Jeuk bij schaamhaar

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Hoi,

Ik heb al een hele poos in vlagen jeuk bij mijn schaamhaar. Niet in de vagina zelf, maar daarboven.
    Soms kan ik het niet weerhouden om te krabben en er ontstaan allemaal rode bultjes. De huid doet dan ook best pijn.

Ik heb geen seksueel contact gehad en op de symptomemcheker lijkt het op schaamluis, maar dat is volgens mij niet zo.

Wat kan het wel zijn en hoe kan ik het behandelen??

Reactie

Als ik van jou was,zou het overwegen van al je schaamharen rond je vagina
    voledig kaal te scheren en een tijdje met een kaal geschoren vagina te blijven.Moest het schaamluis zijn zal je het wel dadelijk ondervinden en zal de jeuk verdwijnen.
    Is wel even wennen een kale vagina te hebben maar ben je snel gewoon.(moet het ook ZELF willen hoor een geschoren vagina te hebben)Zelf heb ik al vrij lang een voledig kaal geschoren vagina,zou zelf niet meer willen dat ikzelf noch schaamhaar heb.Heeft volgens mij veel voordelen.

Reactie

Komt me bekend voor,..jeuk in schaamhaar maar ook ernaast.
    T is geen schaam luis en ook geen schimmel want k heb canesten ervoor gehad maar helpt niks!
    Ik heb nu mijn schaamhaar helemaal weggeschoren maar blijft jeuke,..s ochtends valt t wel mee, s avonds erger.

Heeft iemand hier ook zoiets (gehad)? en weet wat het zou kunnen zijn???

Reactie

Ik heb ook rode bultjes die erg jeuken op en rond mijn bikinilijn en 's morgen gaat het wel, maar 's avonds word ik knettergek van de jeuk!

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest en het is een ontsteking in de huid die veroorzaakt wordt door een bacterie die waarschijnlijk na het scheren in een wondje is gaan zitten. Die bacterie breidt zich verder uit en zo worden het heel veel bultjes.

Ik heb een desinfecterende zeepoplossing gekregen en die kan je gewoon ZONDER RECEPT kopen bij de drogist. Het heet Hibiscrub en je wast de geirriteerde plek er ongeveer een week 2 keer per dag mee en dan zou het weg moeten gaan. Een flesje van 250 ml kost € 7,20.

De huisarts zei dat als dat niet werkt, ik nog even moet bellen voor een zalfje, maar ze gaat ervan uit dat de zeep voldoende is.

Heel veel sterkte!

Reactie

ik heb al 3 kwart jaar jeuk en savonds kan ik niet weerhouden om te krabben, het gaat dan kapot en met vaseline hou ik het vet, aantal jaar geleden ging t weg met hydrocortison creme (op recept) maar nu heelt t alleen daarmee verder niks. het blijft jeuken en miconazol hielp ook niet. de dokter zij ook dat je niet te strakke broeken moet dragen omdat dat gaat broeien.

Reactie

scheer het af en doe er wat talkpoeder op. misch zweet je op die plek een beetje en gaat dat jeuken. je kan ook mentolpoeder halen. dan blijft die plek wat droog en wordt niet zo klam.
    succes
    gr meggy

Reactie

Kale schaam lippen staat veel frisser

Reactie

ja maar dan wel zonder krabben, bultjes en rode vlekken : - ), anders liever een mooi bosje krullen zonder jeuk.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Vaak is het irritatie van de huid door het scheren.

Wat je kunt doen is het gewoon een paar dagen met rust laten, dan gaat het wel weer over.

Reactie

Had ook last van jeuk om gek van te worden, zalfjes, pilletjes niets hielp.
    Ben nu helemaal kaal rond vagina en loop soms zonder ondergoed, dan zweet je niet en droogt je schaamstreek mooi op en gaat de jeuk over.

Reactie

ik kan savonds ook niet goed slapen van al die jeuk dat ik heb savonds ik heb een keer helemaal open gejeukt ik heb nu een zalfje gekregen van de dokter het heet ook miconazolnitraat/hydrocortson,de dokter zegt dat het tegen jeuk is maar soms met dat ding krijg ik jeuk man en je moet die zal 2 keer per dag gebruiken
    savonds is het heel erg maar wanneer je heb geschoren heb je niet zoveel jeuk
    echt niet

Reactie

Als het schaamhaar net begint te groeien kan het best even wennen zijn aan de haren op een plek waar je dat niet gewend bent.

Daarnaast is het niet verstandig deze regio veel te wassen met zeep. Zeep droogt namelijk sterk uit en de schilfering die het gevolg is van een droge huid, kan erg jeuken.

Tenslotte kun je door je krabben juist de huid stimuleren nog meer te gaan jeuken waardoor je in een vicieuze cirkel terecht kunt komen en er zelfs wondjes kunnen ontstaan als gevolg van het krabben.

Reactie

als ik zo lees adviseren jullie eigenlijk er niks aan te doen dan trekt het wel weg?(duurt dat lang?) want ik heb hier namelijk ook last van, veel jeukende bultjes en rode vlekken.. ik zou niet weten wat ik er tegen moet doen!

Reactie

Ook ik had last van jeuk, daar ik na het scheren van mijn bikinilijn de klachten weg zag gaan.

Sindsdien scheer ik één of twee keer per week de bikinilijn voor goed onderhoud zeg maar, en het staat nog goed verzorgd ook. Ik zou niet anders meer willen.

Reactie

Afscheren die handel, er valt niets te wennen gewoon eraf doen die krullen!

Reactie
Reageer op: Jeuk bij schaamhaar
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief