Ijsbeentje

Ik heb gisteren (woensdag) avond een ijsbeentje gekregen van een medespeler tijdens het voetbal trainen. Ik nog doorgetraind, maar het ging niet van harte.
    Vanmorgen kwam ik met moeite de trap op, maar nu lukt het aardig (met steunen een de leuning, dat wel).

Hoe kom ik het snelste fit voor zaterdag??

Reactie

Vooral in beweging blijven, flink masseren, maar niet forceren, want dan kun je een spierscheuring oplopen en ben je nog verder van huis. je hebt nu een soort bl;oeduitstorting/verkramping van die spier, die moet herstellen/ontspannen

Reactie

Ik heb ook ijsbeentje gehad, en moet ook zaterdag spelen, help hoe maak ik die bovenbeen fit?

Reactie

Ik heb vorige week zondag een ijsbeentje gehad. Kan nu, na een week, mijn been nog steeds niet buigen, zelfs geen 90 graden. Mijn knie werd dik omdat het vocht uit mijn bovenbeen omlaag zakte, deze is nu echter al veel dunner. Als ik wil buigen doet de spier in mijn bovenbeen pijn. Is dit goed, gaat dit alsnog vanzelf over, of is er wat anders aan de hand?!

Reactie

Niet masseren! Hierdoor kan kalkvorming ontstaan in de spier die op den duur weer klachten kan geven. Rustig blijven bewegen tegen de stijfheid en rustig rekken.

Reactie

Een ijsbeen mag je nooit! masseren. Kans op botvorming.

Reactie

Hoi,
    Zoals hierboven al wordt gezegd kun je het beter niet flink masseren. Na enkele dagen kun je het wel licht masseren. Dit helpt ook afvalstoffen te verwijderen. Verder kun je beter niet doorspelen als dat gebeurt. Direct koelen is beter, dit helpt ook tegen de zwelling. In de 48 uren daarna kun je het nog regelmatig blijven koelen. En verder rustig bewegen, niks forceren.

Reactie

je hebt ook van die gels daartgen. bij ons bij de sportwinkel te koop. (perry sport)

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb ook een ijsbeentje gehad en heb het gevoel dat het los zit. Wat moet ik doen

Reactie

@M, heb je bovenstaande berichten gelezen?!

Reactie

Een harde trap met de punt van iemands voet tegen de spier in het bovenbeen, die zich aan de ‘buitenkant’ van je benen bevindt. Hoef je denk ik niet meer uit te leggen waarom dit zeer doet.

Reactie

Ik kreeg zondag een hele ongelukkige knie op mijn bovenbeen/dijbeen.

We gingen samen dat duel aan, alleen mijn tegenstander gleed uit en kwam vol met zijn lichaam en dus zijn knie op mijn bovenbeen.

1e 2 dagen zat er heel weinig beweging in, ik kan nu wel steeds meer. Ik voel nog steeds dat hij wat stijfjes is, gisteren nog naar de fysio geweest. Heeft het wat gemasseerd en toen ging het iets beter ook..

Wat me nu opeens opvalt is dat net boven mijn knie opeens dik is, vooral als ik hem span, zit gewoon een bult op lijkt het. Enig idee wat dit kan zijn? Heb ik misschien daar ook nog een klap gehad zonder dat ik dat wist. Ik weet het even niet...

Reactie

dat kan een bloeduitstorting zijn die tussen de spieren zit. Door het masseren kan die zich verplaatsen

Reactie
Reageer op: Ijsbeentje
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief