pijnlijke scheurtjes ingang vagina

L.S.
    Mijn vriendin heeft vaal last van pijnlijke scheurtjes in de (zeer dunne) huid van de ingang van de vagina, waardoor het niet mogelijk is een normaal sexleven te hebben.
    de afgelopen 2 jaar zijn wij/is ze 2 ziekenhuizen afgelopen en ondanks de vele(!)(vaak ongevraagde, heel vervelend) mensen die artsen en gyneacologen erbij halen is er niets uitgekomen, meestal weten ze het niet,maar willen dat, artseigen(?) niet toegeven en zeggen ze dat het psychisch (niet ontspannen)is, terwijl dat al veel eerder was uitgesloten.
    Na een zeer vervelende ervaring met een gyneacoloog in het AZG heeft ze er helemaal geen zin in verder onderzoek in buitenland oid.en heeft ze de hoop opgegeven dat er iets op te vinden is.
    ik zal de casus zo compleet mogelijk proberen te omschrijven;
    de ingang van de vagina krijgt snel scheurtjes, niet allen door penetratie maar soms ook alleen als ze gaat zitten oid. de vagina en uitgang wil ook niet /nauwelijks natworden, niet na lang voorspel, niet na een orgasme.
    van gebrek aan libido en zin is geen sprake. glijmiddel helpt niet genoeg, zoals gezegd scheurt het ook op andere momenten. artsen hebben haar in 1 week 3 keer dezelfde zalf gegeven waar ze niet goed op reageerde, van hormoonzalf word de huid NOG kwetsbaarder.
    er werd eerst aan lychen gedacht maar de verschijnselen die erbij horen zijn niet bij haar van toepassing.bezoek aan dermatologen had ook geen effect.

Reactie

Ik weet hoe vervelend het is om van deze klachten te hebben. Ik heb zelf ook enkele maanden van dit soort klachten en bij mij is er ook nog niets uitgekomen. Ik kan je helaas geen advies geven alleen veel sterkte wensen. Al eens gedacht om naar een homeopaat te gaan? Veel mensen hebben hier baat bij.

Reactie

al veel van dit soort mideltjes gebruikt, geen effect.
    oja, natuurlijk kwam er in de ziekenhuisqueeste eruit dat er geen spreke van een schimmel ws..

Reactie

al veel van dit soort mideltjes gebruikt, geen effect.
    oja, natuurlijk kwam er in de ziekenhuisqueeste eruit dat er geen spreke van een schimmel ws..

Hoi Pieter en vriendin,

Heel vervelend, jullie zijn niet de enige... Ik heb er ook al heel lang last van, van een normaal sexleven is geen sprake meer. En het vervelende is ook, dat je er ook steeds minder zin in krijgt, omdat het altijd pijn doet. En dat is natuurlijk ook weer niet bevoordelijk. Ik kan jullie ook niet helpen, kon ik het maar, dan was ik er zelf ook vanaf. Ik ben het zeker met je eens dat die hormoonzalven wel helpen voor de jeuk, maar de huid nog dunner dus gevoeliger maken. Ik zou wel willen weten of het gebruik van de pil of in ieder geval hormonen er mee te maken heeft.
    Weet iemand dat misschien?

Reactie

Hallo,
    Lijkt mij een heel vervelend probleem, is dit alleen in de schede zo of zijn alle slijmvliezen zo gevoelig? Dus ook die in darmen en mond en neus e.d.?

Ik weet alleen dat men met operaties zelfs geslachtsveranderingen kan maken, bestaat er zo geen mogelijkheid dat goede slijmvliezen van een andere plaats in het lichaam getransplanteerd kunnen worden naar de schede? Ik weet het, het klinkt ingrijpend, maar dat is het probleem ook.

Of bestaat er wellicht een latex huls/vorm die ingebracht kan worden, die het slijmvlies dan beschermd tijdens de sex van grote krachten door wrijving? Ik zou zeggen, neem eens contact op met een kliniek die van dergelijke operaties uitvoert, niet om meteen te behandelen, maar zij hebben naar mijn mening ervaring met dit probleem, als een vagina middels een operatie wordt geprepareerd lijkt het mij ook niet dat dat ineens geschikt is voor de wrijving e.d. gedurende sex.

Misschien dat zij goede tips kunnen geven?
    Ik brainstorm maar wat hoor,
    groetjes van Angelique

Reactie

Ook ik heb erg veel pijn gehad bij mijn vagina ook bij mij scheurde de huid.
    ik ben 3 keer geopereerd de eerste keer is de vaginaopening wat ruimer gemaakt.
    de tweede keer heeft een platischechirurg het stukje huid tussen de vagina en de anus weggesneden en een ander stukje huid ion de plaats gemaakt.
    de derde keer heeft de genacoloog weer wat littekenweefsel weggehaald.
    daarna nog gesmeerd met synapause e3 vaginale creme.
    nu is het voor ons weer mogelijk om te vrijen.
    niet zo als het geweest is ooit maar het gaat wel weer zonder pijn.

Reactie

Wat een opluchting om te lezen dat meer mensen dit probleem hebben. Ik heb bij de ingang van mijn vagina en rondom bij de schaamlippen allemaal hele kleine scheurtjes. Erg vervelend en pijnlijk. Ik smeer er vaak zalf op als uierzalf e.d. dat hielp in het begin wel maar nu niet meer zo. Het gekke is dat als ik een vriendje heb, en dus sex heb, er dan geen last van heb, maar het komt juist opzetten als ik geen sex meer heb.

Mocht iemand een oplossing hebben: you're my hero. Ik was zelf al bang dat het een soa was, ookal was die kans zeer klein, maar nergens staan deze symptomen ergens beschreven. Gelukkig ben ik niet de enige...

Reactie

is het bij jullie dan echt aan de binnenkant van jullie vagina of op je schaamlippen ? want ik heb ook scheurtjes maar dan aan de binnenkant van mijn schaamlippen.. bij mij kwam dat opzetten toen ik aan de pil ging en nu worden t hele wondjes ! ik ben nu gestopt met de pil maar nog maar voor een paar dagen dus ik weet nog niet of het daar aan lag.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

misschien is er in het verleden een pijnlijke ervaring geweest voor haar en dat het daarom niet vochtig genoeg wordt , heb zelf een hsg gehad vorige maand en nu was de eerste keer ook pijnlijk voor mij en ben ik nu iederwe keer bang dat het pijn gaat doen en dan verkramd het hele gebied rondom en lukt het bijna niet en na afloop doet alles pijn , zelfs bij het urineren brand het verschrikkelijk
    mijn raad aan jou : vraag je vriendin daar eens na en misschien dat jij het met langzame handelingen haar in je kan laten geloven dat je haar echt geen pijn wilt doen en dat ze dan ontspant
    succes

Reactie

stoppen met de pil , dan verdwijnen de klachten.
    Heeft iets met de hormonen te maken

Reactie

Wassen met zoutwater 1 of 2 keer per dag helpt bij altijd wel. Gewoon flesje met water vullen wat zout erbij, boven te toilet zitten en wassen. Daarna voorzichtig droog deppen. Water wel niet TE zout, je kunt het ook proeven het moet lichtelijk zout proeven.

Reactie

Ik ben 57 jaar en heb sinds een vele jaren on en off last van jeuk rond anus, perineum en labia. Ik heb al een tijd niet meer gevreeen, want er is ook branderige gevoel bij het vrijen. Gelukkiog heb ik momenteel geen partner, dus heb er niet echt last van. Ik heb nu al een hele tijd geprobeerd om zelf dingen te doen. Een ding is zeker: was je vulva nooit met zeep. Ik gebruik soms multi-gyn, herstelt de zuurgraad in de vagina, om de vagina wand wat zachter en vochtiger te maken. Dat helpt wel, is vrij verkrijgbaar bij etos en dergelijke winkels. En werkt ook goed als glijmiddel :-). Onlangs bekeek ik mijzelf met een spiegel en zag dat er rond de anus en tussen de kleine en grote schaamlippen scheurtjes zaten. Ik dacht, nu is het genoeg, naar de dokter. In het verleden heb ik tegen jeuk cortisone cremes gehad, maar daar ben ik nu helemaal klaar mee. De huid wordt dun, en ik wil de oorzaak weten, niet alleen symptoombestrijding. Gisteren was ik bij mijn arts, een nieuwe trouwens, en zij heeft mij oestrion creme voorgeschreven, voor twee weken, met een applicator een beetje in te brengen voor het slapen gaan. Daarna kan ik het incidenteel gebruiken. Dit zal het probleem van de branderige vagina oplossen. Oudere vrouwen produceren minder oestrogeen, dit begint al in de overgang, of in de pre-menopauze. Het probleem van de scheurtjes kan te maken hebben met bijvoorbeeld candida, maar het kan ook komen doordat je wellicht suikerziekte hebt, diabetes II. Deze vorm van suikerziekte kan optreden naarmate men ouder wordt. Mind you, ik gebruik sinds twee maanden helemaal geen suikerhoudende producten meer. Om dingen te zoeten, gebruik ik tegenwoordig het natuurlijke product stevia (gemaakt van een groen plantje dat in heel veel culturen al bekend is, maar dat jarenlang is tegengehouden door de suiker-lobby, verkrijgbaar in natuurwinkels, en daar zit ook geen aspartaam in of dergelijke kankerverwekkende rotzooi). Ik krijg over twee weken een bloedonderzoekje om te kijken of ik inderdaad suikerziekte zou kunnen hebben. Hoop het niet, maar ik heb verder nergens last van, zit boordevol energie en voel mij jong en fit.
    Ook belangrijk is: katoenen onderbroekjes dragen, geen strings, geen strakke broeken, niet hard afdrogen, maar na het wassen betten.

Scheurtjes rond de anus en vulva kunnen ook te maken hebben met het feit dat je teveel perst als je bijvoorbeeld ontlasting moet krijgen. Dat deed ik wel, maar ben daar mee gestopt. Ik wacht met poepen echt tot het vanzelf komt, ook al voel ik de ontlasting zitten in de endeldarm, ik ga pas op de wc zitten als de aandrang er is, dan hoeft de anus niet op te rekken en de vulva uitgang rekt dan ook niet mee.
    Hopenlijk heeft iemand hier wat aan. Succes allemaal!

Reactie

Nog even een toevoeging op het bovenstaande van dezelfde schrijfster: jeuk kan ook komen van wormpjes, met name anale jeuk, maar de jeuk kan overslaan naar de labia. Je kunt hiervoor de plakband test doen. Plak 's avonds voor het slapen gaan een stukje plakband op je anus: De moeder wormen leggen namelijk 's nacht eitjes rond de anus ingang. Zitten er 's ochtends dan eitjes op het plakband, dan weet je dat je wormpjes hebt.
    Het veklkaart wellicht niet de scheurtjes bij de labia, maar als je gaat krabben etc. dan kan dat weer wel scheurtjes geven.

Reactie

Kunnen jullie mij misschien helpen?
    Ik heb een probleem, ik heb al sinds een maand ongeveer een snee of wodjndje in mijn vagina. Het is aan de rechterkant bij de opening van de vagina. Ik maak me zorgen want het doet best veel pijn. Tijdens de seks doet het een beetje pijn zeker als ik niet nat genoeg ben maar het probleem is dat het niet toeggroeit of telkens als we seks hebben aat het terug open! Ik weet niet wat ik moet doen..
    Groetjes

Reactie

Gebruik glijmiddel tijdens de seks. En na het douchen een beetje Sudocrem smeren.

Groetjes

Reactie
Reageer op: pijnlijke scheurtjes ingang vagina
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief