gevaarlijke stoffen inademen

Ik heb op mijn werk de lucht van een pot met cloortabbletjes ingeademd.
    Dit was een hele zware. doordringende lucht.
    Nu ben ik bang dat dit schadelijk is voor mijn ongeboren kindje.
    Ik was 14 weken zwanger (nu 15 dus een week geleden gebeurd)

groetjes marli

Reactie

Ik heb op mijn werk de lucht van een pot met cloortabbletjes ingeademd.
    Dit was een hele zware. doordringende lucht.
    Nu ben ik bang dat dit schadelijk is voor mijn ongeboren kindje.
    Ik was 14 weken zwanger (nu 15 dus een week geleden gebeurd)

groetjes marli

Hoi Marli,
    ik neem aan dat maar effetjes bent blootgesteld aan chloor.
    Dit heeft geen gevolgen voor de zwangerschap. In natura zit ook chloor
    en iedereen krijgt op de een of andere manier chloor binnen. (zwembad).
    Je hoef je geen zorgen te maken.
    Als je het zeker wilt weten ga je naar de huisarts.

Reactie

Hallo!

Ik heb vandaag tijdens de afbraak van een kotje, een hele tijd in een ruimte geweest waar menuiserite platen lagen die ik aan het afbreken (letterlijk) was.

Deze nacht kwam ik wakker met moeite om in te ademen. Het geeft een klein beetje het gevoel als of ik teveel gerookt heb en de dag er op wakker kom. maar dan iets meer.

Ik ben bang dat dit op korte/lange termijn ernstiger zal worden.
    Ik kan nu niet echt meer naar de dokter gaan de eerst volgende dagen. Zijn er oplossingen die kunnen helpen ( hoestsirroop of iets in die trant?)

Nou, Alvast bedankt.

Peter

Reactie

Menuiserite kan gelukkig alleen kwaad bij langdurige blootstelling, dus maak je geen zorgen. Bovendien is het asbest vrij.

Reactie

Ik heb pure aceton ingeademd nadat mijn zusje bijna hele pot op tafel heeft laten vallen ik voelde me zo raar hoe sterk het inademde waardoor ik moest hoesten en snek weg liep het was echt een heel sterke lucht. Ik ben nu bang want ik ben zwanger zou het kwaad kunnen?

Reactie

Nee hoor. Dan kan geen kwaad.

Reactie

Ik was vandaag de badkamer aan het schoonmaken de wastafel met chloor en de kraan met antikal. Nu is deze per ongeluk vermengd, voelde meteen dat het op mijn adem pakte toen ik kraan openzette. 5 sec erboven gehangen. Ben bijna 8 weken zwanger van een tweeling ben bang dat dit invloed heeft op hun ontwikkeling

Reactie

Dat zal verder geen gevolgen hebben

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo Tandor,

En als je de oven schoon maakt met oven en grillreiniger wat ik dus heb gedaan. Ik moest even hoesten maar liep gelijk weer weg. Ben 20 weken zwanger. Maak me flinke zorgen!!

Kan dat effect hebben op mijn kindje?

Reactie

Ook dat zal geen kwaad kunnen

Reactie

Ik heb een stoomapparaat voor gellak te verwijderen. Hierin gaat 5 tot 10 ml remover met aceton. Dit verwarmt tot max 52 graden en duurt max 10 minuten. Niet over nagedacht en gedaan met 18 wk zwangerschap. Kan dit kwaad?

Reactie

Ja het inademen van de aceton is niet goed. Maar ook niet als je niet zwanger bent.

Reactie

Dus niet meer gebruiken!

Reactie
    • Moet ik nu iets ondernemen?  Hoe schadelijk kan het nu zijn?

Reactie

Je hoeft verder niets te doen. Alleen niet meer gebruiken. Er zal nog geen schade zijn ontstaan.

Reactie
Reageer op: gevaarlijke stoffen inademen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief