onderhuidse bult naast schaamlip

Ik heb het ook, 1 jaar geleden had ik het ook heel lang mee rond gelopen. heel erg pijnlijk. Dokter had het opengesneden al het pus was eruit maar het wondje ging maar niet dicht heel lang rond gelopen met plijster op mijn open wond,vooral als ik broeken aan had was het pijnlijk.Nadat ik een antibiotica had gekregen was het wond dicht nu na half jaar later heb ik het weer dik eivormige bultje ik kan het zo oppakken. durf niet naar huisart om open te laten snijden zeer pijnlijk en het duurt zo lang voordat het weer dicht groeit misschien toch maar een antibiotica vragen. Ik ben oop hulpeloos heb er geen raad mee..
    Maar zo te horen en wat googlen hebben er meer mensen last van, komt vooral door scheren.
    weg laten snijden helpt ook niet echt komt toch weer terug..
    Veel suc6.

Reactie

Ik heb precies het zelfde! Ben er ooit mee naar de dokter geweest maar hij zei dat het een irritatie was. Klopt volgens mij niet helemaal want het komt steeds weer terug, vooral als ik in een korte broek heb gelopen of het heeft geschuurd. Gister kwam het opeens weer en als je erin knijpt komt er wat wit uit, maar voor de rest als je voelt lijkt het net alsof het einde van een klier ernstig opgezwollen is? Hopelijk trekt het weer weg want het is al wel minder...

Reactie

Puistje?

Reactie

Ook ik heb hier last van. Een harde bult naast mijn vagina. Soms weg, soms issie zo terug.. Heel genant, en bij mij is ie nu te vroeg opengegaan.. Ontstoken wondvlees ligt open, dus veel inlegkruisjes verwisselen voor de hygiëne.. Maar op de fiets en schurende broeken zijn kwellend. Lastig, want die twee gaan samen met mijn werk.
    Hoe je eraf komt is me duidelijk, maar (hoe) zijn ze te voorkomen??

Reactie

Ik heb er ook regelmatig last van. De bultjes zijn er pijnlijk en komen terug. 1 keer was hij zo groot dat ik niet meer kon lopen en naar de huisarts ben gegaan die hem heeft open gesneden, een hele opluchting. Mijn tante heeft er ook last van en zij gaf me een zalfje: bactroban. Dit is een soort antibiotica zalfje die je erop kun smeren om de ontsteking te remmen. Je moet dat zalfje er alleen op smeren als het echt niet meer gaat, anders raakt je lichaam er immuun voor. Volgens mijn huisarts moet je na het scheren de vagina een beetje spoelen met desinfecterende zeep (neutral) en regelmatig een nieuw scheermesje kopen. Het zijn namelijk bacteriën die onder de huid zijn gekomen doordat er door scheren tientallen mini wondjes ontstaan die niet zichtbaar zijn, de bacteriën kruipen daar onder je huid als ze daar de kans voor krijgen. Trekzalf schijnt ook te helpen, zo rijpt de ontsteking sneller waardoor hij sneller open gaat. Dit is een kwaaltje waar veel vrouwen mee te kampen hebben. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

Reactie

heb juist heztzelfde aub knijp er niet in of je zit met grote gevolgen zoals ik nu. heb er ook ingeknepen en is een abces geworden, dringend naar de gynaecoloog , hij heeft er een insneding ingedaan zodat het het bloed/vocht er uit kon. die insneding was zéér zéér pijnlijk geloof me goed. Nu enkele dagen ontsmettingsbadje doen en zalf opsmeren. Je kan en mag er beter zelf niets aan doen en ga naar de dokter. zeker geen antibiota nemen want dan droogt het uit en gaat het niet weg . In elk geval waar ik ook nog ooit een puistje heb ik zal er nooit meer aan knijpen en het gewoon laten rijpen.

Reactie

Ik heb dus ook zo'n bultje. Maar waar zit het bij jullie? Ik hoorde iemand over de bikinilijn, maar bedoelen jullie daar echt mee naast je schaamstreek of nog meer naar beneden? Dus naast de schaamlip ter hoogte van de clitoris, vagina en plasgaatje? En ik vind het genant om het aan mijn moeder te vragen of zelfs naar de huisarts te gaan. Hebben jullie tips voor me? En kan ik hier gewoon rond mee blijven lopen? Ook ben ik dus bang dat ik nu kanker heb en het een tumor is.

Ik herken me helemaal in het onderstaande stuk geschreven door iemand anders:
    Het voelt als een knikker en het is ook niet rood. Maar ik ben echt heel erg bang dat ik kanker heb want het zou misschien wel een tumor kunnen zijn?
    Ik ben er nog nooit mee naar de dokter geweest omdat ik er eigenlijk geen last van heb en je ziet het ook niet tenzij je echt goed gaat voelen voel je echt een harde bult onder de huid.
    Soms is hij een tijdje weg of heel klein maar als ik er weer heel erg in ga knijpen en voelen wordt hij groter maar hij is nog nooit groter geweest dan een knikker zegmaar. Maar sinds een paar dagen voelt hij wat zachter en heeft hij meer een ovale vorm.

Reactie

Ik heb dus ook zo'n bultje. Maar waar zit het bij jullie? Ik hoorde iemand over de bikinilijn, maar bedoelen jullie daar echt mee naast je schaamstreek of nog meer naar beneden? Dus naast de schaamlip ter hoogte van de clitoris, vagina en plasgaatje? En ik vind het genant om het aan mijn moeder te vragen of zelfs naar de huisarts te gaan. Hebben jullie tips voor me? En kan ik hier gewoon rond mee blijven lopen? Ook ben ik dus bang dat ik nu kanker heb en het een tumor is.

Ik herken me helemaal in het onderstaande stuk geschreven door iemand anders:
    Het voelt als een knikker en het is ook niet rood. Maar ik ben echt heel erg bang dat ik kanker heb want het zou misschien wel een tumor kunnen zijn?
    Ik ben er nog nooit mee naar de dokter geweest omdat ik er eigenlijk geen last van heb en je ziet het ook niet tenzij je echt goed gaat voelen voel je echt een harde bult onder de huid.
    Soms is hij een tijdje weg of heel klein maar als ik er weer heel erg in ga knijpen en voelen wordt hij groter maar hij is nog nooit groter geweest dan een knikker zegmaar. Maar sinds een paar dagen voelt hij wat zachter en heeft hij meer een ovale vorm.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb het ook alleen de mijne zie je overduidelijk en doet.super pijn ik hoop niet dat het kanker is ofzo

Reactie

Waarom denken jullie bij elk bultje meteen dat het kanker is. Dat denk je toch ook niet als je een pijnlijke puist op je kin hebt! Die moet rijpen en dan komt de pus er vanzelf uit. Gebruik trekzalf.

Reactie

Ik ga dit proberen en hoop dat het lukt, ik heb dit namelijk ook al erg lang en naar de dokter gaan lijkt me zeer voorschut, dankjewel!

Reactie

Ik heb niet 1 bultje maar een stuk of 4/5. 1tje is gewoon 2 bij 2 cm. het doet zo veel pijn als ik er op druk. maar ik ga echt niet naar de huisarts ik hoop dat ze snel weg gaan want heb ze al 4 maanden

Reactie

Lisanne,
    Hoe oud ben jij? Onveilig seks gehad?

Reactie

dit is een onderhuidse zakje vol bacterien ! zwarte zalf of een dikke ontsmettingszalf blijven aandoen indien het openbarst opletten want dit kan andere delen van de besmette streek aantasten !

Reactie

Waarom gaan jullie niet gewoon naar de huisarts?
    @lisanne, je hebt die dingen nou al 4 maanden. Hoe lang wil je er nog mee lopen? totdat er gaten in je huid vallen of zo? Of totdat het abcessen worden die operatief moeten worden behandeld? Dan lig je daar op tafel en staan ze met z´n zessen om je heen te kijken.

Daar heb je toch een huisarts voor? Als je je ergens niet voor hoeft te schamen, is het toch wel om met zoiets naar de huisarts te gaan.
    Ik snap het niet hoor.

Reactie
Reageer op: onderhuidse bult naast schaamlip
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief