hallo
Sinds 2 maanden doe ik aan fitnessen (kracht training)Het begon met 2 a 3 keer per week na 3 weken is dit 5 dagen per week geworden. het is echt een soort van verslaving gewordenIk hou er ook erg van om tot door te gaan tot ik echt niet meer kan. Ik neem sinds 4 weken ook eiwit schakes iedere ochtend 1 na het ontbijt en na het sporten een schake.vandaag had ik alles 5 kilo zwaarder gezet halverwege de oefeningen voelde ik ineens een brandend gevoel aan de binnekant van me elleboog van mijn bovenarm het voelde als brandnetel steken het deed niet heel erg pijn, het voelde erg onnatuurlijk. Heb ik een spier of een pees gescheurt wat moet ik doen, wanneer kan ik weer fitnessen?
alvast bedankt
Ja, het lijkt er inderdaad op dat je een flinke blessure hebt opgelopen, mogelijk een spierscheuring. Dit kun je het beste door de huisarts laten onderzoeken. Verder wil ik je erop wijzen dat jouw manier van trainen niet erg gezond lijkt, wat ook moge blijken uit het feit dat je je lichaam sterk overbelast. Houd er rekening mee, als je geen maatregelen neemt, dat je vaker dit soort problemen zult hebben, met mogelijk ernstigere gevolgen? Heb je goede begeleiding op de sportschool? Is er iemand met een opleiding (fysiotherapeut) die een gezond en evenwichtig trainingsschema kan vaststellen voor je dat houvast biedt voor een goede opbouw van belasting zodat je dit soort problemen in de toekomst kunt voorkomen?