sport voor luilakken??

  • #1

    Ik heb wat meer beweging nodig.. Heb net een gezondheidstest gedaan en werd keihard afgemaakt. Ik moet eraan geloven: SPORT.

    Anders dan mijn naam doet vermoeden, ben ik nog niet zo oud.. Zevenentwintig.

    Wat zijn nu geschikte sporten voor luie mensen?

    Reactie
    #2

    Dammen....

    Reactie
    #3

    h? bah..
    zo'n muts ben ik nou ook weer niet..

    Reactie
    #4

    zwemmen met drijfbandjes om?

    Reactie
    #5

    fietsen met een fiets met hulpmotor?

    Reactie
    #6

    fietsen met een fiets met hulpmotor?

    ik merk het al, ik word niet serieus genomen.. Maar echt, ik meen het. Ik ben geen type voor teamsport, want dan ben je zo gebonden. Als ik me inschrijf bij de sportschool ga ik 3x en daarna niet meer.
    Wat is er nou leuk als je niet echt sportief aangelegd bent? Waarmee je toch in beweging blijft (en dammen valt daar dus niet onder)? Iets zonder al te veel gebondenheid maar dat je toch volhoudt?

    Reactie
    #7

    Hoi Bep,

    Ik moet er ook aan geloven en ik ga met een vriendin zwemmen. Gewoon recreatief baantjes zwemmen en daarna lekker in het bubbelbad bijkomen.

    En dit kan je ook makkelijk in je eentje doen alleen is met iemand net even iets gezelliger!

    Succes met sporten!

    Groetjes,

    Tanja

    Reactie
    #8

    Jawel hoor tante bep, ik neem je wel serieus, maar de vraag vroeg om een antwoord met humor( dammen was van mij )Nu zal ik serieuze ideeen geven, kijk en kies uit:
    1. Inderdaad is zwemmen een goed idee
    2. schaf een hond(je) aan en ga hem uitlaten( ook sociale contacten)
    3. fietsen/lopen naar werk,winkel,bezoek(ook met slecht weer)
    4. ga een eind het bos op( haal gelijk de luie buurkinderen achter de computer vandaan en neem ze mee, stuk gezelliger)
    5.ga winkelen en neem vooral niet de roltrap/lift
    6. sex! verdoet heel veel calorieen!
    7.Haal je huiskamer leeg en ga sauzen en behangen! trap op, trap af!
    8.Yoga( heb ik j?ren gedaan.......!!!!)

    Het gaat niet altijd om heel lang bewegen, elke dag een uurtje is toch een mooi begin!!!!!Succes!

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Kijk, daar kan een mens wat mee! Vooral het zwemmen is een goed idee. Om naar mijn werk te komen, moet ik wel de auto nemen, want over de snelweg wandelen lijkt me niet zo'n jofel plan.
    Maar verder... een beetje de paden op, de lanen in, doet een mens ook goed op z'n tijd. Helaas heb ik weinig bos in mijn omgeving. Maar ja, met een gasmaskertje op kan ik best door de stad gaan wandelen.
    Ik maak er nu wel een beetje een geintje van, maar de vraag was ?cht serieus.
    Heb al vaak geprobeerd sportiever te worden, maar het lukt me niet. 's Avonds na mijn werk ben ik moe en heb geen fut/zin meer om me nog naar een sportschool te slepen en aan de apparatuur te gaan hangen. Misschien dat een zwembad ontspannender is.
    Ik ga het proberen, benakt voor de tips! En als iemand nog wat weet...

    Reactie
    #10

    O ja, zoals iemand hierboven suggereerde:
    een potje rampetampen daar is tante Bep ook niet vies van! ;-))

    Reactie
    #11

    paardrijden ! dan niet suf op een manege maar buitenritten

    Reactie
    #12

    Hoi Tante bep,
    je zou eens kunnen denken aan een wandelsportclubje, dat klinbkt heel truttig maar het kan wel net die extra zet geven om toch elke week te gaan, doordat je het wel in een groepje doet maar je niet hoeft te presteren. In de meeste gemeenten is er wel een wandelcub, ze organiseren ook Nordic walking of Powerwalking cursussen.
    Kijk een op de site van Oprah Winfrey daar staat een beschrijving van powerwalk, misschien is dat iets voor je?

    Reactie
    #13

    ik stel voor dat je op schaken gaat. heerlijke sport en je gaat intensief zweten door het denken al:P

    Reactie
    #14

    Mocht het mogelijk zijn, doe dan de auto de deur uit, en ga met het openbaar vervoer naar je werk. Dat scheelt ook meteen een hoop geld.

    Misschien helpt het om voor het wandelen een reden te zoeken. Je kunt foto's maken van de natuur, of bladeren van bomen verzamelen en die drogen.

    Reactie
    #15

    Sport is gezond. Meer lichaamsbeweging leidt tot minder gebruik van de gezondheidszorg, minder arbeidsverzuim en een hogere productiviteit. In totaal heeft dit een economische winst van 725 miljoen euro per jaar tot gevolg, zo heeft het ministerie van VWS berekend. De keerzijde van meer sport is echter meer sportblessures. Over de omvang daarvan is nog slechts weinig bekend.

    Er wordt steeds meer gesport in Nederland. Het aantal sportletsels zal dan ook naar verwachting toenemen. Vooral vrouwen van middelbare en oudere leeftijd gaan steeds meer sporten. Dit zal naar verwachting leiden tot meer letsels op latere leeftijd. Huisartsen zien de meeste sportletsels waarvoor medische behandeling nodig is. Op verzoek van de Stichting Consument en Veiligheid heeft het NIVEL dan ook in 50 huisartsenpraktijken uitgezocht hoeveel sportletselpatiënten huisartsen zien.

    De eerste conclusie van het NIVEL-onderzoek is dat mannen 2,5 maal zo vaak vanwege sportletsels naar de huisarts gaan als vrouwen (128 per 10.000 mannen per jaar versus 56 per 10.000 vrouwen per jaar). Op het platteland gaan mensen vaker met sportletsels naar de huisarts dan in de stad. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de afstand naar het dichtbijzijnde ziekenhuis, die op het platteland uiteraard groter is. Het aantal sportletsels is aanzienlijk lager in de zomer. Dit is logisch aangezien veel wedstrijdseizoenen en trainingen eindigen in mei.

    Sportblessures komen op alle leeftijden voor, inclusief 85-plussers (18 per 10.000 mannen). De piek ligt bij meisjes in de leeftijd van 10-14 jaar (243 per 10.000) en bij jongens van 15-19 (435 per 10.000). Meer dan tweederde van alle sportletsels vindt plaats bij mensen jonger dan 30 jaar. Extrapolatie van de onderzoeksgegevens, die zijn gebaseerd op de Continue Morbiditeits Registratie (CMR) Peilstations van het NIVEL, leert dat huisartsen ongeveer 150.000 sportletsels per jaar behandelen.

    De Continue Morbiditeits Registratie (CMR) Peilstations van het NIVEL vormen een representatieve groep van 66 Nederlandse huisartsen in 49 praktijken. Hun patiëntenpopulatie bestrijkt ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking en is verspreid naar regio en over stad en platteland. De peilstation-huisartsen rapporteren wekelijks (waardoor trends zeer snel zichtbaar worden) of op jaarbasis over het vóórkomen van een aantal ziekten, gebeurtenissen en verrichtingen, die in routine-registraties ontbreken en daarin niet gemakkelijk op te nemen zijn. De CMR-peilstations bestaan sinds 1970. Ook volgend jaar zullen de CMR-peilstations het aantal sportletsels registreren.

    Reactie
Reageer op: sport voor luilakken??
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief