gevaarlijke stoffen inademen

Dat zal geen probleem zijn

Reactie

Ik heb tijdens het camper en verbrande diesel ingeademd (kookvuur is met diesel, geen filter). Ik heb hierdoor de dieselrook ingeademd (een vuile zwarte wolk). Ik ben 5-6 weken zwanger, kan dit gevolgen hebben?

Reactie

Dat zal voor de baby niet meteen gevolgen hebben

Reactie

Ik heb vandaag een treinrit gemaakt met een stoomtrein (steenkool). Het duurde totaal 4 uur. Daarbij heb ik in de rook van de locomotief gezeten. Het was een heel onaangrname geur en ervanging. Met name het laatste omdat ik bang ben dat dit schadelijk is voor de kleine. Kan iemand mij er meer over vertellen?

Reactie

Ik heb typex gebruikt terwijl ik 21 weken zwanger ben. Hier zit aardolie in zag ik later dus niet verstandig om te gebruiken. Kan dit kwaad?

Reactie

dat kan verder geen kwaad

Reactie

Hoi,

Ik zit net in de verhuizing. Ben nu 1,5 dagelijks in het huis. De vloer is gelakt een paar dagen geleden. Ik ruik dat nog steeds, vanmorgen moest ik zelfs overgeven van de lucht... ik ben nu 14wkn zwanger. En boven is geschilderd, wel op waterbasis. Maar een opa trok een bus muurvuller open en heeft gaten gevuld, ook daar werd ik onpasselijk van. Weggelopen natuurlijk, maar ik ruik vanalles in huis. Vooral de vloer, ik krijg de lucht er maar niet uit!

Ik ga me nu toch zorgen maken over het kindje... ik probeer de lucht te vermijden, maar dit weekend gaan we overhuizen en ik denk dat de lak dan nog te ruiken is...

Ik weet niet welk merk gebruikt is (natuurlijke ingrediënten staat erop, maar dat is amoniak ook...loop maar een varkensstal binnen.. ). Zijn mijn zorgen terecht?

Reactie

De "lucht" is het probleem niet na een paar dagen goed luchten.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Zojuist mijn haar overdreven ingesprayd met droogshampoo vam kruidvat huismerk.. adem ingehouden gezien 24 weken zwangerschap echter na het sprayen ademnood dus alsnog een flinke teug binnengekregen, pakte mij meteen op de lucht. Nu voel ik me erg dom.. kan dit schade aanrichten aan de kleine?

Reactie

Dat zal niet zo'n probleem zijn

Reactie

kunt u aangeven of het schadelijk is om te solderen met een ffp3 masker op als je zwanger bent?

voor mijn werk moet ik soms solderen en wil eigenlijk nog niks vertellen (8 weken) omdat het familie is waarvoor ik werk.

Reactie

Het veiligheidsmasker FFP3 beschermt tijdens werkzaamheden tegen het inademen van gevaarlijke stoffen. FFP3 is de beschermingsklasse van het masker. FFP3 betekent dat het masker beschermt tot 30 keer de MAC-waarde. Men gebruikt het veiligheidsmasker van GAMMA bijvoorbeeld wanneer men blootgesteld wordt aan stoffen die vrijkomen tijdens het werken met vaste en waterige stoffen die giftige en kankerveroorzakende elementen bevatten. Solderen valt daar niet onder

Reactie
    • Vandaag het huis schoon gemaakt. Had hulp met schoonmaken die de oven met dasty vetverwijderaar schoon aan het maken was maar ramen zaten nog dicht en oven blies het flink het hele huis. Ben een moment flink blootstelling esteld aan een heftige geur. Zo snel mogelijk laten doorluchten maar kan dit schadelijk zijn voor de zwangerschap?
    Reactie

Ik denk niet dat het kwaad kan.

Reactie

Goedemiddag! onlangs heb ik geprobeerd de gootsteen te ontstoppen met een oude bus crofty (korrels) en veel ervan gebruikt. Niet aangeraakt en ik rook ook geen dampen o.i.d. Ik ‘hing’ wel boven de wasbak om te kijken of het product iets deed en achteraf dacht ik pas aan eventuele dampen. Heb niet extra gelucht. Kan dit kwaad bij 6 weken zwangerschap?

Reactie
Reageer op: gevaarlijke stoffen inademen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief