gevaarlijke stoffen inademen

Ik zat vanmorgen per ongeluk op een (afgesloten) wc paar minuten lang waar schijnbaar nog chloorresten inzaten (ik rook het niet bij binnenkomst maar zag vlak voor doorspoelen het schuim in de wc). Ik zat er denk ik zeker 3-5 min in. Is dit zeer schadelijk? 🙁

Reactie

Nog even ter aanvulling: zodra ik ruik dat er chloor in een wc zit dan pak ik een andere of spoel ik eerst goed door. Ik rook het nu niet maar zag dus na 5 min wel schuim.

Reactie

nee

Reactie

We gebruikten wc-ontstopper van HG en dat lieten we een nacht inwerken. Raampje van het toilet stond hierbij open, maar de deur ook op een kier. En de deur van de gang ook en van de woonkamer richting slaapkamer ook (we slapen beneden). Op de slaapkamer of ergens anders stond dus geen raam open. Heb ik nu mogelijk toch dampen ingeademd van het obtstoppingsmiddel? Is dit schadelijk?

Reactie

het raampje stond trouwens wel maar op een kiertje open

Reactie

Volgens mij moet je dat sowieso geen nacht laten intrekken..
    He zal verder geen kwaad kunnen

Reactie

Hi John,

Ik liep vandaag vluchtig door een magazijn en opeens rook ik een mega sterke verfachtige lucht. Ik ademde het denk ik 1 keer flink in, toen hield ik adem in en liep ik snel weg. Er stond overigens niks open qua ventilatie. Achteraf nagevraagd en het was ontvetter. Ik denk met terpentine want het rook zó sterk. Ik lees op internet dat dit heel slecht is, ik ben 24 weken zwanger... is er nu iets beschadigd? Het is mijn eerste zwangerschap en vind het allemaal spannend, wil het beste voor de baby...

Reactie

Het ruiken van sterke lucht is niet hetzelfde als dampen van een stof inademen. Relax en probeer van je zwangerschap te genieten zonder steeds in de stress te schieten.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: gevaarlijke stoffen inademen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief