Iemand ervaring met schaamlipcorrectie?

Hey Liesje,

Gisteren weer zoals gewoonlijk in de avond een bloeding. Snap er niks van want het is niet dat ik dan iets aan het doen ben. Het is ook dat de ene kant nog dikker is maar dicht en de andere kant dunner met bloedingen. Ik hoop echt dat het de komende paar dagen goed gaat komen!

Ik heb het niet precies verteld, jij wel? Enkel 1 vriendin weet wat precies en die laat niks van zich weten. Heel irritant.

Ja ik baal er ook wel een beetje van. Ze gaven me een hand met “over 6 weken zal de zwelling helemaal weg zijn, want je bent nu al erg gezwollen” en daar kon ik het mee doen. Bellen kan wel altijd en dan zal er een afspraak worden gemaakt indien nodig. Ik heb het bij Faceland laten doen.

Ben wel jaloers jij hebt alweer lipjes en je kan al iets van het eind resultaat zien. Bij mij is het nog een ravage daar. Maar moet je nagaan hoeveel mooier het nog wordt bij jou! Hoop echt dat ik ook snel ga zien wat het gaat worden.

Je doet al meer dan ik! Ik heb ook vooral heel veel Netflix gezien haha speurtochten op internet gewoon om te lachen om mensen die een onwerkelijke profiel foto hebben enzo. (Ja ik verveel me echt) Ben die bank van mij ook helemaal beu ondertussen.

Ik moet het wel alleen doen. Komt wel bijna elke dag een vriendin langs maar ja die weten ook niet precies wat ik nou heb gedaan dus is lastig. Jij moet het ook alleen doen zo te horen?

Reactie

Hoi K,

wat balen dat het blijft bloeden. Misschien toch maar gaan koelen dan? Of Faceland weer opbellen om te vragen wat zij adviseren? Ik heb het aan mijn twee zussen en vriend verteld. Die zijn gelukkig erg betrokken. En hebben ook een paar dagen geholpen, dus ik hoef het niet alleen te doen. Verder heb ik wat vage smoezen hier en daar gebruikt als dat nodig was (door mijn rug gegaan, een ontsteking door het verwijderen van een spiraaltje...)

Mensen vragen eigenlijk helemaal niet door als het over iets intiems gaat 🙂

Zet m op vandaag!

Reactie

Maak net een heel bericht is die weg 😒

Reactie

Hey Liesje,

Haha sorry ik was even geïrriteerd dat mijn bericht weg was maar we gaan het nog een keer proberen.

Over de bloeding zeggen ze dat het gewoon kan aanhouden tot 2 weken. Als het hevig is dicht drukken minimaal 15 minuten met een handdoek. Geloof me dat is echt huilen en doet verschrikkelijk veel pijn. Of als je de hechtingen eruit trekt. Helaas heb ik niks in huis om te koelen.

Fijn dat je hulpt hebt en mensen met wie je erover kan praten! Ik doe het toch wel alleen. Heb een vriendin die mij veel helpt en langs komt. De buurman die een keer boodschappen haalt en zo een dingen haha.

Ik had vooral vage verhalen over wat ik nu heb laten doen waardoor mensen toch wel denken laat maar te ingewikkeld. Dus dat gaat inderdaad best goed.

Moet trouwens zeggen dat de lip die elke avond bloed wel een stuk dunner is dan de lip die niet bloed. Die is echt nog dik en opgezet! Ook voelt die doof aan maar hoop dat dit ook echt door de zwelling komt. Hoe is het gevoel bij jou buiten het gevoel dat er in gesneden is en je aan het genezen bent?

Vandaag beetje voorbereidend werk gedaan telefonisch. Toch wel fijn werken in een badjas op de bank haha.

Durf toch wel voorzichtig te zeggen dat er vooruitgang in zit bij mij. Nu hopen dat ik vanavond niet bloed 😁

Fijne Netflix avond nog haha!

Reactie

Oke ik heb een nieuwe theorie denk ik haha.

Gisteren geen bloeding gehad. Helaas snachts toch nog iets gaan bloeden maar verder geen idee waar precies.

Nu heb ik het idee dat de hele gezwollen lip begint te lekken en er nattig uitziet. Klinkt slecht maar de andere kant begon toen echt dunner te worden vanaf dat moment. Dus ik ga akkoord met het lekken als die dan ook begint te slinken.

😁😅

Reactie

Hallo K,

Vervelend dat het maar blijft lekken bij jou. Wel goed dat je er zo positief onder blijft! Het gaat allemaal goed komen, maar duurt blijkbaar ietsje langer dan gehoopt.

Bij mij gaat het goed, weinig verandering. De hechtingsdraadjes steken wat uit en dat is een beetje irritant, maar heel dragelijk. Ik ben nog steeds voorzichtig en probeer nog niet teveel fysieke dingen te doen. Het lijkt allemaal goed dicht en nu moet het nog een mooier geheel worden de komende weken/maanden. De randen zijn nog rommelig van de hechtingen. Zal wel bijtrekken.

Ik ben erg benieuwd wat de dokter dinsdag zegt. Ik moet volgende week zondag vliegen en ik hoop maar dat dat kan.

Hopelijk gaat het dit weekend ook bij jou een stuk beter en kan je maandag weer werken.

Reactie

Goedemorgen Liesje,

Kan er helaas toch niet aan veranderen dan het maar accepteren. Toch lijkt mijn theorie te  kloppen en verlies ik zwelling doordat mijn wonden beginnen te lekken.

Straks toch ook proberen een normaal kostuum aan de onderkant aan te trekken en kijken of dit wat wil.

Ze zeiden bij mij dat je na 2 weken weer mag sporten dus ik denk bij jouw voorspoedige herstel je dinsdag dan ook weer alles zou mogen doen. Laat je weten wat ze ervan zeiden!?

Ik heb nergens echt reacties gelezen hoe het uiteindelijk na een maand of 6 is bijgetrokken jij wel?

Toch vraag ik me af of het ooit “mooi” gaat worden hoor haha. Vraag me ook af hoe de nieuwe scheer tactiek wordt. Eerst had ik wat hou vast waardoor ik de huid daar strak kon trekken. 😆

Moet je vliegen voor werk of vakantie?

Reactie

Nog een ding. Mij viel het op dat die een soort van open begint te staan ipv dichtvalt. Misschien komt dit door de zwelling geen idee. Maar heb jij dit ook Liesje?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo K,

bij mij zeiden ze dat ik pas na 6 weken weer alles mag doen, zoals zwaar fysiek werk, vrijen, fietsen, sporten. En inderdaad lijken de blogs alleen te gaan over de eerste weken. Waarschijnlijk verliezen de schrijvers daarna de behoefte om ervaringen te delen omdat het weer gewoon wordt? Ik heb wel ergens gelezen dat de littekens nooit helemaal weggaan.

Bedoelde je met je laatste bericht dat de buitenste schaamlippen naar buiten lijken te staan? Dat heb ik ook. Maar dat schijnt nog goed te komen, die zouden uiteindelijk weer wat naar elkaar toe moeten gaan.

Ik ga dat dinsdag even navragen.

Ook heb ik het gevoel dat mijn vagina meer dicht is. Komt misschien ook toch door een lichte zwelling.

Hoe gaat het met normale kleding? Ik moet nog niet denken aan een spijkerbroek...

Reactie

Goedenavond Liesje,

Hmm bij mij zeiden ze eerste 2 weken geen zware activiteiten zoals sporten en fietsen ook geen tampon gebruiken. Dan tussen de 4 en 6 weken mocht er weer gemeenschap plaatsvinden.

Snap het ook wel dat je niet meer een dagelijkse update geeft. Maar als ik er tegen die tijd aan denk ga ik toch eens nog een berichtje plaatsen. Hoe het er dan uit ziet. Moet wel zeggen dat het lijkt of de littekens bij mij redelijk aan de binnenkant zitten dus waarschijnlijk niet opvallen.

Bij mij staan nu ongeveer al mijn schaamlippen naar buiten 😅 maar de binnenste zijn ook vooral aan de binnen onderkant nog erg gezwollen waardoor alles naar buiten wordt geduwd. (Tenminste na een lange spiegel sessie met telefoon lampje leek het daardoor te komen)

Ben benieuwd of dat naar buiten staan idd normaal is. Heb het ook wel ergens eerder voorbij zien komen.

Bij mij zat die helemaal dicht door de zwelling! Ben blij dat er nu wat lucht bij kan komen ondertussen. Ga van het ene uiterste naar het andere haha.

Heb jij ook dat het echt onderste stukje van je lippen niet zijn bewerkt? (las ergens dat deze ook echt een functie hebben)

Vandaag heb ik een paar eerste mijlpalen gemaakt. Een string aan getrokken (inleg kruisje erin, voelt veel fijner dan een maandverband) spijkerbroek aan en naar de winkel. Heb de fiets gepakt omdat de winkel echt 500m is. Ben niet gaan zitten op mijn zadel want dat was niet goed gekomen denk ik haha. Daarna een vriend van mij naar een feest gebracht dus ook nog auto gereden! Daarna meteen mijn broek weer uit gedaan maar eigenlijk niks aan de hand 😁 Ben zo blij dat het eindelijk de goede kant op lijkt te gaan bij mij!!!

Wat heb jij dan aan als ik vragen mag? En is het dan nog zo pijnlijk bij jou?

Reactie

Hallo K,

wat fijn dat het beter gaat bij jou. Ik loop nog steeds in joggingbroeken rond. Gewoon voor het gemak hoor, ik heb geen pijn meer. Ik geloof dat bij mij het achterste stukje (bij de anus) ook niet is verkort. Dat was al in balans qua lengte zei de dokter.

Na morgen ga ik ook wel weer wat meer dingen doen, als de dokter zegt dat dat kan. Ben jij vandaag naar je werk gegaan? Ben benieuwd hoe dat is geweest. Ik zal je morgen laten weten hoe mijn controle ging.

Reactie

Hey Liesje,

Ik had vooral aan de voorkant vanaf mijn clitoris heel veel plooien waardoor ik daar erg veel schaamlip had met ook wel wat lengte. Gelukkig liep dit niet zo door naar achter. Maar ik had er gewoon vaak pijn van met sporten. Dus bij mij is de achterste 25% zeg maar ook niet aangeraakt.

Moet zeggen dat ik het al de tijd zonder ook maar iets aan heb gedaan, behalve als er iemand langs kwam natuurlijk. Enige wat ik had dat ik mijn spijkerbroek iets te ver optrok 😅

Ben heel benieuwd wat ze zo zeggen bij jou. Zou vast positief zijn!

Hier gaat het wel. Zitten is gewoon in mijn hoofd nog vervelend dus zit niet heel normaal denk ik haha.

Ben het wel goed in de gaten aan het houden want zag wat gelig op een paar stukjes en het is nattig. Bloed is gelukkig echt verleden tijd alleen komt er dus nog wel vocht uit. Hopelijk trekt dit snel bij en wijst dat gelig niet op een ontsteking want dan ben ik er echt klaar mee.

Let me know when Youre back! Succes!

Reactie

Hi Dames,

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik had niet meer op de site gekeken.

Zoals ik lees bij jullie gaat het wel de goede kant op. Het hoort allemaal bij het herstel en de 1 hersteld het sneller als bij de ander. Dus blijf erin geloven dan komt alles goed!

Hoe gaat het nu met jullie verder? Ik zit nu vrijdag op 7 weken en ik heb er geen last meer van. Ik ben afgelopen zondag nog op na controle geweest en degene die me heeft geholpen was ook zeer tevreden over het resultaat. Ik moet zeggen dat mijn herstel ook wel erg zwaar is geweest en vooral de eerste 2 weken dacht ik dat het nooit meer goed zou komen. Maar na die 2 weken is alles eigelijk de goede kant op gegaan en kon ik volgens mij vanaf de 3e week weer alles doen. Ook spijkerbroeken en strings dragen.

Wel fijn dat jullie elkaar beetje elke dag kunnen updaten hoe het ervoor staat. Toen ik in mijn herstel periode zat was er haast niemand online op forums. Ook kan ik me nauwlijks herinneren hoe het nog voor die 7 weken eruit zag tussen me benen zegmaar :-).. ik ben nu zo blij met het resultaat.

Xx

Nina

Reactie

Hallo K,

sorry dat ik zo laat pas weer reageer, ik had het even druk.

de controle ging gelukkig goed. Ze vond dat het er goed en rustig uitzag. De wond is helemaal dicht. aan een kant nog een beetje opgezet, maar dat schijnt normaal te zijn. Ze heeft de hechtingen die eruit staken weggeknipt.

de ene lip is nog steeds een beetje groter, maar het lijkt minder te worden. Ik heb dus het idee dat mijn genezing min of meer klaar is. het voelt nog wel wat strak en gevoelig. maar daar moeten nog een paar weken overheen gaan.

ik ben in ieder geval erg blij met het huidige resultaat en met het voorspoedige herstel! gisteren zelfs weer een normale spijkerbroek aangehad.

Hopelijk gaat het ook bij jou steeds beter! hou me op de hoogte.

Reactie

Hey Nina,

Moet toegeven dat ik ook erg blij dat Liesje hier is en dat we toevallig maar 1 dag schelen van de ingreep datum. Zonder haar was het toch wel iets lastiger.

Super dat je zo tevreden bent in iedergeval. Heb je geen foto gemaakt van hoe het eerst was? Ik heb dat wel gedaan op aanraden van de chirurg.

Hoelang duurde het voordat heel de zwelling bij jou weg was?

Reactie
Reageer op: Iemand ervaring met schaamlipcorrectie?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief