ik heb een andere bloedgroep dan mijn ouders

Ik weet niet of iemand anders hier ook ooit van gehoord heeft.
    Mijn ouders hebben allebei bloedgroep 0 pos. Nu weet ik zeker dat dit mijn biologische ouders zijn.
    Ik ben nu zelf 28 weken zwanger en heb bij de verloskundige ook bloed moeten prikken.
    Mijn verbazing was groot toen er gemeld werd dat ik bloedgroep B pos heb.
    Mijn verloskundigen hadden hier nog nooit van gehoord.
    Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat wij verschillende bloedgroepen hebben.....

Reactie

Of die test is verwisseld in het lab. ?f ...hoe erg het ook klinkt...een van uw ouders is niet uw biologische...er zijn volgens mij geen andere mogelijkheden...succes

Reactie

Leven je ouders nog? Kun je hen vragen? Weet je zeker dat de bloedgroepen van je ouders kloppen? ER moet IETS niet kloppen want anders is het onmogelijk dat zoiets zou kunnen....

Succes

Reactie

Ik heb laatst op tv een programma gezien waar dit ook in voor kwam.Toen ging het om een moeder die moest bewijzen dat zij daadwerkelijk de biologische moeder was.Ook daar de verbazing dat deze negatief was.Na een nieuwe test was het resultaat hetzelfde.Om het kort te maken, na een heleboel onderzoekingen bij diverse mensen met dezelfde "problemen" kwam men erachter dar het WEL kan voorkomen.Ze zijn erachter gekomen dat bij een enkeling (voor zover men dit onderzocht heeft) verschillende soorten DNA in verschillende organen voorkwam, en dat dat generaties terug kon gaan. Als ze heel simpel hadden gekeken dan had moeder en zoon, broer en zus geweest.Het bleek dat niet elk orgaan bij dezelfde persoon dus hetzelfde DNA en ook bloedgroep had. Helaas weet ik niet meer welke zender het was, maar probeer eens programma info te krijgen bij SBS6, RTL4 of NET5, met daarin dit onderwerp. Waarschijnlijk heb ik het bij ??n van deze zenders gezien.
    Tot slot, ga niet zomaar uit van het voor de hand liggende, soms moet er verder gekeken worden. Sterkte en succes! ( [email protected] )

Reactie

Ik heb laatst op tv een programma gezien waar dit ook in voor kwam.Toen ging het om een moeder die moest bewijzen dat zij daadwerkelijk de biologische moeder was.Ook daar de verbazing dat deze negatief was.Na een nieuwe test was het resultaat hetzelfde.Om het kort te maken, na een heleboel onderzoekingen bij diverse mensen met dezelfde "problemen" kwam men erachter dar het WEL kan voorkomen.Ze zijn erachter gekomen dat bij een enkeling (voor zover men dit onderzocht heeft) verschillende soorten DNA in verschillende organen voorkwam, en dat dat generaties terug kon gaan. Als ze heel simpel hadden gekeken dan had moeder en zoon, broer en zus geweest.Het bleek dat niet elk orgaan bij dezelfde persoon dus hetzelfde DNA en ook bloedgroep had. Helaas weet ik niet meer welke zender het was, maar probeer eens programma info te krijgen bij SBS6, RTL4 of NET5, met daarin dit onderwerp. Waarschijnlijk heb ik het bij ??n van deze zenders gezien.
    Tot slot, ga niet zomaar uit van het voor de hand liggende, soms moet er verder gekeken worden. Sterkte en succes! ( [email protected] )

Reactie

Ik heb ook niet de bloedgroep van een van me ouders en het zijn echt me ouders.

gr

Reactie

Verwar niet de resus factor.
    Want dat is wel mogelijk!

Als allebei je ouders bloedgroep 0 hebben ,kan jezelf als je van deze ouders bent geen bloedgroep B hebben!

Dus wat eraan de hand is ??

Reactie

Uit Wikipedia:

Het kan voorkomen dat er cellen met verschillende genetische achtergronden voorkomen in ??n individu. In dit geval wordt gesproken van chimerisme. Voor het ontstaan van chimaera's binnen dezelfde soort is geen duidelijke oorzaak, mogelijk is sprake van een toevallige versmelting tussen twee embryo's. Bij een chimaera kan bijvoorbeeld de lever gevormd worden door cellen van het ene embryo, terwijl cellen van het andere embryo zorgen voor de vorming van de nieren.

Of de geslachtsorganen! Het is dus mogelijk (hoewel heel zeldzaam) dat ei- of zaadcellen ander DNA bevatten dan de cellen in de rest van je lichaam.
    Ik denk niet dat het mogelijk is om zoiets met zekerheid aan te tonen.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

het kan wel ik heb het ook mijn ouders hebben ook een ander bloedgroep dan ik daar ben ik achter gekomen toen ik moest bloedprikken voor mijn zwangerschap en eenmaal bevallen krijg je een brief met de uitslag van jouw en je baby erop en daar stond ook dat ik dus 0 pos had en niet iets van mijn ouders das het kan wel

Reactie

De kans dat een van de ouders niet de biologische ouder is is vele malen groter dan het voorkomen van chimerisme in de geslachtscellen... Als dit het geval zou zijn, dan zal de moeder met name daar niet voor uit willen komen, de vader is misschien niet eens op de hoogte! Het komt regelmatig voor dat bij erfelijkheidsonderzoek de arts een praatje met de moeder moet maken omdat er iets niet klopt. De omgeving heeft dan nooit wat in de gaten gehad...

Reactie

Welnee, dit heeft niet eens met chimera's te maken.
    Het gaat me nu even te ver om uit te leggen, maar er bestaat een kans dat een kind een andere bloedgroep heeft dan zijn biologische ouders. Kans van 1 op 4 of 1 op 3 . gebeurd niet vaak dus, maar........het kan wel.

Reactie

http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_donorstart_nl.nsf/p-WebFSStart!OpenPage&h=0&body=B41E6E53BE66A775C125708B002D4E3F

Hier het verlossende antwoord.
    Daaruit blijkt dat als de beide ouders O hebben, het kind ook O heeft.

Reactie

Het lijkt wel heel leuk om het verlossende antwoord te geven, maar dan moet je wel alles lezen wat er staat. En ook bij sanquin staat een sterretje, onder dat sterretje staat aangegeven dat er uitzonderingen mogelijk zijn.
    Dus...............lees goed wat er staat voor je een antwoord aan iemand geeft, en ze de stuipen op het lijf jaagt.

Reactie

Oud topic, maar...

Schat, maak je niet zo druk. Dat kan geburen. Niet vaak, maar wel. Mijn Nederlands is niet zo goed, daarom kan ik je niet uitlegen (zeker de medische woorden), maar moet je o.a. over "Fenotype Bombay" of "hh antigen system" lezen. [http://en.wikipedia.org/wiki/Hh_antigen_system]Bij mijn familie is het zelfde. Ik heb 0, mijn man hebt 0 en onze kind heeft A.

Reactie

Ik kwam op mijn 18de toen ik bloeddonor werd er ook achter dat ik O positief heb en mijn beide ouders en ook mijn 2 broers B positief hebben.
    Ik heb toen met de arts daar gesproken hoe dit kan.
    Zij legde mij toen uit dat je bloedgroep ook van een andere generatie voor je ouders kan komen.
    Toen ik het met mijn ouders besprak bleek het dus dat mijn beide opa's O positief hadden en wist ik dus gelijk dat ik het van mijn opa's had

Reactie
Reageer op: ik heb een andere bloedgroep dan mijn ouders
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief