Iemand ervaring met schaamlipcorrectie?

Hallo,

Ik zit al een aantal jaar in over mijn schaamlippen, ze zijn gewoon veels te groot en lelijk en er komt nog eens bij dat ik de laatste tijd veel last heb tijdens het fietsen bijvoorbeeld. Ik rij ook af en toe paard, en ik kan je zeggen, dat is ook geen pretje.
    Ik zit er al een hele tijd aan te denken om ze te laten verkleinen..Heb ik gister eindelijk de stap gezet naar de huisarts,

Ik het verhaal verteld aan haar ( voor mij een onbekende vrouw) en ze vond het nogal vreemd dat ik met zo'n gedachte zit. Ze heeft gister alles uit de kast gehaald om mij van een schaamlipcorrectie te weerhouden. Ze zei dat je heel erg last krijgt van het litteken, zelfs na maanden. En de kans heel groot is dat ik er spijt van ga krijgen. Ze begreep mij totaal niet en was heel bot.
    Na een lichamelijk onderzoek stuurde ze me naar huis met een soort cremetje. Ze raadde me aan om er nog heel goed over na te denken en als ik er last van zou hebben dat cremetje erop te smeren.

Ik heb er al lang genoeg over nagedacht vind ik zelf, als ik na ga, al meer dan 3 jaar dat ik met dit idee rond loop.

Is er hier iemand die een schaamlipcorrectie heeft ondergaan, en mij hier meer over het hele proces wil vertellen?

Alvast bedankt!
    Groetjes Sylvia

Reactie

hallo sylvia

ik heb ook hetzelfde probleem en ook een oproep geplaats op de deze site , kijk maar even , je meot even 3 maand terug gaan onderin je pagina, bij dima kijken , zie je ook reacties, lijkt mij heel positief,

ik ben ook naar de huisarts gegaan en heeft mij direct doorverwijst naar de gynacoloog , en ze zei het is een kleine ingreep maar de eerste 2 weken wel last , en over 2 weken gaat het gebeuren , ik kijk er niet naar uit maar wel naar het resultaat , ik ken een die heeft het ook laten doen en ze zei ik wou dat ik het eerder heb laten doen , ze is er erg blij mee , mijn huisarts zei ook er zijn veel vrouwen die het laten doen , dus als je wilt gewoon een verwijsbrief aanvragen
    succes gr dima

Reactie

hallo sylvia

ik heb ook hetzelfde probleem en ook een oproep geplaats op de deze site , kijk maar even , je meot even 3 maand terug gaan onderin je pagina, bij dima kijken , zie je ook reacties, lijkt mij heel positief,

ik ben ook naar de huisarts gegaan en heeft mij direct doorverwijst naar de gynacoloog , en ze zei het is een kleine ingreep maar de eerste 2 weken wel last , en over 2 weken gaat het gebeuren , ik kijk er niet naar uit maar wel naar het resultaat , ik ken een die heeft het ook laten doen en ze zei ik wou dat ik het eerder heb laten doen , ze is er erg blij mee , mijn huisarts zei ook er zijn veel vrouwen die het laten doen , dus als je wilt gewoon een verwijsbrief aanvragen
    succes gr dima

Hallo, ik vind van mezelf ook dat mijn schaamlippen wel iets kleiner hadden mogen zijn. Maar mijn vriend vindt van niet, die zegt dat het normaal is hoe mijn vagina eruit ziet. Maar ik wilde graag weten of een ingreep als dit vergoedt wordt door het ziekenfonds of valt dit onder cosmetische chirurgie?

Groetjes caren

Reactie

Lees ook:

Schaamlipcorrectie
    http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/169278-Schaamlipcorrectie.html

Herstel schaamlipcorrectie
    http://www.dokter.nl/forum/Operaties/219149-Herstel-schaamlipcorrectie.html

Rare vagina
    http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/168105-rare-vagina.html

uitgelebberd schaamlipje
    http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/165551-uitgelebberd-schaamlipje.html

Schaamlip verkleining
    http://www.dokter.nl/forum/Operaties/172942-Schaamlip-verkleining.html

te grote binnenste schaamlippen
    http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/170933-te-grote-binnenste-schaamlippen.html

wat te doen met schaamlippe
    http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/218985-wat-te-doen-met-schaamlippen.html

lelijke vagina
    http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/166971-lelijke-vagina.html

Reactie

Loek heeft gelijk! Ik heb het ook laten doen en na 10 jaar of zo kreeg ik er enorme spijt van en grote psychische problemen.

Ik heb spijt dat ik mijn eigen vorm heb aangetast. Het gevoel en de sexuele mogelijkheden zijn veel minder. Mijn sexleven zou beter zijn als ik de labia minora gewoon groot had gelaten en met de tijd (en bijv. met behulp van zo'n site als "big pussy lips", zoals hierboven ergens genoemd) had ik moeten inzien, dat ze mooi waren zoals ze waren. Terugkijken vond ik ze vroeger mooier, alleen ik zag het niet.

Het lijkt me ook een fabeltje dat het pijn zou doen, dat zeggen vrouwen omdat ze het lelijk vinden en het constant 'voelen', omdat ze zich ergeren aan het gehang. Maar de natuur zou toch nooit pijn inbouwen. Ik geloof hier niet zo in!
    Maar ja, het zóu kunnen, zware borsten kunnen ook pijn doen. Heb er in ieder geval, hoe groot ze ook waren, zelf nooit pijn van gehad.

Maar wel mega veel spijt! Ik was een erotischer/sexueler en blijer mens geweest als ik er niks aan had laten doen. Mijn psychische problemen die na 10 jaar ontstonden erdoor zijn nu na een hele tijd weggegaan, maar ik gun mezelf down there geen blik meer waardig. Mijn sexleven is gewoon minimaal, terwijl ik van nature een sex liefhebber ben.

En waarom? Een man kan ze dan toch ook niet meer volledig aanraken, over het hele gebied, je kunt jezelf niet meer bevredigen met de douchekop, denk daar eens over na! Er zijn hele flappen waar aderen doorheen stroomden verwijderd, dat gevoel krijg je nooit meer terug! Het is een VERMINKING!

Reactie

Hallo,
    ik heb 6 weken geleden een schaamlipcorrectie laten uitvoeren, wat uitwendig héél goed gelukt is. Het is héél mooi geworden. Mijn enig probleem is dat wij na 6 weken operatie, nog geen sex kunnen hebben. Dit doet heel veel pijn bij het inbrengen van de penis. Ik vraag mij af of dit normaal is??? Ik maak mij zorgen.

Reactie

Is dit niet aan u uitgelegd?! Dan bent u niet bij de juiste dokter geweest? Heeft u geen enkele informatie ontvangen waarin dit aan u is uitgelegd? Dat is niet goed. Uw arts heeft de verplichting dit aan u mede te delen. De eerste 6 tot 8 weken wordt seksueel contact afgeraden.
    Heeft u rekoefeningen voor de vagina meegekregen? Is dit aan u uitgelegd? Heeft u nog medicatie ontvangen? Pillen of crèmes?

Reactie

Bij mij is het nu 8 dagen geleden. De eerste avond had ik helse pijnen. De dagen daarna maximaal aantal toegestane pijnstillers geslikt. Vandaag voelt het voor het eerst minder stekerig. Twee dagen geleden had ik mijn eerste controle, de chirurg zei dat het er 'rustig' uit zag (zo voelde het overigens niet 🙂 ). Met spiegeltjes hou ik het genezingsproces nauwlettend in de gaten. Het valt me op dat het nu lijkt of ik bijna helemaal geen binnenste schaamlippen meer heb, hoewel de zwelling al enorm is afgenomen. Ik heb voor de operatie aangegeven dat ik wel iets over wilde houden. Dus mijn tip is: mocht je het gaan doen, geef dan heel duidelijk aan wat je verwacht, neem genoeg rust en bereid je wel voor op wat pijn en ongemak. Ook een handigheidje: als je geen bloedverlies meer hebt, trek dan een rok aan zonder ondergoed, het was voor mij een verademing geen stof meer tegen m'n gevoelige plekjes aan te hebben. Over het echte eindresultaat kan ik nog niets zeggen, daar moet ik natuurlijk nog even op wachten...

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb gisteren een schaamlipcorrectie gehad. Bij binnenkomst kreeg ik een verdovend zalfje, die de daarop volgende prikjes zouden doen verzachten. Ik had namelijk op advies van de chirurg gekozen voor een plaatselijke verdoving. Deze deden nog wel even flink pijn, maar alles is daarna direct verdoofd. Je voelt wel een aanraking tijdens de operatie, maar geen pijn. Het verbaasde mij hoe snel ik klaar was, binnen een half uurtje waren ze klaar en was het eraf. Het voelde erg goed om er eindelijk van af te zijn en ze hebben me zelfs nog laten zien wat er af was gehaald (klinkt heel fout, maar het is wel fijn om te zien wat er precies verwijderd is). Na afloop kan je gewoon lopen en voel je niks omdat je nog verdoofd ben. Ik heb op advies van de chirurg wel een taxi besteld, want ondanks dat je niets voelt, is het allemaal supergevoelig en alles is net gehecht. Toen ik thuiskwam en de verdoving begon uit te werken, had ik toch wel flinke pijn. Ik had eerdere ervaringen van anderen gelezen dat zij hier niet echt last van hadden. Ik wel en vond het moeilijk om mezelf te bewegen en om überhaupt in slaap te vallen. Vandaag is de dag na de operatie, de pijn is wat verminderd maar het is wel enorm gaan opzwellen. Dit blijkt normaal te zijn en kan zelfs nog erger worden op de tweede dag. Al met al moet ik zeggen dat de operatie mij echt onwijs meeviel. Het resultaat kan ik helaas nog niet zien, omdat het zo gezwollen is. Wat wel mooi is, is dat alle 'donkere huid' is weggehaald, omdat ik de trim methode heb gehad. De buitenkant van mijn schaamlippen was namelijk veel donker dan de binnenkant. Nu is het gewoon roze, omdat dit er afgeknipt is. Ik heb zelf een keer gekeken naar de hechtingen, maar ik schrok hier zo erg van dat ik heb besloten pas te kijken als de hechtingen weg zijn. Ik houd jullie op de hoogte!

Reactie

Hay
    Ik heb vandaag eindelijk de correctie gehad, eindelijk eindelijk.. Zo lang naar uit gekeken! Na terugkomst had ik vanavond ook wel even pijn maar nu eigenlijk al niet meer ook van de prikjes en operatie heb ik eigenlijk niets vernomen. Ben beniwud hoe het strasks zal zijn. Xxx

Reactie

ik heb nu ruim een jaar terug een schaamlip correctie gedaan omdat ik ze te groot vond niet vanwege klachten met fietsen enz. ik ben blij dat ik het gedaan heb! het ziet er mooier uit en er is niks veranderd qua gevoel met seks enz. dus meiden/vrouwen ik raad het wel aan als je erover twijfelt want ik ben nu wel zekerder erdoor geworden. en de correctie viel ook makkelijk te doen qua pijn enzo

Reactie

Hallo allemaal,

Recent kan ik niet heel veel informatie vinden over een schaamlipcorrectie. Ik laat binnenkort een correctie uitvoeren en ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen en ook of het gevoel met seks etc minder is geworden na een correctie?

Reactie

Moet je je dokter raadplegen of kan je zelf naar de gynaecoloog gaan voor raadpleging ? Ik zou dit ook willen laten doen maar ik wil hier echt niet voor naar mijn dokter. daar voel ik me veelste ongemakkelijk bij omdat ik weet dat ik die vaker ga zien..

Reactie

Het is wel je huisarts en niet een of andere buurman...

In Nederland heb je in ieder geval een verwijzing van de huisarts nodig.

Reactie

Is er iemand die ervaringen heeft met de correctie en zo ja heeft u er wel/geen spijt van en waarom? Zijn er verder nog positieve en negatieve gevolgen?

Reactie
Reageer op: Iemand ervaring met schaamlipcorrectie?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief