Ik wil mijn baarmoeder niet

Online ZorgZus
  • #1

    Nu kom ik dus eventjes met een apart verhaal denk ik.
    Ik ben 27. En heb een HEKEL aan het hebben van een baarmoeder.
    Het brengt alleen maar ellende met zich mee.
    Het maakt je ongesteld, je kunt er kwalen mee hebben, en het aller ergste, het maakt kinderen.
    Ik heb nu jaren de prikpil om alles uit te schakelen.
    Nu ben ik dus 3 x langs de huisarts geweest omdat ik het er ECHT uit wil hebben.
    Maar hij gaat er niet in mee omdat hij mij te jong vind. Ik heb blijkbaar niet het zeggen over of ik wel of geen kinderen kan krijgen, dat zeggen heeft een ander over mij (een man kan makkelijk praten)
    Hij vond de ingreep te extreem.
    Ik wil die verrekte baarmoeder er gewoon uit.
    Zijn er andere opties waar ik terecht kan of wat dan ook? Het moet toch niet zo zijn dat ik hier zelf niet eens over mag/kan beslissen?
    Ik ben nu sites aan het zoeken in het buitenland die het misschien doen. Maar het schiet niet op.
    Het zou mij zo helpen en opluchten.
    Mijn verhaal komt misschien wat apart over, maar dit is zoals ik het ervaar

    #2

    Een man heeft makkelijk praten is wel wat gechargeerd. Iedere arts mannelijk of vrouwelijk zal je hetzelfde vertellen. Het is namelijk een ethisch niet verantwoorde ingreep. Nou kan ik me best voorstellen dat het voor iedereen wel wat anders ligt hoor. Dus kan je wens wel begrijpen. Daarnaast is het ook nog zo dat het verwijderen van de baarmoeder alleen niet alle problemen zal oplossen. Er kunnen ook andere problemen ontstaan. Je mag natuurlijk zelf hierover beslissen, maar een arts mag een ingreep weigeren als dat indruist tegen wat onder ethisch verantwoord word begrepen.

    #3

    Ik weet wat de gevolgen kunnen zijn, eerder in de overgang enzo, het is mij allemaal uit gelegd, alles is nog beter dan een baarmoeder hebben.

    Als ik ooit zwanger word DAT is pas erg! Dan zijn de problemen nog groter in mijn ogen dan wat hun op noemde aan bijwerkingen van het verwijderen van een baarmoeder. Ik heb het idee dat HUN de gene zijn die willen dat ik kinderen ga maken. Dat is trouwens ook nog gezegt "je bent nog jong straks komt er toch een kinder wens" vond dat echt super onbeschoft, ik ben veel meer dan een fok fabriek hoor.

    Ik ben opzoek naar tips/adressen in nederland/buitenland waar ik terecht kan. Omdat ze hier niet mee werken aan mijn wens.

    Het zal echt alles verlichtend zijn als ik geholpen kan worden. Ik voel mij gewoon ongelukkig

    #4

    @stephanie waarom ben je dan ongelukkig? dit hoort toch bij het vrouw zijn? Al duizenden jaren.. net als wij mannen een zak hebben hangen met ballen er in haha. Ziet er niet uit maarja.. zo is de evolutie. Je bent helemaal geen fok fabriek. Je bent een vrouw.

    #5

    Omdat ik zo behandeld word.

    Er word teveel aan mij gevraagd wanneer ik begin met kinderen. Iedereen controleerd mij hier STEEDS op.

    Een paar dagen terug, moest ik mijn prikpil halen. Ik moet ALDOOR een zwangerschaps test doen anders kring ik hem niet, terwijl ik steeds optijd ben met het halen ervan.. het is gewoon vernederend.

    En zoals ik al eerder zei, de elende wat er bij komt kijken van het hebben van een baarmoeder. Waaronder dus dit, en de vele kwalendie je er mee krijgt.

    Het gaat mij er niet om om hoe het eruit ziet. Het gaat mij er vooral om hoe het werkt, en hoe de buiten wereld mij behandeld omdat ik inderdaad vrouw ben. Alsof ik een zwakke ben, een seks object, een broed machine meer ben ik niet. Dat gevoel is wat de wereld mij geeft. Ik wil het gevoel van vrouw zijn niet hebben. Ik wil niet als zwak behandeld worden.

    Je kunt beter als man geboren worden, dat scheeld zoveel dingen.

    Ik heb een adres gekregen, iets dat wel helemaal in italië zit. Nu wachten op reactie. Ik ga gewoon door totdat het eruit is. Gender mensen worden toch ook geholpen.

    #6

    Als je normaliter last hebt van je menstruatie: daar is wat aan te doen. De prikpil onderdrukt je eigen hormoonhuishouding, ontregelt je hypofyse, ontregelt je cortisol en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder zink. Ook onderdrukt hij je vrouwelijkheid. Zou me eerder druk maken om je hele gezondheid dan om een onderdeel. In je hele lichaam kan je kwalen krijgen dus waarom zou die baarmoeder het probleem zijn?

    Als je het idee hebt dan anderen je minderwaardig zouden vinden, zou ik daar eens naar kijken. Zou er eens naar kijken hoe je je juist vrouw voelt. Vrouwen zijn juist sterk. Misschien niet om een auto op te tillen maar wel taai en het zit hem niet alleen in de spierkracht. Zou je er geen hulp bij zoeken? Ik bedoel niet zozeer een psycholoog maar bijvoorbeeld haptotherapie of iets op alternatief gebied.

    #7

    Gewoon de baarmoeder eruit punt.

    En niks anders.. stoppen met de prikpil. En dan weer dat ongesteldheid terug krijgen? Ik vind het gewoon iets smerigs. De prikpil stopt juist al dat gezeik. En dat maakt mij niet uit of dat ongezond is. En mijn baarmoeder is het laatste waar ik last van wil krijgen. Noway dat ik dat ooit moet laten behandelen om een of andere nare kwaal.. ze zoeken al genoeg dingen en verzinnen genoeg dingen om van een vrouw een soort kijkdoos te maken. Bij elk wizewasje willen ze al bij je kijken die dokters. En het gevolg, ik zou mij weer aangerand/verkracht voelen omdat ze je daar weer moeten aanraken.

    LUISTER, IK WIL HET ER GEWOON UIT HEBBEN. En niks anders. Dan is het gewoon klaar.

    Ik vind het lief dat jullie mij goede moed toe spreken, dat meen ik oprecht (ookal praat ik misschien bot) Maar het werkt voor mij niet. Ik heb er een hekel aan dat ik vrouw ben. Ik wil het niet. Dit gevoel kreeg ik op mijn 10e leeftijd. Ik werd voor de 3e x slachtoffer van aanranding. Ik wil het niet meer. Dit heeft mij sinds dien veranderd. 4 jaar terug was de druppel. Het oberkwam mij weer. Door een oude man. Waarna ik later nog gestraft werd omdat de politie er niks aan doet omdat ik het niet kon bewijzen. De man is nooit gestraft. Het is voor mannen niet strafbaar om dit te doen. Ik wil het allemaal niet meer en kan de haren wel uit mn hoofd trekken.. ik ben gewoon hardstikke overspannen door dit allemaal

    #8

    Nog eventjes een aanvulling aan mijn verhaal.

    Ik ben vrouw, en ik voel mij vrouw. Maar heb daar een hekel aan gekregen omdat in deze dominante mannen wereld je niet gelijk staat. Je word constant (het zijn soms de kleinste dingen) gelijk al teniet gedaan want ja, je bent vrouw.. is je mening anders? O dan ben je vast wel ongesteld dus kun je niet serieus nemen.   Een korte rok aan, dan vraag je erom om aangeraakt te worden, zo kan ik nogwel even door gaan. Maar jullie snappen wat ik bedoel.. in mijn beleving word mijn kop op deze manier steeds ingedrukt. In het begin ging ik de strijd aan, maar nu wil ik gewoon uit het vrouwelijke lichaam. Ik wil gewoon een gelijke behandeling.. niet als vrouw meer. Maar ook niet als de agressieve man. Ik wil gewoon respect. Maar dat krijg je moeilijk in de samenleving. Ik weet dat het tussen mijn oren is verprutst door de ervaringen. Door mijn baarmoeder eruit te halen voel ik mij meer zoals ik mij wil voelen. Iets minder vrouw, en dan ben ik van al die onnodige kwalen af wat ik nu steeds met de prikpil moet behandelen.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Hey,

    Ik denk dat ik begrijp wat je zegt en wat het voor jou zelf zou kunnen veranderen. Alleen denk ik niet dat je baarmoeder verwijderen zal helpen veranderen tegen hoe ANDEREN tegen je aankijken. Omdat je aan de  buitenkant niet kan zien of een vrouw wel of geen baarmoeder heeft......  In mijn ogen zeggen domme opmerkingen over ongesteld zijn, kinderen krijgen of een  zwak vrouwtje  zijn, meer over de intelligentie van degene die ze maakt de over jou of vrouwen in het algemeen. Net als andere seksistische opmerkingen. Misschien een dooddoener hoor, maar heb je wel eens hulp gehad met het stukje verwerking van wat je overkomen is en hoe je je nu voelt?

    #10

    ik kan je wanhoop en razernij bijna voelen, en het maakt me ook wat verdrietig. Dat je zulke rotdingen hebt mee moeten maken, dat je het 'eruit' wil hebben.

    Ik had het nooit gedacht want ik heb nooit een kinderwens gehad. Te veel moeten zorgen, te veel grensoverschrijdingen meegemaakt

    maar toch, als je echt eerlijk naar je zelf bent, lees je toch in wat je schrijft dat je kampt met de gevolgen van nare ervaringen?? Waarom laat je je daar niet eerst aan behandelen? Bv in een ptss behandeling?

    En Suzan heeft gelijk natuurlijk: je ziet niet dat je niet meer vruchtbaar bent en dus zou dit gesprek toch nog soms op poppen.

    Mij is nooit gevraagd waarom en hoe en wanneer. Inmiddels ben ik ook net te oud en nu doet het RAAR genoeg zeer dat ik dat nooit ga krijgen. Heel raar, zeg al mijn hele leven dat ik geen kinderen wil en nu ben ik verdrietig dat het niet meer kan.

    Ik hoop dat ik je niet kwaad heb gemaakt met mijn reactie. Sterkte met wat je ook doet. (Maar ajb kijk eens of TCNL iets voor je is).

    #11

    Bedankt voor jullie lieve reacties.

    Mijn baarmoeder moet eruit want anders ben ik nogsteeds niet van al die onnodige dingen af. Ongesteld zijn, en kinderen kunnen krijgen enz. Ik moet steeds die prikpil halen, en constant die onnodige vernederende zwangerschaps testen doen bij de dokter. Ik had het met iemand anders over en die hoeft NOOIT zwangerschaps testen te doen als ze die prik moet halen.

    Ik heb een reactie terug van dat in italië.

    Het is zegmaar een bedrijf dat waaronder ook plastische chirurgie enz uitvoerd. Ik word uitgenodigt voor een gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn! Ik ben blij dat ik iets heb gevonden wat tenminste naar mij luisterd!

    Ik heb EMDR gehad maar ben daar mee gestopt. Wat een debielen zijn dat van het ggz. Bij elke behandeling had ik weer een ander voor me zitten die het ging uitvoeren. Ze konden mij niet, ik hun niet, steeds mijn verhaal opnieuw doen, en 5 van de 4 die ik voor mij heb gehad waren man. Lekker vernederend dat hun steeds op de hoogte gebracht werden wat mannen bij mij hebben gedaan. Bij de 4e flipte ik hem en heb mij overal even flink laten horen en ook bij de balie. Ik ben NOOIT meer terug gekeerd. Ze nemen mij niet serieus. Ik kan beter mijn verhaal in de krant zetten zodat IEDEREEN het gelijk weet. Dan hoeven ze er ook niet voor te leren om hun neus in iedereen zn zaak te steken met hun nieuwsgierigheid.

    En ik ben eens bij een vrouw geweest die accupuntuur deed. Echt een hele aardige vrouw. Die begreep het. Dat heeft het enigzins toen een tijd verzacht. Maar dat ging maar voor eventjes.

    Het is toch belachelijk hoe mensen je zo kunnen verknallen met hun gedrag.

    #12

    Ik heb zelden dat het me zo raakt wat een gevolgen het heeft gehad wat iemand heeft meegemaakt.

    Je hebt helemaal gelijk over die debielen met zo'n raar programma met wisselende therapeuten. En zeker als ze ook nog eens man zijn. Ik dacht dat zoiets in mijn geval zou helpen, maar liep al weg in de intake. Werkt niet om wildvreemden zulke dingen toe te vertrouwen, niet voor mij.

    Fijn dat je ook goede ervaringen met die accupunthur vrouw hebt gehad.

    Ik vind het zo raar dat je steeds die zwangerschapstesten moet doen. Ik slik al 25 jaar vrijwel het hele jaar de pil door, nooit een test hoeven doen. Wel wat veel hormonen maar dat heeft me volgens mij geen kwaad gedaan. Huisarts weet ervan.

    Ik 'moet' ook nog iets met nare ervaringen, maar het hebben van een baarmoeder is daar nooit een issue in geweest. Nog nooit een zwangerschapstest hoeven doen.

    Ik hoop dat je krijgt wat je wil. Het klinkt zo verdrietig dat je zo gemangeld bent dat je nu dit moet doen. Ik wou dat ik nog 27 was, ik zou achteraf andere keuzes hebben gemaakt.

    Heel veel sterkte

    #13

    Op het moment lig ik weer wakker. Ik ben zo boos en verdrietig. Ik doe vrijwilligers werk. De eigenaar van het bedrijf (een man) begon er over dat het hem verbaasd dat ik nooit naar de wc ga. Ik moet ook bijna nooit.. maar toen kwam het uithoren, want, je bent toch wel eens ongesteld enzo? Hoe zit dat nou bij jou? Je moet toch je maandverband wisselen? .... serieus, je moet je overal voor verantwoorden bij mannen, en altijd richten ze zich op je geslachtsdeel. Mijn reactie was: dat hij zijn neus in zijn eigen kruis moest steken met zijn smerige interesses. En ben naar huis gegaan. Mijn hulp krijgt hij niet meer. Hij heeft mij een paar keer gebeld, en sprak wat in, waaronder zijn excusses. Na alle metoo verhalen enz, hebben ze het nogsteeds niet geleerd dat vrouwen dingen bijvoorbeeld hun zaken niet zijn

    Dit soort dingen blijft terug komen. Ik kan er niet meer tegen.

    #14

    Wat een lul, om het zo maar gewoon  te zeggen! Ik snap dat je geen zin hebt hem meer te helpen hoor!

    Alleen zeggen zijn uitspraken meer over zijn eigen zielige gedachtengang dan over jou, of over vrouwen in het algemeen!! Probeer het je niet aan te trekken en er boven te staan.

    Jij bent een sterke vrouw,  laat je niet door een sneu mannetje op deze manier uit je slaap houden?

    Bedenk je alleen wel, dat hij deze opmerking óók had gemaakt tegen bijvoorbeeld  een andere vrouw die door wat voor reden dan ook idd NIET meer ongesteld zou worden . Hij ziet gewoon een vrouw en heeft daar bepaalde ideeën bij.......

    Wees lief voor jezelf en sta zulke figuren niet toe jou leven te verpesten!!!

    #15

    Wat verdrietig dat je slaap verliest doordat zo'n kloothommel je triggert. Blijft je achtervolgen, zo'n slecht of onbehandelde voorgeschiedenis 🙁

Het onderwerp ‘Ik wil mijn baarmoeder niet’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief