zijn miniscule, je zou ze heel misschien kunnen zien, dan zijn het zwarte puntjes, superklein en kun je dus met het blote oog niet zien dat het een levende mijt is.

Lees het forum goed door. Ook is alleen creme echt niet voldoende, volgens mij heeft dit bij niemand gewerkt zover ik heb gelezen. Altijd ivermectine en perimethrine. Aan de arts doorgeven dat dit nu de behandelwijze is. van top tot teen insmeren, ook haar en ook gezicht.
    De behandelwijze van reactie van ''Jullie reddende schurftmijt 18 maart 2025 om 21:51''. (lees dit eens door)
    lijkt me de meest mogelijke kans van slagen.

Reageren

Alsof de duivel ermee speelt…

Letterlijk vanmorgen bij de dermatoloog geweest. Die verklaarde me schurftvrij. 3 weken geleden voor het laatst behandeld. Nu ontdek ik echt net weer een plekje op de penis. Berekent dit dat ik weer/nog steeds besmet ben? Ik weet het niet meer..

Reageren

Begin Oktober 2024 kreeg ik van de huisarts te hiren dat ik schuft had. Ik slijte tit driemaal toe 6 tabletten Ivermectine, op één week afstand intussen. De ervaring was verschrikkelijk, veel jeuk, brandend en prikkend gevoel, slapeloze nachten, duizeilgheid overdag. Probeerde verschillende slaapmiddelen maar de bijwerkingen waren te heftig, dus staakte. Ik kon niet meer eten, waardoor ik veel afviel. Na die drie behandelingen zei de huisarts datbik geen schurft meer had, msar eczeem. Werd dus ik werd eczeem behandeld, met cortisonezalf. Maar de jeuk nam steeds toe. Dus in januari 2025 werd naar afdeling Dermatologie van het ziekenhuis doorverwezen. Daar, met een handmikroscoopje, werd gekonstateerd dat ik nog steeds schurft had. Ik werd dus tweemaal met permetrine behandeld. Een vreselijke ervaring. Mijn reeds beschadigde huid kwam nog meer te lijden. Ik smeerde koelzalf, kokosolie en andere sneersels meerdere malen daags en nachts in. Doch over tijd nam de jeuk steeds toe. Begin Maart kreeg ik een tweede maal de huidartsen van het ziekenhuis te zien. Ik kreeg bijna een zenuweninstorting toen ik hoorde vertellen, dat ik nog steeds besmet was met schurft. Dus driemaal 6 tabletten ivermectine slikken EN driemaal insmeren met permetrine. Koelzalf blijven smeren en antihistaminica slikken, tegen de jeuk (ze helpen maar een beetje). Tien dagen geleden, op eigen aandrang, kreeg ik de huidartsen nogmaals te zien, en ze vonden geen mijten meer aanwezig. Ik kreeg prednisolon 30 mg voorgeschreven, een stootbehandeling van 7 dagen. Alleen op de zesde dag kreeg ik verlichting - overdag - van de jeuk. Maar nadat ik stopde met prednisolon, vihf dagen geleden al, begon de jeuk terug te komen en toenemen. ik heb last van jeuk en brandend gevoek overdag, 's avonds nig erger, zodat ik na vijven thuis moet wezen om de jeuk te bestrijden. Er verschijnen plots oo mijn armen en benen rode streoen, rode bultjes, en ook tussen de vingers. Die blijven enkele urenmifbdagen en weer verdwijnen. Sins als de koekzalf aanbreng, plots krijg ik rode huiduitslag en een pijnlijk prikkend brandend gevoel. ik blijf antihidtaminica slikken. Overmorgen krijg ik een ingepland telefoontje van de dermstoloog van het ziekenhuis. Dit is de zevende maand al dat ik aan schurft en nu naschurft lihd. Ik ben echt aan het eind van mijn latijn. Ik voel me aan mijn lot overgelaten. ik heb alle vloerkkeden weggedaan, veel kleren weggegooid, nieuwe leren zetel, matraas, bedgoed en dekbedden gekocht, duuzenden uitgegeven om zakven, cremes, en pillen te kooen. heb honderden Youube videos over schurft en dermatitis gekeken en artikelen gekezen. Vaak tegenstrijdige informatie. Hoebkang zal deze kruisweg nog duren? Zijn mijn zenuwen en huid voir goed beschadigd? Ik leef al zeven maanden als een eremiet. Ben toch bkij dat ik dit firum gevobden geb. Hier leer ik meer dan van artsen en videos.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schurft blijft terugkomen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe