onderhuidse bult naast schaamlip

Ik heb hier ook last van. Het begon met een onderhuidse bult en een paar maanden later is ie opengegaan waardoor het alleen maar erger werd. Ik ben naar de huisarts gegaan en we dachten eerst dat het een ingegroeide haar was dus is het opengesneden, weggehaald en gehecht. De tweede dag na de hechting begon de onsteking weer op te zetten en heb met enorme pijn rondgelopen. Nu is het een proces van jeuken, opzwellen en pus vorming, dan gaat ie open en krijg ik een rode branderige plek. Loop hier nu al een jaar mee rond! De dokter zegt dat het een chronisch ontstoken haar zakje is maar als ik op het internet kijk naar die symptonen vind ik deze niet erg vergelijkbaar. Het zit namelijk op mn schaamlip en is steeds maar 1 bult die aan het onsteken is en niet op meerdere plekken. Als iemand advies heeft heel erg welkom!!!

Reactie

Als de ontsteking steeds weer terug komt zal er toch een andere behandeling aan te pas moeten komen. Ik kan natuurlijk zo niet beoordelen wat het is, maar je zou aan de huisarts een verwijzing kunnen vragen voor de dermatoloog.

Reactie

bartolini cyste
    of een vetbult geen kanker! ben net geopereerd en nooooooit meer echt pijnlijk
    binne in gehecht en me schaamlip is dik veel druk op. maar uitslag is ombekend en kijken ook kanker is zal wel niet jullie horen nog zal foto bij doen uit zag

Reactie

ik heb dit sinds 1 week ik heb er niet veel last van naar irriteerd wel denk je dat ik ermee naar de dokter moet gaan? ik schaam me dood ben 67 jaar en dan ga je toch niet meer met je billen bloot toch!

Reactie

Ik denk toch dat het verstandig is om even naar de huisarts te gaan. Het is beter om even te laten nakijken wat het voor een bult is.

Reactie

Ik heb precies het zelfde. Na een tijdje verdwijnt hij wel weer maar omdatik elke dag heel veel fiets keert hij weer terug... heel irritant maar ik heb er geen llast van geen pijn niks.

Reactie

Hallo ik ben 16 en ik ben al 6 maanden niet meer ongesteld geweest , ben sinds mn 12e al onregelmatig ongesteld nu vanaf maart 2015 niet meer ongesteld kan dit de pil zijn slik m namelijk nog niet
    En over deze bulten gesproken , ik heb het ook bij mn vulva een grote bult maar durf echf niet naar de dokter nu is ie bijna weg maar soms komt hij ook terug

Pleas help

Reactie

kan dit de pil zijn slik m namelijk nog niet

als je de pil niet slikt kan het niet van de pil zijn.......

Ik denk dat je er toch goed aan doet om naar de huisarts te gaan. Voor de menstruatie en ook voor de bult.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Snap ze wel, een puist zit er niet een half jaar

Reactie

Ik heb dit ook gehad. Dit lag aan mijn hormonen. Dit zijn klieren die Door je hormonen opgezwollen raken.

Begin aan een andere anticonceptie pil of begin ermee. Dit kan helpen. Hierdoor blijft en gaat het het mee weg.

Of ga naar de dokter en laat dit bultje verwijderen.

WAT JE ECHT NIET MOET DOEN: is proberen zelf open te maken en de pus etc eruit te knijpen. Hierdoor raakt het omstoten en wordt het bultje een gigantische bult. Waardoor je schaamlip opgezwollen raakt en een grote pusbal wordt. Dit doet ontzettend zeer. Hierdoor kan je niet lopen of zitten. Tot dat deze knapt, dan komt alle pus eruit. Dit is bruine/gele en witte pus. En dan krijg je ook een hele lelijke litteken op je schaamlip.

Reactie

Hoe gaat het weg dan?

Reactie

Ik heb het sinds net ook en ik heb de push eruit gehaald en nu begint ie te bloeden wat nu??

Reactie

wachten totdat het stopt met bloeden en er verder vanaf blijven.
    Uit waterwratjes komt geen pus....dus heb je niet hetzelfde

Reactie

Ik heb het ook en er is niets on bang voor te zijn. Ik heb her mijn moeder verteld en die is dokters assistente. Zij heeft wel mensen op het spreek uur die het ook hebben. Het is gewoon een vet buldje die vanzelf weer weg gaat. Het is geen kanker of zo. Als je er toch last van hebt kun je naar de dokter gaan om atvies te vragen.

Reactie

Ik heb ook met enige regelmaat een grote bult NAAST mijn schaamlip, onderaan. Het is geen steenpuist of cyste, kan niet uitgeknepen worden en ligt best diep onder de huid. Ik krijg het na sex, meestal als deze iets ruwer is geweest. Ik schrok er best van de eerste keer en ben direct naar mijn huisarts gegaan die aangaf dat het niets ernstig was maar een overbelaste en daardoor geirriteerde spier of pees... ik weet niet meer precies (is al een paar jaar geleden). Na wat rust gaat het vanzelf weer weg. Maar ik zou altijd zeggen... laat je huisarts er toch even naar kijken ... daar zijn ze toch voor??

Reactie
Reageer op: onderhuidse bult naast schaamlip
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief