onderhuidse bult naast schaamlip

Ik heb het nu ook en het irriteerd bij het lopen een beetje, ook tussen schaamlip en been.
    Het is best een grote bult van zeg maar zon 1/2 cm. Gaat dat vanzelf weer weg?
    Als ik erin knijp doet het ook pijn, genant om ermee naar de huisarts te gaan.

Reactie

Ik denk toch dat je er goed aan doet om even naar de huisarts te gaan en ernaar laat kijken. Het zou ook een steenpuist kunnen zijn.

Reactie

Ik heb precies hetzelfde ik heb dat bultje naast me schaamlip al een week en ik denk telkens dat het kanker is... ik durf niet naar de dokter ervoor te gaan want ik vind het genant om erover te praten... ik ben 13 jaar en durf het ook niet aan me moeder te zeggen. Kan iemand me gerust stellen en vertellen wat dit precies is, ik ben echt heel bang.

Reactie

ik denk telkens dat het kanker is… ik durf niet naar de dokter ervoor te gaan want ik vind het genant om erover te praten  Eigenlijk een beetje te gek dat je daaraan denkt als je pas 13 jaar bent. Maar ook dom. Je denkt iets ernstigs te hebben maar durft niet naar de huisarts...dat slaat toch nergens op. Zo kom je niet van problemen af.

Ik kan er helaas zo ongezien ook niets over zeggen. Het kan een talgbultje zijn of een talgkliertje..  Ga dus naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reactie

Hoi,

Ook ik heb het zelfde en heb het weg laten halen door mijn huisarts en nu na paar jaar krijg ik het op mijn ander kant van bikinilijn. Het is helemaal opgezwollen en zeeer pijnlijk. Ga zeker weer naar mijn huisarts want dit schiet ook niet op

Reactie

Hallo! Ik heb precies hetzelfde.

Als ik erop druk doet het mega veel pijn en heb het wel eens uit proberen te knijpen en daar kwam veel pijn bij kijken :c

Er komt pus en bloed uit dus denk niet dat het kanker is. Maar ben bang om naar de dokter te gaan omdat ik me er zo voor schaam haha!

Maar ga er denk ik wel heen want wil het heel graag weg hebben want als ik fiets of een strakke legging aan heb doet het ook al zeer. Dus ik denk dat ik er toch goed aan doe om het na te laten kijken. Maar wat doet zo'n dokter dan? Ik wil echt niet dat er gesneden gaat worden ofzo want wil geen litteken! 🙁

Kunnen ze het er niet uitzuigen met een naald ofzoiets? Oke doet vast ook pijn maar alles beter dan een litteken right? :')

Groetjes en succes allemaal!

Reactie
    1. hallo ik heb het nu al een jaar zitten en zover ik denk dat het is is het een onderhuidsepuist en kneep hem eerst ook uit en dacht dat het weg was maar vele weten niet dat bij zo grote puist iets hards zit dat echt weg gesneden moet worden anders komt het eeer terug wat bij mij dus ook het geval is maar nu is het een grote harde knikker geworden met vocht en begint pijn tedoen toch maar beslotem om naar fe huisarts te zijn wouw er niet heen want ben 18 en had geen zin om daar naar me persoonlijke gebied te laten kijken maar grooit opeens zo snel na een jaar ben bang dat het dadelijk tegroot word
    Reactie

ik heb het ook wel eens gehad hoe zeer het ook doet ik heb het zelf uitgeknepen. Het is niiet meer terug gekomen 

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb iets van 2 jaar geleden een abcess in mijn bikini lijn gehad, na een pijnlijke week waarbij ik aan het einde niet eens meer normaal kon lopen, heb ik hem laten opensnijden door de dokter. Wat een hell. Nu komt hij sinds een half jaar om de paar weken terug. Zelfde plek soms, nu iets meer op schaamlip. De vorige 2 trokken na 3 dagen weg. Ik douche dan 2/3 keer per dag om te spoelen en draag losse kleding. Maar dus 2 weken laten zit hij er weer. Wat kun je doen om dit te voorkomen? Blijft dit nou mn hele leven terug komen? Durf niet eens meer te scheren.

Reactie

Het kan een gevolg zijn van het scheren dus. Het kan ingegroeid haar zijn. Het is bij scheren belangrijk, dat je een goed en schoon mesje gebruikt, en een scheerschuim. Scheer altijd in de richting van de groei van het haar. Was de huid voor en na het scheren met UniCura zeep of Betadinescrub.

Reactie

hoi allemaal,

sinds enkele weken had ik ook spontaan een bultje. Naar de dokter geweest, gynaecoloog, chirurg, meerdere echo's en vervolgens toch geopereerd. Ze hebben het bultje verwijderd en bij mij bleek het iets onschuldigs te zijn, maar wel iets wat er niet hoort te zitten. Allemaal verschillende soorten weefsels samen geklonterd waardoor er een bultje ontstaat. Na de operatie leek alles goed te gaan, kwam snel bij van narcose en ook de hechting leek goed te genezen. Echter na 2 dagen voelde ik alweer een bult, nu alleen 4x zo groot. De bult is super hard en heel on omfortabel. Weer terug naar de chirurg geweest, waarna ik binnen een week nog een spoed MRI verwacht. Mijn advies is om altijd een bultje te laten controleren als je het niet vertrouwd, je weet nooit wat er van binnen allemaal groeit.

Reactie

hee hee,

Ik heb dit ook dacht eerst serieus ook dat het een tumor iets was, maar na een tijdje trok het bij mij vanzelf weer weg. Viel mij altijd op dat ik het had als ik ongesteld was en maandverband droeg, ook maar bij één soort maandverband. Super raar, heb er nu weer een maar het lijkt te komen wanneer er bij je schaamlippen iets knelt, strak zit of als er iets tegenaan schaaft.

Gaat waarschijnlijk vanzelf over. Succes!

Reactie

Ik ben 16 en heb er 3 nu. in heb een antibiotica kuur laten doen en dat hielp niet. Ik weet ook niet wat het is. Mijn oma heeft dit ook soms en heeft dit moeten laten wegsnijden.

Reactie

Hey ik ben 14 jaar hen heb ook z’on knobbeltje ik dacht eerst ook dat het kanker was tot dat ik dit las een paar dagen geleden hen ik het zelf met een vijl een gaatje erin gemaakt extreem pijnlijk maar wist niks anders ik heb geprobeerd het uit te knijpen maar en kwam alleen maar bloed uit nu doet het vet veel pijn en zit het bobbeltje er nog steeds heb ook geprobeerd het bobbeltje eruit te halen maar daar was hij te hard voor ben echt super bang durf niet naar mijn moeder te gaan of dokter wat moet ik doen?

Reactie

En waarom durf je daarmee niet naar je moeder? Zelf frunniken is niet goed. Je kunt zo wel een infectie krijgen. Ga ermee naar de huisarts

Reactie
Reageer op: onderhuidse bult naast schaamlip
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief